Letrozolin käyttäjiä?

Jos joku täällä syö 2 tbl päivässä niin otatteko ne kaksi kerralla vai yhden aamulla ja yhden illalla?
Moi,

Mulle ohjeistettiin että aamuin illoin tasaisesti. Olen sitten ottanut ne noin ysin kieppeillä aamulla ja illalla. Olisi kyllä helpompaa ottaa kerralla. Olenpa myös lukenut siitäkin, että otetaan kaikki viikon lääkkeet kerta-annoksena kp3 kohdalla. 🤷

Mulla oli just eka folliultra. Ymmärsin, että yksi johtofolli löytyi ja kuulemma hyvä vaste lääkkeelle. Nyt sit tikuttelemaan ovista! Sillei vaan jännää, että sunnuntaina lähden reissuun ilman miestä, ni paras osua nyt sit "normiaikaan" eikä mitään ylipitkiä kiertoja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla oli just eka folliultra. Ymmärsin, että yksi johtofolli löytyi ja kuulemma hyvä vaste lääkkeelle. Nyt sit tikuttelemaan ovista! Sillei vaan jännää, että sunnuntaina lähden reissuun ilman miestä, ni paras osua nyt sit "normiaikaan" eikä mitään ylipitkiä kiertoja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Hienoa! Ennustiko lääkäri milloin ovulaatio olisi? Mulla osui just lääkärin veikkaus oikeaan. Vasteultra oli kp11, johtofolli 14mm, ovista ennustettiin kp14-16 välille ja ovis+ tuli aamulla kp15, itse ovis oloista päätellen vielä samana iltana. Eiköhän teillä ajoitus siis mene ok kun sunnuntaihin asti on aikaa! :)

Onko muuten teillä jotka ootte useamman kierron syöneet letroja, ollut samanlainen vaste kieroissa? :)

Hienoa! Ennustiko lääkäri milloin ovulaatio olisi? Mulla osui just lääkärin veikkaus oikeaan.

Ei sanonut mitään. Joku kohdun kalvo (vai joku muu, en nyt muista sanaa) oli vielä ohut, mutta totesi, että siihen vaikuttaa selvästi kiertopäivä.

Hienoa! Ennustiko lääkäri milloin ovulaatio olisi? Mulla osui just lääkärin veikkaus oikeaan. Vasteultra oli kp11, johtofolli 14mm, ovista ennustettiin kp14-16 välille ja ovis+ tuli aamulla kp15, itse ovis oloista päätellen vielä samana iltana. Eiköhän teillä ajoitus siis mene ok kun sunnuntaihin asti on aikaa! :)

Onko muuten teillä jotka ootte useamman kierron syöneet letroja, ollut samanlainen vaste kieroissa? :)
Tänään aloitin seitsemännen kierron letroilla ja ei ole vaste aina sama, varsinkaan nyt viime kerroilla. Nyt tässä kierrossa letrojen lisäks mulla aloitetaan gonal-f pistokset.

Onko kenelläkään kokemusta letrot+ gonal-f onko kypsyny hyvin? 🤔

Muokattu viimeksi:
Ei sanonut mitään. Joku kohdun kalvo (vai joku muu, en nyt muista sanaa) oli vielä ohut, mutta totesi, että siihen vaikuttaa selvästi kiertopäivä.
Tarkoittaa varmaan kohdun limakalvoa, eli kohdun sisäpintaa, johon alkio kiinnittyy. Se on menkkojen jälkeen ohut, koska surkastunut ja vuotanut ulos kuukautisvuotona. Se paksuuntuu kohti ovulaatiota.

Mulla oli tänään kp 10 ultra, letrot syöty sekä gonal-f pistetty tähän kiertoon. Limakalvo oli ohut, vain jotain 3mm. Oikealla oli 10kpl suunnilleen 8mm munasoluja sekä vasemmalla useita pieniä ja 1 kpl 10mm kokoinen. Perjantaina uusi ultra. Olo oli kovin pettynyt kun ei siellä suurempaa ollut kasvanut. Toki lohdutin itseäni että vielä on aikaa, kun nyt vasta Kp 10. Aikaisemmissa kierroissa ultra on ollu kp 13 ja silloin follit ollut n. 16mm. Jospa ne sieltä vielä kasvaisivat :folded:

Eilen oli ultra ja limakalvo oli kasvanut jo yli 7mm mutta munasolut kasvaa edelleen hitaasti, 10mm -> 12mm oli isoin vasta ja eilen tosiaan kp 13. Maanantaina uusi ultra ja katotaan miltä silloin näyttää. Lääkäri väläytteli jo asiaa että seuraavaan kiertoon sitte olisi letrot 2tbl ja sitten gonal-f pistokset lisäksi. On tämä vaan melko turhauttavaa hommaa välillä :Smirking Face: Kuinkas muilla menee?

Eilen oli ultra ja limakalvo oli kasvanut jo yli 7mm mutta munasolut kasvaa edelleen hitaasti, 10mm -> 12mm oli isoin vasta ja eilen tosiaan kp 13. Maanantaina uusi ultra ja katotaan miltä silloin näyttää. Lääkäri väläytteli jo asiaa että seuraavaan kiertoon sitte olisi letrot 2tbl ja sitten gonal-f pistokset lisäksi. On tämä vaan melko turhauttavaa hommaa välillä :Smirking Face: Kuinkas muilla menee?
Huh, harmi että ei ollut kasvanut enempää! Toivottavasti tuo lääkärin suunnitelma annoksen nosto parantaa vastetta.

