Lemmikit

Kamala pentukuume koko ajan. Meillä on nuoria koiria, mutta kenestäkään ei ole harrastuskoiraksi. Toinen on päästään sekasin ja toisen kanssa ei voi mennä ikinä kisoihin lääkityksen takia. Kova hinku olisi päästä harrastamaan tavoitteellisesti, mutta ensin pitäisi saada koulu käytyä ja odottaa, että nämä koirat vähän vanhenee ja viisastuu. Typerä minä katselen varmaan joka päivä lupaavia pentueita... :wacky: Toivon mukaan vauva pitää kiireisenä ja pentuhaaveet unohtuu pariksi vuodeksi!
 
Kamala pentukuume koko ajan. Meillä on nuoria koiria, mutta kenestäkään ei ole harrastuskoiraksi. Toinen on päästään sekasin ja toisen kanssa ei voi mennä ikinä kisoihin lääkityksen takia. Kova hinku olisi päästä harrastamaan tavoitteellisesti, mutta ensin pitäisi saada koulu käytyä ja odottaa, että nämä koirat vähän vanhenee ja viisastuu. Typerä minä katselen varmaan joka päivä lupaavia pentueita... :wacky: Toivon mukaan vauva pitää kiireisenä ja pentuhaaveet unohtuu pariksi vuodeksi!

No höh :sad001

Ei ole kyseessä semmoinen lääkitys, että voisi hakea poikkeusluvan?
Vuoden alusta kennelliitto uusi noita lääkitykseen liittyviä sääntöjä ja mm. pannuslääkityksellä olevat voi hakea tämän poikkeusluvan, tosin koira täytyy tuolloin siirtää EJ-rekisteriin. Kannattaa tarkistaa Kennelliiton sivuilta, sieltä löytyi lista lääkkeistä mihin voi hakea tämän luvan.
Meillä olisi todennäköisesti edessä tuo rumba kun on koiruudella käynyt huono tuuri silmien suhteen (silmäpeilissä todettiin kaihi molemmissa silmissä ja mahdollisesti kaupanpäälle vielä vilkkuluomen pannus joka vaatii elinikäisen lääkityksen :sorry:).
 
Ilmeisesti vaikutat myös pääkaupunkiseudulla?
Onko sulla pitkätukka, mali vai jopa käkkärä?
Joo Espoossa asun, asutko sinäkin? :) Minulla on mali. Elämäni koira, sen kanssa on saavutettu enemmän mitä koskaan olisin uskonut. Se on myös niin ihana kotikoira, puutteensa siinäkin, mutta niihän kaikissa meissä.:love2 Mikä muunnos sulla on?

Olen myös miettinyt, että jos jälkeä kokeilisi. Sitä pystyisi joustavasti tekemään, tosin mulla on itsellä niin vähän kokemusta jäljen tekemisestä..mutta eipä kokemattomuus ole ennenkään mitään harrastamista estänyt. :grin
 
raven_87 Kortisonia meillä syödään ja se ei poikkeuslupaan oikeuta. Kaikenlisäksi se heikentää rokotusten tehoa, enkä varmaan aio rokottaa enää tuota koiraa muutenkaan, kun tuntuu että rokotukset tämän ongelman (aivokalvontulehdus) aikoinaan aiheutti. Ei auta kun opetella lisää temppuja kotosalla :)
Kurja juttu, että on tullut silmäongelmia :/
 
Joo Espoossa asun, asutko sinäkin? :) Minulla on mali. Elämäni koira, sen kanssa on saavutettu enemmän mitä koskaan olisin uskonut. Se on myös niin ihana kotikoira, puutteensa siinäkin, mutta niihän kaikissa meissä.:love2 Mikä muunnos sulla on?

Olen myös miettinyt, että jos jälkeä kokeilisi. Sitä pystyisi joustavasti tekemään, tosin mulla on itsellä niin vähän kokemusta jäljen tekemisestä..mutta eipä kokemattomuus ole ennenkään mitään harrastamista estänyt. :grin


Vaikutan Vantaalla (Länsi-Vantaalla) toistaiseksi, jos kuviot menee nappiin muutetaan hieman kauemmas.
Täältä löytyy musta "pitkätukka", sekalinjainen grotsku ja tosiaan kyllä ihan mieletön vaikka ongelmitta ei kaikki aina sujukaan (mulle ensimmäinen harrastuskoira, joten paljon opettelua itselläkin).

Joo ei se jälki mullekaan ole mikään the juttu, mutta tulee sitä silloin tällöin tehtyä. Meille on hieman haastavia noi rauhallisemman temmon ja mielentilan jutut :p
Ja jos ei mitään hulluja menestys tavoitteita jäljessä ole, ei siinä koiraa pilaakaan vaikka ei osaisikaan kaikkea just nappiin tehdä.
 
