Letrozolin käyttäjiä?

Meillä oli taas keskustelu miehen kanssa, kun tää homma on mennyt niin tekniseksi ja suorittamiseksi. Ketuttaa molempia. Päätettiin, että pidetään tauko noista pillereistä ja katsellaan pari kiertoa. :)
 
Yllättävän pitkälle annettiin kyllä itselle näitä letro pillereitä popsittavaksi, tammikuun lopussa aloitin pilleri hoidot ja klinikalla sanottiin, että jos ei elokuuhun mennessä raskausta kuulu, niin ollaan sitten taas yhteydessä :wideyed:
 
Moi,

Mulla alkaa letrot nyt vihdoin ensi viikolla. Olen tosi odottavin mielin, sillä muutama kierto tässä nyt menty ilman ovulaatiota.

Ja Pellavainen, mulle sanottiin samalla tavalla, että kesän jälkeen pitäisi ottaa yhteyttä jos ei tärppää. Omasta mielestä tuntuu ihan kummalliselle, että näin tuuliajolla meidän annetaan olla...
 
Miten teillä on Letrozolit vaikuttaneet kierron pituuteen? Nyt menkat 2 päivää myöhässä, mutta testi on nega. Nyt kp27. Yleensä kierto on 25 päivää.
 
Amalfi, itsellä ainakin letrot tasannut kiertoja hyvin, ennen huiteli 20-52 päivään ja nyt ollut 29 päivää kaksi kiertoa mielestäni letrojen ansiota.

Herttuatar, siltä tosiaan itsestäkin tuntuu, että pärjätkää omillanne, kun lääkkeet olette saaneet. Toivotaan, että plussaa tulisi mahdollisimman pian. :p
 
Heippa kaikille :smiley-angelic003
Olen syönyt ensimmäisen letro kuurin ja yritystä takana 8 kuukautta. Söin ennen minipillereitä ja sen jälkeen useamman kuurin primoluttia kun kuukautisia ei ole kuulunut. Primoluttien avulla on saatu vuoto tulemaan, mutta ei luomusti. Ultrattu munasarjat on monesti eikä mitään näkyvää vikaa ole todettu. Ovulaatio ilmeisesti jäänyt uinumaan ja hormonitoiminta muutenkin:angry1 Gyne kehotti tekemään ovulaatiotestejä kp 10 alkaen ja nyt kp 13 menossa ja hailut on viivat. Ennen kuin täysin turhaudun odotteluun, niin kuinka myöhään teillä on tullut ovis letrojen kanssa ? Minulla pienin annostus menossa ja syöty kp 3-7. Gyne sanoi jos ei tule viivaa testiin niin tupla annostus ensi kuussa.
 
Moikka! Täällä yksi letrojen syöjä myös. Nyt viides letrokierto (kp5-9 5mg) ja mahdollinen ensimmäinen inssikierto. Letrot eivät hyvinkään tasottaneet keirtoa (26-44), ja välillä on ultrattu ja varmistettu ovista tapahtuneeksi verikokeilla. Kuitenkin tuo heittely ja se ettei kotona ovistestiin saa ikinä positiivista sai meidät jo inssiin. Taustalla siis yksi luomuraskaus ja yksi keskenmeno, jonka jälkeen kierto sekosi.
Kylläpä kuulostaa omistuiselle nuo ohjeet, että kesän yli näillä. Saitteko kuitenkin esim. ultra aikaa?
Misha minulla oli ensimmäinen kierto kans ovuloimaton ja sillä annostuplattiin ja päiviä säädettiin. :)
 
Ei syytä huoleen. Jos ei letroista ole apua, saa paremmat lääkkeet. Minulle tehtiin 4 hoitoa letrozolilla, kun ei tullut toivottua vastetta, siirryttiin piikittämään FSH:ta, ja ensimmäisestä piikityskierrosta tuli esikoinen.

Ovista en tikuilla saanut ikinä kiinni, joten ovis aiheutettiin piikillä sekin. Lääkärin mielestä oli turhaa heittää kierto hukkaan vain siksi, ettei ovista saada kiinni, joten helpointa oli vain tuikata piikki vatsanahkaan eikä sitten tarvinnut enää ovistikkujakaan.
 
Kiva, kun täällä on aktiivista keskustelua Letrojen käyttäjiltä! :)

Itsellä nyt eka kierto Letroilla meneillään, yksi tabu päivässä kp 3-7. Nyt menossa kp 24, eikä ovulaatiosta tietoa :sad001 Pari Terolut-kiertoa ennen tätä Letrokiertoa, ja niissä molemmissa ovulaatio, joskin toisessa kp 14 ja toisessa kp 24 eli epäsäännöllisesti. Nyt vuosi takana yritystä.

