Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies ei anna mun leipoa enää, ku on alkanu hänkin paisumaan tämän sivuvaikutuksena. No heti kun lähtee töihin ni kukas mua estää. Eilen tein vaniljakiisseliä ja söin sitä jäisten mustikoiden kanssa, nam! Ja nyt meinasin suklaakeksejä, jos vaikka tällä kertaa onnistuis.

Mies lupas leipoo mulle äitienpäiväpullaa! Ihanaa :) Toivottavasti saan korvapuusteja tai toscapullaa!

Olin että jee teen tänään korvapuusteja mut sit tulinki siihen tulokseen että enpäs teekkää, en jaksa! Kerkeen tehä ne puustit sittekki ku oon saanu ees pikkusen paremmin nukuttua yöni!

Mun tekee hirveesti mieli syödä pullia ja muita leipomuksia mut en jaksa enää tehä niitä!
Sillon muutamia viikkoja sitten alko lupaavasti pakkaseen leipomisprojekti mut sieltä ne on pikkuhiljaa vähenny ja uusia en jaksa tehä :(
Haluun pullaa!

Mä tein tänää korvapuusteja :) Olikohan tol Lällyn eilisellä kuvalla jotain vaikutusta... Harmittaa vaan, kun unohdin tokan pellillisen uunin, ja lopputulos on semmonen "ei vieraille sopiva" :rolleyes:

Tykkään leivonnasta mut pullia en vaan tykkää tehdä. Oikasin ja otin pakkasesta toscapullia ja pistin muutaman uuniin. Eihän noi kaupan valmispullat itsetehdyn veroisia ole mutta tälle herkkupersemursulle uppoo hyvin alas.
Ootan kyllä vauvan syntymää senkin takia että mies on innoissan lomastaan ja tulevasta kokkailustaan. Etenkin sen leipoimiskokeiluja odotan innolla, nams.

Oottelen miehen kotio jos se tahtos pitää mun kanssa leivonta talkoot! Nyt tekee mieli tuulihattuja tai voisilmäpullia! En osaa päättää...:rolleyes:

Sori pulla kuvasta :grin Mun äiti eilen luuli et ne on kaupan pullia ku oli mukamas niin hienoja ja hyviä. No kai sitä tässä pakostakin harjaantuu ku viikottain leipoo niitä pakkaseen. ( josta miehen niitä on liian helppo sulatella makean nälkäänsä, vaikka vierasvaraksi tarkoitettu..)

Eilen jossain kokkiohjelmassa tehtiin siskonmakkarasoppaa ja sellasta oli sit saatava.Vaikka niitä makkaroita piti hakemalla hakea kun enpä oo ikinä moisia ostanu niin nyt 5 l pata porisee hellalla :)

Siskonmakkarasoppa on itseasiassa yksi mun lapsuuden inhokkiruokia. Ällömpää oli vain lihakeitto. Nykyään keitoista kyllä tykkään ja nyt raskausaikana olen suorastaan himoinnut keittoja varsinkin kalasoppaa.

Nyt mun tekee mieli siskonmakkarakeittoa :cool: Katoin kyllä kans eilen ton kaappaus keittiössä, mutta sillon se ei hetkauttanut ku napa ruskas vielä makaroonilaatikosta. No olin muutenkin matkalla ruokakauppaan ni tästä sai hyvä idiksen huomisen ruuaksi.

Ja mää vaa suunnittelen herkkujen leipomista..:rolleyes: tarttis saaha itelläki jostaki ideoita ihan noihin ruokiin, ei pelkästään herkkuihin....meinaan, tuulihatut tuli just uunista ulos...ja makean täytteenhä ne tietenki saa...

Mun ei oo muuten tehny ollenkaan mieli makeeta. Kaks edellistä viikkoa menikin kyl sellasis herkkupöllyissä ettei oo väliksikään oo makeita kaksin käsin enää mättää. Ja kauppareissulla ostin tottumuksesta jäden vaikkei tehny mieli... Ei se pahalta maistunu silti :)

Mun makeanhimo alkaa mennä jo ihan överiksi. Ja leivänhimo.

Raskausajan kitudieetti hiilareiden suhteen kostautuu nyt pahemmin kuin koskaan. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä miten saa itsensä kuriin, niin otetaan vastaan?!

Mä jo aiemmin aattelin, et tän toukokuun elelen ilman kieltäymyksiä, mutta mutta.. tää sokerihimo on jotain ihan kauheaa. Järkeä alkaa jo ällöttää, kun koko ajan kollastelen kaapeilla.

Meil on ihan ankee jääkaappi ku mies on hoitanut kauppailut monta päivää ja sieltä uupuu kaikki kivat spontaanit ostokset yms. Iltapalaksi pitää varmaan taas keittää puuroa. Noi teidän herkut kyl maistuis paremmin....:p

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Jos miettis välillä ruokaa eikä vaa synnytystä! Tänään miehen toiveesta kotitekosia hampurilaisia ja myös kotitekosia ranskalaisia! :) pikku päikkärit ensteks ja sit kaupan kautta keittiöön! :)

Takaisin