Jee!!! Meidän lapsia arasteleva koira ei arastellut kaverin 8kk ikäistä poikaa yhtään! :love017 Oli jopa liian innokas pusuttelemaan eikä välittänyt ees itkuista, kiljahduksista tai liikkumisesta. Aivan mahtava juttu! Aiemmin on hieman varauksella suhtautunut liikkuvaan ja ilosta kiljahtelevaan lapseen.

Mun koira ois luontainen lahjakkuus mejään. Esim. taippareissa tuomari sanoi sen olevan koevalmis, enkä ollut koskaan sille kunnollista jälkeä aiemmin tehnyt. :D Harmi vaan, että mua itteeni ei se mejähomma kiinnosta ei tippaakaan. :grin
Toi ei oo mikään adhd, mutta itsenäinen suorittaminen on ollu sille aina haastavaa ja hakee tosi paljon ihmisen tukea suorituksiinsa. Jäljellä se vaan oli kuin vanha tekijä eikä epäröinnistä ollut tietoakaa. Tartteisin sille jonkun mejästä kiinnostuneen, joka veis sen kokeisiin mun puolesta. :rolleyes:
 
Loppusuorat alkaa mahan kanssa häämöttää. Onko muiden lemmikkien käytöksessä muutosta?
Meillä pojat on entistä enemmän karvavarjoja. Jos nukun huonosti (koirat ei oo makkarissa) liikkuu ne tosi levottomasti ja kun mun viereen pääseevät ovat ihan iilimatoina kiinni mussa. Samoin jos vauva potkii paljon, on varsinkin tää meidän nuorempi liimattuna mun mahassa kiinni. :)
Nuorempi on lopettanut mua päin hyppimisen, edes treeneissä innostuessaan ei enää hyppää päin.

Oon ruvennu miettimään, että miten noi käyttäytyy kun me ollaan miehen kanssa sairaalassa ja mun vanhemmat tulee vahtimaan koiria meille kotiin. Kun nyt jo ovat niin mun perään ni aistiivat varmasti että nyt tapahtuu jotain "omituista".
 
Vanhin koira on kehittänyt melkein jo eroahdistuksen kun on niin mussa kiinni. Välillä jopa tulee väliin jos muita koiria huomioin. Mahasta nuo ei välitä yhtään, hyppii päällä ja vasten edelleen. Potkuihinkaan ei reagoi.

Voihan ne tajuta että jotain on meneillään :) Mun koirat on ollu paljon vanhemmilla hoidossa, että ihan normijuttu onneksi jo niille. Saa nähä miten äkkiä uskaltaa niitä alkaa tuomaan takasin..
 
Meillä minusta koirat eivät ole muuttuneet juurikaan, ehkä tuo minunkin koira on herkistynyt hieman, mutta voi johtua aivan muustakin. Mielellään toi minun kisakoira hyppisi edelleen vasten, mutta olen opettanut sen tulemaan lelun kanssa käteen niin vältetään suurin osa törmäyksistä.
 
Mä en oo huomannut mitään muutosta, ei ne ainakaan masua ihmettele eikä reagoi potkuihin. Tosin ovat nykyään tosi vähän ihan mun vieressä, tammikuisen puremisen jälkeen kumpikaan koirista ei oo mun kanssa samaan aikaan sohvalla.
 
Täältä löytyy kanssa aktiiviharrastajia! :) Sekä mies että minä harrastetaan pk-lajeja. Minä lähinnä suojelua, joskus metsäjälkeä. Mies sitten lähinnä hakua ja metsäjälkeä, mutta jonkin verran myös suojelua. Miehen koirat käy myös toisinaan näyttelyissä.

Itsellä siis harrastuskavereina kaksi sakemannia, vanhempi 7v nyt eläkkeellä ja nuorempi 2v olisi tarkoitus syksyllä/ensi keväänä saada BH-kokeeseen. Vanhemman kanssa kisasin suojelussa, sieltä jäi yhtä ykköstä vaille käyttövalioksi. Eläkelajina tehtiin sitten metsäjälkeä, sielläkin päästiin voittajaluokkaan asti. Nuoremman päälajina on kanssa suojelu, tosin miehen kanssa käy myös aika usein hakureeneissä. Tuntuu tykkäävän siitä niin paljon, että eiköhän pääse sinnekin puolelle kisailemaan.

Miehellä puolestaan kaksi appenzellia, joista uroksen kanssa kisaa nyt aktiivisesti. Sillä tehty alokasluokan kokeet sekä hausta, metsäjäljeltä että suojelusta. Haku kuitenkin nyt päälajina, siitä kun tykkää eniten :) Nartun kanssa on BH-kokeen tehnyt, mutta vähän jäänyt uroksen varjoon kun ovat niin samanikäisiä.. Sitten miehellä on vanha maliuros, joka on kanssa BH:n tehnyt, muttei sen pidemmälle edennyt kisauralla paukkuarkuuden takia..