Kurja olo, sillä olin ihan varma, että Letroilla tuo ovulaatio ainakin säännöllistyisi, mutta nyt se Letrojen kanssa jäikin kokonaan pois :sad001 Onko kellään muulla käynyt näin? Tässä kierrossa ei ultrattu, joten en tiedä yhtään mitä siellä on meneillään..
 
Me ollaan käytetty letroja nyt 5 kierron ajan. Ekat kolme kiertoa meni niin että en saanut kuin kerran plussan ovistestiin. Tämän jälkeen lääkäri epäili että en ovuloi joten sain viimeisissä kahdessa kierrossa ovulaation irrotuspiikin. Eli vaikka käyttää letroja niin se ei anna takuuta siitä että ovis tapahtuisi. Kannattaa siis jutella oman lääkärin kanssa josko voisitte seurata tapahtuuko ovista vai ei tai auttaisiko teilläkin tuo irrotuspiikki. Meillä seuranta tehtiin siis ultralla eli varmistettiin että munasolu kypsyy normaalisti mutta koska näytti siltä ettei se lähde itsestään irtoamaan, päädyttiin tuohon irrotuspiikkiin ja sillä saatiin ovulaatio tapahtumaan.
 
Hipsu_2019, aika hassua, että ekassa letrokierrossa ei ultrattu, joillekkihan se voi kypsyttää monta munasolua tai jos vastetta ei tule annosta nostettaisiin o_O
Mullekkin kävi kerran letrokierrossa silleen, että munasolu ei irronnut ja ehti kasvaa ns. kystaksi joka puhkesi lopulta kovien kipujen kera..
 
Ompas jännä että näinkin paljon lääkärien käytännössä eroja En myöskään ollut ultrassa, mutta ensi kierrosta ajattelin mennä niin näkee uskaltaako annoksen tuplata. Gyne kyllä sanoi että jos ei näy ovulaatiotesteissä plussaa niin voi kyllä. En kuitenkaan ole varma ovuloinko vai en joten en uskalla kun kp 16 viiva oli tummempi.. Mitä mieltä olette kannattaisiko minun vain ottaa samalla annostuksella ja varata ultra aika ennen kun tuplaan annoksen ? Jaksamisia kaikille :Heartred
 
Tämän kierron letrot otettu ilman ihmeempiä sivuoireita. Vähän päänsärkyä ja ihan pientä kipua ajoittain munasarjoissa, mutta ei sen ihmeempää, ei edes ärtyisyyttä. Kenties oireita tuleekin vasta nyt kun en enää ota letroja ja ovulaatio lähestyy? Nyt sitten odotellaan ovulaatiota, tulevalla viikolla ultra.
 
Olen uusi foorumilla ja toinen letrokierto menossa :) Ekassa kierrossa ei ollut vastetta, niin tässä kierrossa otin 2tbl päivässä kp 5-9. Ultra oli kp 12, näkyi hyvin kypsyvä folli vasemmalla, mun auki olevalla puolella. Nyt on kp 18 alkamassa.
Ovulaatiota en ole koittanut nyt tikuttaa, mutta ensikierrossa voisin koittaa. Mikä päivä olisi hyvä aloittaa testaaminen? Koskaan aiemmin yrityksen aikana en ole bongannut ovulaatiota testillä (tai mitenkään muutenkaan) yrittämisemme aikana.

Onko muilla letrot aiheuttanut vatsakipua? Nyt on muutamana päivänä ollut inhottavaa jomotusta alavatsalla. Mietin myös voisiko olla ovulaatiokipuja, viime kierrossa ei ollut tällaista. Kipu tosin tuntuu oikealla puolella, missä ei nähty johtofollia viimeultrassa, eikä oo mulla aukkarin perusteella aukikaan.
 
Muokattu viimeksi:
Olen uusi foorumilla ja toinen letrokierto menossa :) Ekassa kierrossa ei ollut vastetta, niin tässä kierrossa otin 2tbl päivässä kp 5-9. Ultra oli kp 12, näkyi hyvin kypsyvä folli vasemmalla, mun auki olevalla puolella. Nyt on kp 18 alkamassa.
Ovulaatiota en ole koittanut nyt tikuttaa, mutta ensikierrossa voisin koittaa. Mikä päivä olisi hyvä aloittaa testaaminen? Koskaan aiemmin yrityksen aikana en ole bongannut ovulaatiota testillä (tai mitenkään muutenkaan) yrittämisemme aikana.

