Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin ens viikolla 4 kk neuvola! Jännitän, mitkä on mitat kun 3 kk neuvolassakin ylitettiin 7 kiloo ja omaan silmään mun mielestä pituutta ei ole tullut niin paljon, kun taas lisääntyny paino tuntuu käsissä.. :)

Miten teillä muuten jaksellaan Hatsii? Toipuuko miehesi hyvin ?

Meillä kans tiistaina 4kk neuvola. Saas nähdä sanotaanko taas liian vähäisestä painonnoususta.. 3kk neuvolassa oli siis 6620g ja pituutta se 63,1cm. Omasta mielestä poika on kasvanut ihan hirveästi ja jäntevyyttä tullut hurjasti, mutta minkäs teet niille käyrille jos ne näyttää muuta :(

joo katos vaan tiistaihan se on 17pv,ihan hyvinhän tässä pyyhkii kun yhellä päivällä vaan heittää.:grin
3kk neuvolassa neiti painoi 4700g. tuo typy on niin kauheen siro rakenteinen,sanotaanko pieni ja pippurinen. :)

Must on niin inhottavaa, ku neuvolassa marmattavat tosta painonnoususta. Voisvat tunkea ne käyränsä jonnee huitsin nevadaan. Jokainen vauva kasvaa just, niinku kasvaa. Kyllähän sen nyt näkee kattomalla, et onko vauva hyvävointinen. Meiän tyyppi on ainaki ihan sopusuhtainen, sanooko käyrät mitä vaan. Pyhpah.

Me on käyty tässä välissä jo muulla lääkärillä ja tiedän, että ainakin painoa on tullut lisää samaan tahtiin kun ennenkin. Pari viikkoa sitten oli siis jotain 7600 g. Meillä oma terkka ei edes käyriä katsele. Sanoo vaan, että hyvin kasvaa ja ei voi liikaa kasvaa rintamaidolla. Viimeks kun oli harjoittelija, niin hän sitten heti kaivoi käyrät esiin ja esitteli, että paino menee käyrällä ja pituuskin nyt vaikka aikaisemmin oli kuulemma ollut joku notkahdus. Eipä ollut oma terkka notkahduksista puhunu. Sillä on sentään maalaisjärkeä päässä eikä se halua turhaan minua huolestuttaa, kun tietää, että ei ne vauvat mitään käyriä tosissaan seuraa. Toivottavasti olis taas meidän oma terkka seuraavan kerran, kun ei tuolla harjoittelijalla ole kunnon kokemusta ja se on ihan sama, jos itse luen kirjatietoa netistä.

Tässä jonkin aikaa on tullut seurattua keskusteluita ja ajattelin vihdoin uskaltautua kirjoittamaan :) Mukava lukea mitenkä eri kokoisia samanikäiset vauvat on. Meidän pieni pirpana 4,5kk ,painoa on 5060g ja pituutta 57cm. Joka neuvolakäynnillä jompi kumpi mättää, viimeksi paino oli hyvä, mutta pituuden takia täytyy käydä näyttäytymässä lääkärillä. Muuten on vilkas tyttö ja syö ja nukkuu hyvin. Ärsyttää kun ei saa rauhassa kasvaa, vaan jatkuvasti kyttäillään käyriä :) Muistelen että ekalla neuvolakäynnillä sanottiin vauvalle oletuspituudeksi 180cm, mistähän lie repäisty kun itse olen 158cm ja mies 175cm.

No on kyl ihan puusta vedetty pituusennuste teillä Tipsu13 ! Ja yleensä noit ennusteit ei anneta edes noin pienille. Me saatiin esikon pituusennuste vast 3-vuotiaana. Siihen ku tarvitaan isän ja äidin pituuden lisäksi se tieto miten lapsi on ne ekat vuodet kasvanu. Eli vauvan syntymäpituus ei todellakaan riitä :)

meiltäkii on kysytty mun ja miehen pituudet mut ei sit kerrottu et mihin tarkotuksee niit tarvii.ja miten ne mun pituuden mukaa mitää arvioi ku musta piti tulla 165 mut se mun kasvu pysähty ja must tuli vaa 158,se ei siis oo mun geeneissä et oon näin lyhyt.siinäpä neuvolalle miettimistä...

Nonnih,ihme kyllä hengissä selvitty,vaan kovinpa lähti tytöstä taas lääkärissä ääntä,hirveen kovalla äänellä itki:smiley-angry017 mä en ymmärrä et mikä siinä on et se aina siellä neuvolas itkee ku sitä tutkitaa,itkeeks muitten vauvat siellä??se lääkärikii kirjotti tonne et "itkettää kovasti neuvolassa"kivakiva,jippii ja töttörööröö.
ja asiaa;
paino 7160g
pituus 62cm (mun mielestä me sen naisenkaa saatii mitaks 61 mut se pojankloppi merkkas 62)
pää 40cm

En siis tosta itkemisestä tykänny... Meillä ei oo muuten itkeny, ku pistettäessä. Eipä tuo muutenkaan pahemmin huuda. Tosin nyt on kaks päivää ollu ihan ihme käninää. Puskisko ne hampaat vihdoin.

meillä se alottaa heti sen itkemisen ku tutkitaa ja sit tutkimisen jälkee otan sen sylii et se rauhottuu ja sit ku lasken sen takas siihen tutkimuspöydälle ni sit se huuto alkaa taas.nytkii se on nii väsyny siit huutamisesta et se nukkuu vieläkii vaik lähettii neuvolasta ja puol kymmenen aikaa.ja nukahti siis heti ku pääs vaunuihin.joka neuvolakäynnillä sama juttu.

Kaverin poika huutaa joka kerta kun sitä tutkitaan :( kuulemma ekoihin rokotuksiin saakka meni hyvin mut niiden jälkeen on neuvolasta tullut kauhia paikka.. Saas nähdä miten meillä menee huomenna kun on eka käynti noiden rokotusten jälkeen.. Onko se täti vielä yhtä hauska vai pelottava piikittäjä :D

Meilläkin alkoi ekan piikin jälkeen tyttö huutaa neuvolakäynneillä ja nimenomaan sitte kun sen laittaa siihen pöydälle, eikä itkulle taho tulla loppua ennenkun on varma, että kohta lähetään pois :) Eipä tuu paljon turhia juteltua ja jos oli jotain kysyttävää, niin sekin unohtuu aika nopsaa ja muistuu mieleen vasta kotona :)

Meilläkin itkettiin vain pistettäessä. Viimeksi tyttö oli jopa innoissaan, kun lääkäri tutki häntä. Lääkäri tutki ensin tyttöä minun sylistäni ja sitten nappasi hänet omaan syliinsä. Olisittepa nähneet tytön ilmeen :) Ai että äidistä oli ihanaa nähdä se ja tytön silmät loisti :) Meillä on kyllä hyvä lääkäri.

Voisko se olla, että lapsi tunnistaa erilaisen kosketuksen ja siitä säikähtää tai onko lapsi muuten vierastanut ? Meillä on hieman jo vierastettu ja kun mainitsin asiasta niin lääkäri huomioi tytön kyllä hienosti.

meillä vierastaa aika paljon,viime vai toissa käynnillä se täti kirjotti et vierastaa voimakkaasti,mut sit huomattii et ei se vierastakkaa kaikkia.eilen se vierasti mummoaa:laughing002 anoppi parka...:smiley-angelic006

Takaisin