Liikkeet

Aaria

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Syyskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Toukoäidit 2020
Ajattelin, että tästä vois olla oma ketju! Joulunyytit alkaa tulla siihen mittaan, et liikkeitä alkaa varmaan vähitellen itse kullakin tuntua. Olis kiva kuulla milloin eikat ja millaisina ne on tuntuneet, onko useammatta oottavat tuntenu aikaisemmin ku edelliskerroilla.. myöhemmin tänne mahtuu sit juttua kaiken maailman mylläyksestä ja kylkiluihin kohdistetuista täsmäpotkuista.. :D

Mulla siis ekat, ihan pienet tönäisyt tuntui satunnaisesti viikolta 13 alkaen, sit niitä alkoi tuntua useammin ja eri asennoissa. 17 viikolla tuntui välillä jo aika napakoita potkuja jopa kävellessä mutta onhan ne sellasia pikkusia muljahduksia vielä. En tiedä missä vaiheessa liikkeiden pitäis tuntua päivittäin sen jälkeen kun ne on alkanu tuntumaan?
 
Muokattu viimeksi:
Mä aloin tuntemaan liikkeitä noin viikoilla 15+ muutamana päivänä ja sen jälkeen nyt neljäs päivä ilman liikkeiden tuntemista.... :shaking Pieni paniikkihan siitä tulee, mutta pakko vaan luottaa, että kaikki on hyvin ja uskon kyllä tohon, että alussa varmasti nuo liikkeet epäsäännöllisiä :rolleyes:...

Oon muuten ollut yllättyny, kun kukaan ei vieläkään ole huomannut mun mahasta (tai muustakaan), että olen raskaana ja kaikki kelle olen kertonut ovat näyttäneet todella yllättyneiltä... Ja siis olen kuitenkin normaalisti tosi hoikka :smiley-ashamed005... Ainakin itte ja mun poikaystävä kyllä noteerataan mun maha :laughing002
 
Täälä odotetaan kolmatta ja ekat varmat liikkeet tunsin rv14+1. Ekasta taisi olla lähempänä rv20 ennen kuin tunsin mitään ja toisesta rv16 paikkeilla. Voisi luulla että vatsassa on perhosia kun liikkeet ovat niin hentoja ja tuntuu juuri siltä kun jossain kuvailtukkin "perhosten siipien osumiselta."
Tääläkin oli rv 15-16 päiviä ettei mitään tuntunut. Syy siihen on se että sikiö nukkuu paljon ja jos on esim selkä sinun vatsaa vasten niin näillä viikoilla niitä tuskin kukaan tuntee.
Nyt rv 16+2 ja liikkeet tuntuu joka päivä, ei varmastikkaan kaikki..
Hih, olen melkeinpä varma että välillä sikiön myllerrys tuntuu vatsan läpi kun makaan selällään.. Itselläni ei vatsan seudulla ole ylimääräistä ja muistelen toista odottaessa jo rv19 tienoilla miehenkin ne tunteneen :) jännää aikaa!
 
Maailman ihanin tunne :love017... Makasin äsken selälläni ja yhtäkkiä omituinen tunne vatsassa, kun joku olisi pompannut kylkeä kohti, kerkesin laittamaan käden mahan päälle ja tunsin selvästi kun sellainen pieni otus pomppasi kaksi kertaa niin että maha kohosi pikkasen :smiley-bounce005. En voinut millään uskoa, että jo vielä tuntisi liikkeet ulospäin, mutta pakkohan se on kun omin kätösin tunsin :D. Omituisinta on se, että mun kohtuhan on kallellaan taaksepäin, että luulin, etten ikinä tuntisi liikkeitä ulospäin, mutta onhan se kohdun alaosa(?) kuitenkin tuossa edessä... Tai niin olen käsittänyt. :happy093
 
Mulla kans on nyt (rv18-19) selkeästi tullut sellasia töytäyksiä, useesti pari kolme peräkkäin. Ja ne on huomattavasti selvempiä ja kovempia kuin ne "perhosen siiven hipasut", joita tunsin samoilla alueilla jo paljon aikasemmin. Välissä oli tosiaan sellanen jakso, etten tuntenut mitään ja vähän ehti huolettaakkin...varsinkin kun oli niin älyttömästi kipujakin paikkojen kasvaessa.
Noi liikkeet on kyllä niin hassuja :) Ihan selkeitä tönäsyjä. Mieskin sanoi tunteneensa jotain samaan aikaan mun kanssa, kun laitto posken alamasun päälle. Tai siis se sano "oho", just heti sen jälkeen kun olin itse tuntenut jotain eli kai se jo pikku hiljaa alkaa tuntua, kun ei ole hirmusesti ylimäärästä itsellä tossa mahan seutuvilla pehmentämässä potkuja.
 