Itse olen koettanut ajatella, etten tänä kesänä kerkiä koirien kanssa juurikaan treenaamaan. Jos sitten yllärinä aikaa löytyykin, on kaikki mitä kerkiää tehdä plussaa. Nyt keväällä olen aika hyvin jaksanut vielä nuoremman kanssa touhuilla, ainoastaan jälki on jäänyt kun sen tekeminen on tämän mahan kanssa aika mahdotonta :sad001

Meidän kyläseurassa on kyllä se iso plussa, että aika monella muullakin on pieniä lapsia. Niinpä kentän laidalta löytyy jo valmiiksi hiekkalaatikko ja kavereita, joten eiköhän tuo meidänkin poika opi treeneissä kulkemaan mukana tulevaisuudessa! :happy:
 
Minunkin koirat tuli perjantaina viimein kotiin. Yllättävän hyvin otti pojun vastaan! Haistelevat varpaita ja on vähän kiinnostuneita, mutta pysyttelevät yleensä kauempana. Huh, mikä helpotus! :joyful: Luottavaisin mielin pystyi miehenkin laskemaan tänään töihin kun ei tarvitse pelätä, että koirat tekisi pojulle jotakin.

Vaunulenkillä kävin tänään koirien kanssa erikseen. Alkumatkat oli kummallakin aika kiskomista, mutta paluumatkalla käveltiin nätisti vierellä. Ei vielä onnistu mitenkään, että lähtisin ite pojun ja kaikkien kolmen kanssa lenkille, mutta käy sitten erikseen osan kanssa. Ja tänä iltana koiraharrastaminen jatkuu muutaman viikon tauon jälkeen. Mies lupasi tulla kentälle vahtimaan poikaa niin minä pääsen tyttöjen kanssa tanssimaan ja opettelemaan temppuja :happy:
 
Meillä kanson vauva otettu hyvin vastaan. On mennyt jopa paremmin kuin etukäteen osasin odottaa.

Vaunulenkillä en oo yksin koirien kans käyny, mutta rintarepun kanssa ollaan metsälenkki tehty. :)
 
Meilläkin on mennyt ihan hyvin. Omista koirista vanhempi on kiinnostuneempi pojasta. Aina kun päästää ääntä tulee paikalle katsomaan, mikä on pikkuisella hätänä. Miehen koirista vaan yksi on pojan nähnyt, ja suhtautui sekin yllättävän hyvin. Oli ystävällisen kiinnostunut, muttei liian tunkeileva.
 
Meillä lenkkeily ei ole alkanut niin mukavissa merkeissä. Vähän olen alkanut pelkäämään liikkumista ainakin rintarepun kanssa. :sorry: Eilen kaksi kertaa pihalta hyökkäsi meidän koira meidän lauman luo, ensin chihuahua ja toisella kerralla sakemanni. Kummallakin kerralla karkasivat aidan välistä. Chihun kanssa ei onneksi ollut lasta mukana, sakemmannin hyökkäyksessä oli. Onneksi sakemannin hyökkäys loppui kun isännällä oli koirat ja minulla kärryt. Laitoin kärryistä jarrun ja komensin koiraa lievästi tiukkaan sävyyn. Se pakeni pihalleen takaisin. :grin Malikka oli tässä vaiheessa sitä meiltä, että se tulee mun kanssa vetämään turpaan tätä sakemannia.. Tätä ennen yksi irtokoirakohtaaminen, onneksi isäntä oli mukana. Miksi ihmiset eivät voi huolehtia piskeistään.. :mad:
 
Meillä kanson vauva otettu hyvin vastaan. On mennyt jopa paremmin kuin etukäteen osasin odottaa.

Vaunulenkillä en oo yksin koirien kans käyny, mutta rintarepun kanssa ollaan metsälenkki tehty. :)

Piti jo aiemmin kysyä, että miten suojasit lapsen ötököiltä? Itsekin olisin kiinnostunut ottamaan rintarepun käyttöön, mutta ainakin täällä maalla on noita syöpäläisiä niin älyttömät määrät, ettei ole tullut mieleenkään ottaa poikaa ulos ilman vaunuja ja hyttysverkkoa.. :mad:
 
Piti jo aiemmin kysyä, että miten suojasit lapsen ötököiltä? Itsekin olisin kiinnostunut ottamaan rintarepun käyttöön, mutta ainakin täällä maalla on noita syöpäläisiä niin älyttömät määrät, ettei ole tullut mieleenkään ottaa poikaa ulos ilman vaunuja ja hyttysverkkoa.. :mad:
Minä ajattelin kokeilla kun ötököitä varmaan tulee olemaan paljon niin vaunujen ötökkäsuojusta.. Ei mitään hajua miten se toimii mutta ainakin teoriassa sen saisi vedettyä siihen päälle.. :grin
 
Takaisin
Top