Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jozzuuh, sun vauva on samanmittanen kuin meidän epeli, mut painoeroo on kilo! :D Noh, "onneks" tolla meidän ukolla sentään toi pää vetelee yläkäyrän tuntumassa. Meillä on selkeesti vauvan sijaan nuppineula kasvamassa:eek:

Me alotetaan kiinteet huomena, nii jospa toi kuikelo lähtis pyöristyyn. Tosin isänsä on ollu kans vauvana laihaa sorttia ja mulla taas on pää ylittäny yläkäyränki vissii, et kai ne perintötekijät vielä tässä vaiheessa aika paljon sanelee. Onneks noita käyriä piirrellään, et nähään jos tulee pudotuksia suhteessa omaan kasvuun... Jos keskenää vaa vertailtas ni oisin varmaa syöttämässä pojalle hevosta :p

Keskiviikkona oli tytöllä 3kk neuvola ja sai rokotteet..torstaina yritti nostaa lämpöö mut onneks sit samana iltana laski ja ei ole onneks sen jälkeen enää lämpöä ollut..Jonkinlainen kammo kai jäi tytsylle rokotuksista kun perjantaina porukat kävi kylässä ni hetken "jutustelun" jälkeen tytsy päästi sellaset itkut mummolle että huhhuijaa..mut onneks meni aika nopeesti pahamieli ohi...

Me käytiin 4kk lääkärineuvolassa viime viikolla. Meidän poitsu on kyllä pikkuinen verrattuna moneen! Moni on näköjään isompi jo 3kk neuvolassa. Ja ei meidän jätkä kuitenkaan mikään minimies ollu syntyessään :) lääkäri kuitenki meinas että hyvin kasvaa omalla käyrällään eli ei huolta :) mitat:
6555g (6080g, 5360g)
63,5cm (61,8cm, 58,7cm)
43,9cm (42,9cm, 41,2cm)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä alan olee kyl sitä mieltä et jos nää tissiraivarit yms. jatkuu viel pariki viikkoo rokotuksista, ni seuraavat rokotukset otetaa jos otetaa ni vast sit ku imetys on oikeesti loppu.

neidille tuli piikeistä pientä lämpöö mutta ku supon illalla laitto yöksi niin nukuttiin suht hyvin yö. Vähän kiukkusempi oli päivisinki, muttei pahasti. Selvittii aika "vähällä" ku sai piikit. Ja onneks sain pidettyy jalat paikallaa ku neuvolatäti laittoi ne piikit.. Säästyi neiti mustelmilta :rolleyes::)

Jösses, mikä neuvolakäynti. Toinen terkoista tuli ihastelee jätkää. Siinä aikansa jutteli ja hymyili, sit totes, et myöhän saadaan kohta jo rusetti päähän, ku on niin pitkä tukka. Pikkasen tuhahdin ja totesin, et tää on kyllä POIKA. Siinä oli lääkärillä naurussa pitelemistä.

Sit oma neuvolantäti kyseli, et mitä korviketta annetaan. Varmaan miljoonatta kertaa sit totesin, et täysimetän. A) Kuunteleeko ne ? B) Kirjottaako ne mitään ylös ? C) Kiinnostaako niitä edes ? Aargh!!

Pikkasen oli nyt kasvuvauhti hidastunu, eli meillä alotellaan nyt lähipäivinä kiinteet. On kyl ollu huomattavissakin, et heppu haluu selkeesti jo muutakin, ku maitoo. Sekin voi tietty johtua siitä, et on ihan itte lyhentäny syömisaikaansa. En mä väkisinkään sitä maitoa yritä tunkea.

Meillä oli siis 4kk mitat 65cm ja 6550g :)

Meidän tyttösen 4kk neuvola oli tänään. Ei saatu vieläkään 3kk rokotuksia kun neiti on molemmilla kerroilla ollut vähän kipeä. Se on kiva kun esikoinen kantaa kerhoista yms. kaikki pöpöt kotiin! Ens viikolla sitten rokotetaan jos tyttö on kunnossa.

Mitat oli:

Pituus: 63 cm
Paino: 6470g
Pipo: 43 cm

Sai taas erikoismaininnan iloisuudestaan, on oikea hymytyttö :) Myös lääkäri teki tarkistuksen ja kaikki hyvin. Iho on tytöllä kuiva, lisää rasvaa vaan!

Apua! Mihin kaikki vauvat ovat kadonneet? Meillä tyttö täyttää ensi lauantaina 4 kk ja te olitte jo 4kk neuvolassa. Kohta ne menee jo kouluun :). Tuntuu, että juuri vasta oli 3 kk neuvola.

Noniin tänään 4 kk neuvolassa käytiin vaikka ikää ei ole vielä niin paljoa (jouluna täyttää 4 kk)
Olihan pikkusen pakko näyttää lääkärille kuinka istutaan :)

7540 grammaa
64 senttiä
44,6 pipo

Lääkäri kijoitti lyhyesti: Kasvu hyvää, kehittyy hienosti ja terve vauva

Meillä on maanantaina 4kk lääkäri.Äsken miehelle tuumasin et on ainakii meillä tyttö kasvanu pituutta kun näyttää paljon hoikemmalta ku aikasemmin.ja varmastikkaa ei oo laihtunu (ei tolla ruokamäärällä) :)

meillä keskiviikkona lääkäri ja ikää siis samanapäivänä 4kk. saas nähä joko on painossa ylitetty 5kg raja.:grin

Onpas monilla ens viikolla lääkäri/neuvola, kun meilläkin on tiistaina. Hauskaa kun niin monilla on yhtäaikaa :)

Mun mielestä meidän tyttö on aina vaan ihan pikkunen, vaikka oli jo 3 kk melkein 7 kg. Mä taidan olla sokee sen kasvulle siinä mielessä...se tulee varmaan aina olemaan pikkunen mun silmissä. :)

Mä luulen et meil kasvatetaa nyt painoa, ku pituutta tuli viimeks nnin paljon, ja nyt näyttäs siltä (ainaki omaa silmää) et Tyynel ranteisii ja nilkkoihi tullu lisää michellinrenkaita :) Meil tosiaan se 4kk tulee täyteen Tapanina mut 4kk neuvola vast 16.1. :mad:

Ja tosiaa päätin et mehän ei mihkää 5kk neuvolaan mennä ku se menis niin likelle tot 4kk neuvolaa. Ja rokotukset otetaa aikasintaa sit 6kk neuvolas. Ihmettelin et miks päästää noin myöhää 4kk tarkastuksee, ni sanottii et ku ei sijaisia saa ottaa, ni kaikki on myöhäs ja sekasin

Takaisin