Täällä taukokierto menossa, joten ei kerrottavaa. 😑

Kävin tosiaan maanantai ultrassa. Limakalvo oli 7,9mm mutta munasolu mikä siellä löytyi oli 12mm. Eli ei ole kasvanut yhtään tai sitten se olisi jo irronnut. Lääkäri piti sitä kyllä hyvin hyvin epätodennäköisenä koska mitään merkkejä ei ultrassa näkynyt ovulaatio sta. Ovulaatiotesti oli sunnuntaina aamulla kyllä jo melkein luettavissa positiiviseksi ja ma aamuna jo vaaleampi. Tiedä sitten onko mitään tapahtunut vai ei. Terolut reseptin sain ja kahden viikon päästä saa sen syödä jos ei menkkoja näy ja raskaustesti on negatiivinen. Seuraavassa kierrossa sitten tosiaan letrot 2tbl ja sitten gonal-f pistokset.

Mä tosiaan sain ekaa kertaa oviksen testeillä kiinni, mutta puuhailut eivät olleet optimaalisesti sijoitettu, joten täällä piinapäivät menossa. Tänään on (torstaina oli) dpo 11, kp 27. Oon reissussa ite, niin en oo testaillut. Meillä on tulossa sellainen elokuu, että suosiolla tauotan ensi kierroksen sekä terolutien että letroja osalta. Muuten ei juuri kerrottavaa :)

Pitääpä kertoa oma kokemus letroista. Sain siis letrot lapsettomuuslääkäriltä laiskojen munasarjojen vuoksi, annoksella 2 tablettia päivässä ja ensimmäisessä letrokierrossa kontrolliultrassa lääkäri sanoi ettei mitään vastetta ole tullut. Ultra oli kp 12 muistaakseni. Suunnitelmana oli, että kokeillaan klomifeenia, jos sillä olisi parempi vaste. Tikutin oviksen tuossakin kierrossa kp15 ja tätä kovasti ihmettelin. Sovittiin miehen kanssa että kokeillaan vielä muutama kierto letroja, oli häät tulossa ja muuta hässäkkää, niin ajateltiin, että voidaan letroja käyttää nyt ilman ultrausta kun ei kerta vastetta ole. Tokassa kierrossa en päässyt ovista testaamaan, ei siis tietoa siitä. Kolmannessa kierrossa taas ovisplussa kp 15 ja kp 29 raskaustesti positiivinen.
Olen päätellyt, että mulla ilmeisesti munikset saa jonkun ihme kasvuspurtin just ennen ovista letrojen avulla. Tänään siis rv 6+2 ja toivon, että raskaus menee hyvin.
Tsemppiä kaikille letrojen käyttäjille ja lapsettomuuden kanssa kamppaileville!

Onkohan täällä enää ketään, joka muistaisi minut? Söin letroja yhdeksän kiertoa noin vuoden aikana. Sinä aikana tässä ketjussa kävi useampi ihminen, joka sai plussan letroilla heti/melkein heti. Itse olen ollut selittämättömästi lapseton, tosin yksityisellä puolella löytyi sitten polyyppi, joka poistettiin kevättalvella.

Kp4. Nappasin eilen letron. Julkisen puolelta on lupa syödä tällä annoksella (1 tabletti päivässä) ultraamatta ja yksityiselläkin lääkäri mietti, että letron vastetta limakalvoon voisi kokeilla nyt polyypin poiston jälkeen. Joten vaikka kumpikin pulju on kiinni, uskalsin nappasta paketin lääkekaapista ja aloittaa kuurin. Viimeksi olen syönyt letroja ehkä helmikuussa tai jotain. Sen jälkeen on ollut kahdessa kierrossa Menopur-pistokset ja sitten on ollut lääkkeettömiä kiertoja hysteroskopian ja ihan mielen levon vuoksi. Nyt tuntuu, että jaksaa taas jotain yrittää. Ehkä menemme inssiin yksityiselle, riippuen miten o-plussa ajoittuu. On reissu tiedossa ensi viikon lopulla, joten se saattaa kyllä estää inssin.

Minulla on ultra tällä viikolla, silloin kp13. Yleensä ultra tehdään kp10-12 letrokierroissa, mutta minulla on vähän myöhäinen ovulaatio. Aikaisimmillaankin letroilla tullut kp15 o-plussa.

Jännä nähdä, mitä siellä näkyy sitten. Onneksi on mustikkaa metsät täynnä, niin voi marjastaa eikä odotus käy pitkäksi. 😅

Minulla on ultra tällä viikolla, silloin kp13. Yleensä ultra tehdään kp10-12 letrokierroissa, mutta minulla on vähän myöhäinen ovulaatio. Aikaisimmillaankin letroilla tullut kp15 o-plussa.

Jännä nähdä, mitä siellä näkyy sitten. Onneksi on mustikkaa metsät täynnä, niin voi marjastaa eikä odotus käy pitkäksi. 😅
Tsemppiä odotteluun! 🙂 Toivottavasti on hyvä vaste letroissa tässä kierrossa.

Mulla on nyt kp4 ja toka letrozol otettu. Mitään sivuoireita ei ole kuten ei viimeeksikään. Tää on kyllä kiva lääke siitä että on lyhyt kuuri (minulla). Viikon verran varmaan sais nyt vielä odotella ennen kuin voi alkaa odotella oloja ja plussaa. Viimeeksi ovisoireet alkoi kp12 ja o+ kp15. Toivon niin että olisi taas hyvä vaste. 🌈 Tunnen itseni ja tiedän että tuun olemaan ihan hermoraunio tuolloin kp11-13 jos ei selkeitä ovisoireita ole.

Takaisin