Lempilelut ja -leikit

Palloja eri kokoisia eri värisiä ja käsinukkeja. Niitä saa vaikka netistä. Ja lukekaa paljon. Mä oon aina lukenu lapsille ja ne on oppinu 5-vuotiaina lukemaan.
Ja Roo tykkää edelleen jääkaappimagneeteista, niitä on kiva siirrellä. Kovat lelut jotka vinkuu ja soi nappia painamalla, ovat hintavia ja jaksaa viihdyttää vain hetken.
Mukavempia on esim fisher pricen little people-sarja, tutustu siihen. Käy minun mielestä pitkään.
Ja vinkki: tori.fi näkyi olevan tuota sarjaa täynnään. Mulla on pukinkontissa roolle se maatila :-)
 
Muokattu viimeksi:
Mulle ei kukaan lukenu. Oli vissiin niin yksinäinen ja tylsä lapsuus että luin lehdistä mainoksia ääneen jo 3 vuotiaana :grin Niitä Little people-ukkeleita yms mä oon vähän katelluki... Ja meinaan että jos tulee joululahja-kyselyitä Vekalle niin olis sitte listaa jostain 1-vuotiaille sopivista leluista ku johan tuo tammikuussa on sitte vuoden vanha ni ei se oo niin tarkkaa :rolleyes:
 
Minäkin tulin vinkkaa fp little peoples sarjasta. Onneksi kaveri lupas myydä heidän lelut kun kohta ne on heillä "last season" (lapsi 4v).
 
Ne on just hyviä pieneenkin käteen mutta isompi osaa leikkiä niillä jo juonen kans joten hyvä sijoitus.
Mua vähän harmittaa kun annettiin aikoinaan kaikki lelut pois mm brion rautatie ja legot, enkä oo varma missä ne nyt on. No ostan uusia ja kierrätän ne. Rautatietä nytkin aion laittaa.
 
Lempileluja on tällä hetkellä kaikki aikuisten jutut. Pari pestyä jugurttipurkkia, kokispullo, pahvilaatikko.. Ja kahvimuki ois niin kiva saaha hypisteltäväks ja suuhun. Paperi ja pesulaput on kans jees. Omat lelut tuntuu tylsiltä :rolleyes: en siis yhtään tiiä mitä leluja toivois pukilta :wink
 
Meille ei kannata hommata mitään kärry/auto/kävelyjuttuja kun on niin ahtaat ja pienet huoneet ja varpaantappokynnykset joka oviaukossa niin ei oo paljoa iloa pyöriä paikallaan ympyrää :meh: Pihalle sitte jotain semmosia voi harkita ens kesänä.
 
Taaperokärry löytyy muuten jo.. En sit tiiä missä sillä muka mahtuu ajelemaa :p
 
Ja semmonen potkupyörä/mopo ois muuten varmaan aika hauska sit ens kesänä :D
 
Täällä lempileluja on banaanilaatikko ja sen pahviroskat (maitopurkit yms likaiset pahvit ei toki tyypin saatavilla), tiskikone, peltiloota hellan alla, pikkunen emalikattila, kaukosäädin, äitin nenä, iskän parta... Eli ykskään normilelu ei oikein kiinnosta. Ehkä nuo on jo vähän tylsiäkin. Vois käydä kirppikseltä tai netistä katella käytettyjä. Taaperokärry, jonkunlainen autolelu ja iso pallo vois olla aika kivat :)
 
Täällä kans parhaita on d-tippapullo, äitin keksipussien päät (siis se yhteenliimattu suu, minkä leikkaan että pussi aukee), tyhjä hammastahnatuubi jne. Omillaankin leikkii, mut ei oo tarvinut uusia ostella saatujen ja perittyjen lisäks.
Joululahjaks tytär haluaa hakan ja puisen pyöree-palikka-neliskanttiseen-reikään. Ja ehkä kävelykärryn, on vasn pienet tilat.

Edit: enkä mitään leluhelvettiä haluakaan. En huoli tänne leluja, ennenkuin oikeesti näyttää, että niille on käyttöä. Kyllä laps osaa leikkiä ilmankin.
 
Meillä on käytössä noi leikkimaton killuttimet ja jokunen pehmolelu. Ikean halpis pandapehmo on kiva painikaveri. Siskon vanhoja leluja löyty yläkerrasta muutama. Ostettuna pari pimpelipompelia ku oli alessa. Ja fisher pricen kolmen palikan setti on kanssa semmonen minkä oon ostanu. Clas Ohlson myi semmosta Little peoples-tyyppistä settiä missä oli traktori, peräkärry ja jotain ukkeleita. Semmosen mä haluan ainaki Vekalle ostaa :happy: Meillä ei leikitä tavaroilla, tai siis ku vietetään aikaa olkkarissa niin siellä ei oo muuta käsillä ku omat lelut eikä Veka oo halunnu mun käsistäkään mitään. Ainoa mikä sitä kovasti kiinnostais on mun silmälasit :meh:
 
Kotona ei lelut kiinnosta. Maton hapsut, puhelimet, kengät ja kaikki kielletty on in!! Mummilassa taas lelut on ihan ykkösii..
 
Siis ihan ehdottomasti parhaita leluja ois kaikki johdot, jos niihin vaan pääsis käsiks, ja tietty äidin känny. Johtojen korvikkeena toimii erilaiset narut ja nauhat (hupparin, essun, tms) joita on kiva repiä ja natustaa. Lehtien silppuaminen on ihanaa. Ikävä äiti vaan kieltää survomasta niitä silppuja suuhun. :arghh:

Omista leluista suosikkeja on kestohitti Sophie-kirahvi (sille pidetään pitkiä ja kovaäänisiä luentoja ihan päivittäin), Teletappi Pai -pehmolelu (jostain syystä tosi ihana ja jo lähes vintagea - eka omistaja oli mun -91 syntynyt serkku), sellainen heiluva pelle, jonka voi motata kanveesiin ja aina se vaan pomppaa pystyyn, puinen vieritettävä voimamies sekä tietyt kirjat.

Aa! Eikä pidä unohtaa keinuhevosta! Se on paras kaikista. Mitä hurjempi "kii-kaa", sen parempi. Eipä tienneet mun mummo ja pappa vuonna 1986, miten hienon ja kestävän hankinnan tekivätkään.

Ylimalkaan leikki on sitä parempi, mitä vauhdikkaampi ja hurjempi se on. Veivata, vatkata, pyörittää ja roikottaa sais ihan niin paljon, kuin kukaan vaan ikinä viitsii. Hyppiminen musiikin tahtiin on myös homma, jossa puhti loppuu ennen avustajalta kuin hyppijältä itseltään. :blob1
 
Ja yks ihan huippu on sellanen purkkitorni. Siis sellanen jossa kootaan erikokoisista purkeista torni. Jaksaa veljekset leikkiä sillä pitkän aikaa kun isompi kasaa ja pienempi tuhoo :-) se oli esikoisella pitkään leikeissä ja vielä pidempään vesileikeissä. Semmonen kannattaa hankkia jos ei mitään muuta lelua keksi tarvitsevansa :-)
 
Miten mä tuon unohdin!! Ostettiin oma toissa viikolla ja roo rakastaa kaataa sen tornin! Ja sen voi kasata vaikka nurinpäin eli pienin pohojalle ;-)
 
Mashnu, meillä on tollanen :-) se on hauska ja isompana noilla elukoilla on kiva leikkiä. Pitäskin kaivaa se kaapista jo leikkeihin :-)
 
Takaisin
Top