Munkin mies pari päivää sitten tuns liikettä ekaa kertaa ulospäin, en eka ees uskonu kun ne ei tuntunu sisältä käsin mut kun koitin kädellä niin tuntu! viikkoja on nyt 19+1 joten aika aikaisin ne lopulta alkaa olla niin selviä.. ja pehmustettakin on.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä tuntuu liikkeet ja reippaasti :) toki itestä tuntuu kovemmilta kun ulospäin, mutta kyl mun äiti ne ainakin jo tunsi. Muutenkin mä oon tuntenu liikkeet tosi ajoissa ensimmäisen odottajaks (jo rv 12-13)

Nyt siis rv 18+6
 
No mä kans olen tuntenut jo noilta samoilta viikoilta, vaikka kuukautta aikasemmin beben saava kaveri väitti, ettei ne voi olla vauvan liikkeitä. No, kyl ne vaan on ainakin jotain ihan muuta kuin normaalit mahamöyrinät ja ilmat suolessa :)
 
Hei, eilen köllötellessäni nukkumaan mennessä sängyssä käskin mieheni taas pistää pään mahalleni ja kyllä hän vaan aina potkun tuntiessani sanoi tunteneensa jotain. Sitten (mikä musta oli todella outoa) hän alkoi tuijottaa mahaani ja sanoi aina heti potkun jälkeen "oho" eli mun mahassa on todellinen jumppaaja, kun uloskin asti näkyy!!! Ja kyllä vaan se on alkanut tuntuukin aika selkeesti jo viimesen viikon ajan, päivisinkin esim. autoa ajellessa. Yhtenä päivänä olin varma, että pikkutyypillä oli hikka, koska potkut tuli niin tasaisin välein varmaan jotain 5-6 kertaa ja sit oli taas hiljasempaa. Kyl on näin ensikertalaiselle ihmeellistä toi maha-asukin elämöinti :)
 
luulen tunteneeni toissa iltana ekat liikkeet - tai oikeastaan oikeen muljahduksen. Hieman jopa pelästyin :D. Tänä aamuna tunsin melkeen samanlaisen ja sen jälkeen tuntu, että joku siveli vatsaa hetken aikaa sisäpuolelta.

Sillon tuntu ihan varmoilta liikkeiltä, mutta nyt on alkanu epäilyttää. Niitä ne kai ny kuitenki oli.

Lisätäänpä vielä että tänään 19+0
 
Voih, olen niin kade noista liikkeistä. Itse täällä joka ilta (ja päivällä, kun makaan) pinnistelen aistejani, jos edes vähän elonmerkkejä bebe lähettelisi, vaan ei tunnu kyllä mitään jomottelua kummempaa. Mitä nyt maha pulputtaa ja möyrii niin, että miestäkin naurattaa.
 
Mie kans bongannu liikkeet eka kerran jo viime viikolla :) eli rv19, tai niin ainakin luulen. Aluksi en niitä liikkeiksi edes ajatellut, mutta kun ne samat fiilikset alkoi toistua päivittäin ja useita kertoja päivässä, niin niitä kai ne on. Ja mulla ne ei todellakaan tuntunut sivelyltä, perhosen siiven kosketukselta, muljahduksilta tai kuplimiselta tms, joksi niitä nyt yleensä kuvaillaan. Enempi se on ollu sellasta hieman epämielyttävänkin tuntuista, ei nyt varsinaisesti vihlontaa, mut sen tapaista, voisko sanoa, et nipistelyä. Paikka vaan aina vaihtuu, et missä sitä tuntuu, sen mukaan mihin muksu potkii tai muksii. :confused:
 
unohdin tänne ketjuun kirjoittaa... et mä tunsin ekat liikkeet rv 18+4 ja olin 100 varma et se oli vaavi, mut jälkeenpäin mietin olikohan näin kunnes sitten siitä lähtien joka päivä oon tuntenut jonkinlaisia liikkeitä. päälle päin niitä ei ainakaan näy eikä mies ole niitä tuntenut joten hän epäilee etten mä ole edes liikkeitä tuntenut :D
 
Mustakin tuntuu tosi epätodelliselta tuntea niitä liikkeitä, mut kyllä ne vaan vauvan liikkeitä on. Aiemmin ollut lähinnä jommalla kummalla puolella, mut tänään sängyssä köllötellessä tyyppi kiepsahti keskeltä mahaa (ilmeisesti kääntyi), minkä mies taas huomasi....spooky!!!
 