Onko muilla letrot aiheuttanut vatsakipua? Nyt on muutamana päivänä ollut inhottavaa jomotusta alavatsalla. Mietin myös voisiko olla ovulaatiokipuja, viime kierrossa ei ollut tällaista. Kipu tosin tuntuu oikealla puolella, missä ei nähty johtofollia viimeultrassa, eikä oo mulla aukkarin perusteella aukikaan.

Hyvinkin voisi olla että ovulaatiosi on tapahtumassa juuri nyt/ tapahtui juuri sillä otit viimeisen kp9 ja kp12 ultrassa kehittymässä.
Oma vasteeni oli että söin kp3-7 ja ovis kp13-15. Eli noin 6-8pv vikasta pilleristä.
Henkilökohtaisia toki, mutta itse aloittaisin tikuttamisen pari päivää viimeisestä pilleristä. Ja itselläni nuo vahvistivat ovulaatio-oireita.
 
Ompas jännä että näinkin paljon lääkärien käytännössä eroja En myöskään ollut ultrassa, mutta ensi kierrosta ajattelin mennä niin näkee uskaltaako annoksen tuplata. Gyne kyllä sanoi että jos ei näy ovulaatiotesteissä plussaa niin voi kyllä. En kuitenkaan ole varma ovuloinko vai en joten en uskalla kun kp 16 viiva oli tummempi.. Mitä mieltä olette kannattaisiko minun vain ottaa samalla annostuksella ja varata ultra aika ennen kun tuplaan annoksen ? Jaksamisia kaikille :Heartred

Itse ottaisin vielä saman annoksen ja varaisin ultran viimeisen pillerin ja oletetun ovisajankohdan väliin. Esim kun söin letroja päivät kp3-7 niin ultra oli kp11-12. Tässä vaiheessa jo näkyy onko kehitys odotetun mukaista ja voidaan vielä säätää samaan kiertoon lisäannosta (riippuu lääkäristä) tai korottaa seuraavaan. On meinaan myös mahdollista että jos itsekseen tuplailee että saavat aikaan joko nopeamman munasolun kehittymisen (ovulaatio aiemmin) tai kasvattavat useamman munasolun, jolloin on riski että niitä hedelmöittyy ja vielä mahdollisesti jakautuu useampi (monikkoraskaus).
Ovulaatiotikkusihan siis tummeni eli kyllä siellä jotain siihen suuntaan ainakin tapahtuu ja ultraamalla seuraavassa kierrossa varmistuu tapahtuuko riittävästi
 
@Mikki Kiitos vastauksesta, näin vähän ajattelin itsekin. On niin kovaa arpomista muuten :banghead::confused: On se kumma miten noi pillerit saa pitkäksi aikaa kropan ihan sekaisin..
 
Ultrassa käyty kp 12 ja limakalvo näytti tosi hyvältä, sekä lisäksi siellä näkyi iso folli. Mahdollista ovulaatiota siis odotellessa:) Nyt elättelen toiveita, että voisko se todella käydä näin helposti :) Tikutin tosin tänä aamuna, eikä siinä näkynyt mitään.


Buubi. Kyselit letrojen aiheuttamista vatsakivuista. Mulla oli vähän sellaista, mutta se oli vähän kuin sellaista tuikkimista, ei pysyvää kipua. Lisäksi mulle tuli letrojen lopettamisen jälkeen tosi kovaa päänsärkyä, jouduin parina päivänä lähtemään töistä pois kesken päivän, kun valo vihloi silmiä ja oksetti.
 
Korjaan. Nyt kävin katsomassa ovulaatiotestiä minkä jätin vessan pöydälle, ja nyt siinä on kaksi viivaa:grin! Ei ne siihen kyllä heti tulleet, että liekö tulos on luotettava, mutta enpä ole viimekuukausina saanut viivoja aikaiseksi.
 
Heippa! Voisin liittyä teidän seuraan ja saamaan vähän juttuseuraa aiheeseen liittyen :)Taustasta sen verran että kesäkuussa tulee jo 4 vuotta yritystä eikä yhtään plussaa raskaustestiin saatu. Olen 25 vuotias ja mun mies 28 jolla edellisestä suhteesta on alkanut kaksi raskautta. Mutta nyt mun kanssa sitten takkuaa :sour: Mulla pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot heittelee 30-100 välillä mutta pääsääntöisesti noin 50 päiväsiä kiertoja ollut. Viime kuussa oli ensi käynti polilla jolloin ultrattiin ja just sillon sattui olemaan kasvamassa folli joka jo 20mm silloin. Ilmeisesti siis ovuloin todella harvoin. Nyt kp 2 menossa ja huomenna aloitan ekaa kertaa letrozolit. Kontrolli ultra ensi viikolle kp 11 varattu. Jännittää todella paljon että saadaanko tästä apua meille :grin
 
Takaisin
Top