Lastenneuvola

Meillä on tänään 2 kk neuvola. Olikos näin, et siellä annetaan eka rokote? Toivottavasti ei tule oireita. :( Ja tänään lopultakin mulle varataan se jälkitarkastusaika. Saa nähdä millon sinne sitte pääsee...

Meillä pari päivää väänsi vattaa sen rokotuksen jälkeen, mutta ei nyt mitään ihan hirveetä ollu.

Miten sulla on jälkitarkastus venyny nuin pitkälle? Mulla oli se samassa tuon 6vk lääkärin kanssa. Ja kelakaanhan ei maksa vanheimpainpäivärahoja ilman jälkitarkastustodistusta.

Mullakin oli jälkitarkastus vasta 2 kk neuvolan jälkeen. Jälkitarkastustodistus pitää toimittaa kelaan viimesitään 12 vko synnytyksen jälkeen jotta vanhempainrahaa maksetaan (ei siis vaikuta äitiysrahaan, jota maksetaan nyt).

2 kk neuvolassa annettiin rotavirusrokote mut ei aiheuttanu meillä juuri mitään. Kakkaa tuli ehkä normaalia enemmän.

Sen rota rokotteen saa ekana, ainaki me saatiin. Sit ne ekat pistettävät rokotteet 3kk neuvolassa. :) me saatiin kans rota 1,5vk sitten. Kolme pv väänsi mahaa, mut ei se nyt iha mahotonta ollut kuitenkaan. Pelkäsin kans paljon pahempaa.

Mulla on jälkitarkastus tänään ja lääkäri 17.8 eli tasan 12vk kohdalla. Ollaan oltu reissussa, enkä oo saanu sit aikasemmaks. Mut eikös se oo vaa pääasia et se lääkärin allekirjotus on viimeistään silloin 12vk kohdalla? Vai pitääkö se toimittaa vieä siinä 12vk kohdalla kelaan?

Mulla oli esikoisenkin jälkeen jälkitarkastus lähempänä sitä kolmea kuukautta. Toimitin paperin heti Kelaan, eikä rahan tulo katkennut missään vaiheessa...

Tänään oli 3kk neuvola.

Poika vain naureskeli tädille alkukäynnin ajan. Kun siirryttiin mittailuihin, ihmetteli mitä se täti nyt tekee, kun piti nousta istumaan ja seisomaan ja kääntyä ja tarttua leluun. Mittauksetkin meni hyvin, ei kiukuttelua. Painoa 8110g, pituutta 65,5cm. Hienosti siis kasvaa. Painoa tullut vähän tarvetta enemmän, mutta terkkakin sanoi, että eihän lasta voi nälässä pitää.

Rokotukset oli aika ikäviä. Pienelle tuli iso itku. :(

Tänään saatiin eka annos rotaa ja kuinkahan monet kakat oon jo tänään pessyt. :( Onneksi poitsu ei itke, mut kuralla on. :(

Rokotuksista tuli sitten vähän kuumetta ja paljon itkua. :( Kannettiin huutavaa poikaa miehen kanssa vuorotellen, kunnes Panadol alkoi vaikuttaa. Poika nukkui aika hyvin vaikka välillä heräsi paukuttelemaan. Vielä on pienellä vähän lämpöä (37,5). Voi kuitenkin hyvin, niin en taida antaa lääkettä enempää.

Eka satsi rota-rokotetta vain paukututti enemmän. Toivottavasti nytkin menee yhtä hyvin. :)

Niin, ja Panadol oli poitsun mielestä oikein herkullista! :D

Ai niin! Saatiin myös lupa aloittaa soseet, jos vain poika haluaa. Ostin jo pari purkkia omenaa ja päärynää. Lusikkaankin on jo tutustunut maidon kanssa. :)
Soseethan ei meillä vähennä lainkaan imetystä vaan korviketta. Jatketaan siis edelleen muutaman kerran päivässä imetyksellä.

Meillä eka satsi rotarokotetta sai aikaan oksentelua ja isoja pahanhajusia ripulikakkoja...ja lapsi oli syömättä yli puoli vuorokautta....pari päivää oli vaisumpi ja eli vähemmän ku normisti. Eli ei kiva....