Hei jee! Nyt mäkin ehkä viimein uskon, että mahassa joku asuu. Muutaman kerran tuntunut tänään sellaisia juttuja, jotka saivat miettimään, että noinkohan nuo tönäisyt ovat vauvasta peräisin. Äsken tuntui sitten ihan selkeitä muljahduksia (tai sitten mun suolet vääntyy solmuun). Mies syöksähti heti kokeilemaan, vaan ei kyllä tuntenut niitä läpi. Istuskelin sohvalla, joten ei tainnut olla sen suhteen otollisin asento. Jotain pientä on tuntunut tosiaan jo viime viikolla, mutta nyt viimein uskaltaa ajatella, että beibehän se siellä! :happy093

Edit. Ja nyt siis 18+2.
 
Ihanaa kun pikkuiset ovat ilmaiseet olemaansa oloaan :)


Itsellä on nyt hiukkasen yli viikon verran tuntunut kupruilua ja sivelyn tapaista, joista varmaan jokainen ensimmäisen odottaja pohtii,että onkos nämä nyt niitä liikkeitä vai mahan omia mölinöitä. Yleensä iltaisin kerennyt keskittymään ja kuulostelemaan että onkos siellä mahassa muutakin elämää oman suoliston sisäksi...

Tänä aamuna istuin sohvalla hieman etukenossa nojallaan, ja ihan selvä potku tuntui. Pitihän sitäkin hiukan epäillä,että mikäköhän tuokin oli, kunnes kopsahtikin pari kertaa uudestaan. Taas sai varmistusta, että kyllä siellä masussa elämä kasvaa :love017 Tällä hetkellä 17+4.
 
Vaikka kaikkialla sanotaan että ei pidä verrata liikkeitä muiden kanssa, niin pakko silti kysyä... Miten vahvasti tunnette liikkeitä tässä vaiheessa? Kun mielestäni tuossa viikko sitten tunsin tosi napakoita potkuja ylävatsaan, mutta tällä viikolla on tuntunut vain pientä "kuplintaa" ihan alavatsassa... Eikä ollenkaan sellaisia kunnon potkuja joita olen odottanut tosi kovasti.. Nyt jo mietin että oonko oikeasti silloin viikko sitten tuntenut mitään, vai kuvitellut kaiken. Iltaisin kaveri ei tunnu liikkuvan mihinkään, mutta päivisin kun olen töissä tuntuu tosi usein just sellaista "kuplintaa", vähän niin kuin pieniä ilmakuplia puhkeaisi jossain rakon paikkeilla... Ja vessassa joutuu juoksemaan jatkuvasti. :D
 
(rv 21) Mä oon tuntenu pari kertaa sellasen muljahduksen - vähän ku jossain vuoristoradalla kun "vatsa kääntyy ympäri". Sen lisäksi oon tuntenu tuolla vasemmalla puolella sellasta rytmistä "kutittelua". En siis todellakaan mitään kunnon potkuja. Pari päivää masussa on ollu ihan hiljasta - tänään rakenneultrassa kätilö sanoi, että se on näillä viikoilla ihan normaalia. Kaiken lisäksi paljastu, että mulla on istukka siirtyny tohon etuseinämään eli se eristää kyllä tehokkaasti kaikki liikkeet. Ainakin ultrassa masussa potkittiin kovasti enkä mä tuntenu yhtään mitään... Ja vessassa saa tosiaan taas ravata :D
 
Mulla liikkeet ja ihan kunnon potkutkin on tuntunut kunnolla jo viikon verran..tuntuu kyllä hassuilta! :D
Etenkin ihan alavatsaan tulevat potkut tuntuu hyvin myös vatsan päältä, joten mieskin on saanut tunnustella.

Muutenkin tuntuu olevan kovin vilkas kaveri, koska lähes joka kerta kun päivän askareiden keskellä istahtaa alas tai illalla menee nukkumaan, niin alkaa hirveä potkiminen ja möyryäminen..luinkin netistä, että jos on noin aktiivinen sikiö, niin todennäköisesti on syntyessäänkin aktiivinen ja temperamenttinen kaveri ^_^
 
Takaisin
Top