Tänään käyty 3kk neuvolassa. Tyttö edelleen kehityksessä edellä ja kaikki vauvaheijasteet kadonnut. Painoa 6240g ja pituutta 59,4cm. Viime käynnistä siis tullut 700g painoa ja 4cm pituutta..ollaan siis kuukausi näemmä keskitytty tuohon pituuskasvuun, vaikkakin painokin on kehittynyt hienosti. Osaimetyksellä mennään ja ollaan jo maisteltu kiinteitä, lähinnä hedelmäsoseita, mutta nyt saatiin lupa alkaa syömään enemmän kiinteitä. Josko tällä sitten korvikkeen syönti vähentyis. Rokotteet oli aika mälsä juttu ja äidin sydäntä niin särki se lohduton itku. Onneksi mies oli mukana, kun en itse edes voinut katsoa kun piikit pistettiin..kärsin lievästä piikkikammosta. Nyt sitten jännätään tuleeko rokotteista jotain oireita..

Meillä piikkien pistämisestä selvittiin melko pienillä itkuilla, lähinnä säikähdystä itki ja rauhottui nopeasti, mutta tänään onkin niitä eilisen rokotuksia itketty kunnolla. Onneksi th neuvoi menemään kotiin apteekin kautta, niin saatiin pienelle Panadol annettua. Se on helpottanut.

Mitat 6630g, 61cm ja päänympärys 42,7cm. Edellisestä käynnistä (6 vk iässä) oli tullut painoa n. 1,2 kg ja pituutta melkein 5 cm eli aika hyvin kasvaa. :)

Ai niin, oon unohtanut raportoida meidän 2kk neuvolan, enkä muista mittoja nyt ulkoa. Pituutta oli tullut yli keskikäyrän, paino meni vähän alle. Pitää päivittää huomenna.

Meille ei tullut rotasta juuri mitään oireita, kakka oli ehkä vähän löysempää pari päivää, mutta muuten en huomannut oikein mitään eroa (tai sit oon jo unohtanut :D ). Saa nähdä tuleeko seuraavalla rokotuskierroksella enemmän oireita, kun voi kuulemma nostaa pientä lämpöä ym, että Panadolin ostamista meillekin suositeltiin jo etukäteen.

Meillä on viekäkin oireita ekasta rotasta, siitä on nyt viikko ja 3 päivää. Ei enää oksentele mut pieruja tulee siihen malliin ettei oo viikkoon nukkunu yli 45min unia päivällä ja yöunetkin max. 2h kerrallaan. Viimeyönä tosin nukkukin jo paremmin, mut aamu oli taas semmosta pierukonserttia :o

Tuliko kaikille kuumetta 3 kk neuvolan rokotuksista? Milloin alko ja kuinka kauan kesti? Entä tuliko muita oireita? Meillä maanantaina rokotukset edessä..:confused:

Meillä oli eilen 3kk neuvola ja rokotukset saatiin. Pojalla pituutta 60,8cm (30.6. 54,2cm) ja painoa 5780g (3875g). Ikätasoisesti kehittynyt :)
Rokotuksista tuli pienet itkut, olin varautunut pahempiin. Eilen maittoi uni hieman normaalia enemmän, vielä ei ainakaan ole ollut kovin itkuinen eikä kuumettakaan ole noussut. En sitten tiedä millaisella viiveellä oireita voi tulla?

Tuliko kaikille kuumetta 3 kk neuvolan rokotuksista? Milloin alko ja kuinka kauan kesti? Entä tuliko muita oireita? Meillä maanantaina rokotukset edessä..:confused:

Meillä oli iltapäivällä neuvola ja lämpö nousi illalla just ennen nukkumaanmenoa 37.5 joten annoin varuiks Panadolia yötä vasten. Seuraavana päivänä oli siinä 37 ja vähän päälle mut illalla jo normaalilämpö eli ei kauaa kestäny. :) Kainalosta siis mittasin, pepustahan tuo 37.5 ois ollu vielä normaalilämpöä ainakin kätilön mukaan.

Rota vaan tosiaan edelleen kiusaa mut eilen jo oli paljon parempi päivä kun sitä edellinen! Ja tänäänkin ollu ihan ok, mut edelleen on kakka ihan lirua ja pieruja tulee. Nyt siis meilläkin 1vko3pvää neuvolasta!

Meillä ainakin Taysissa oli kainalosta mitattuna 37,5 ihan normaali lämpö. Siis sillon syntymän jälkeen. Isomalle pojalle kun varasin lääkäriä kovan yskän takia keväällä niin 2 veelle oli se 37,5 vielä ihan normaali. Meillä pojat on aika kuumia muutenkin. :)

Kättärillä kans kainalosta 37.5 oli normaali vauvalle. Missähän vaiheessa se on jo epänormaali? :D

Takaisin