Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös oli loppuvuoden ajat valmiina kotikäynnillä.

Särkylääkkeistä sen verran, että tykkäsin tuosta suun kautta annettavasta, se oli mukava antaa vauvalle. Ystävä tosin neuvoi, että suppoja on hyvä käyttää, mikäli lääke ei suussa pysy yökkäilee tai nielemisvaikeuksia. Noudatan siis sitä ohjetta.

4kk lääkäri, kaikki kunnossa!
8095g
67,2cm
42,3pää
Th sanoi; ei mitään kiirettä kiinteisiin kun näin hienosti kasvaa!! Katsotaan sitten 5kk neuvolassa.
Lääkäri; tänään voisitte maistattaa jo pottua kun korviketta menee niin hurjasti,ehdottomasti vaan maistelemaan..

Joo notota... neuvolakäynnit joka kerta yhtä ristiriitaisia..Ja lääkäri kandi pamautti pojan pään täysillä pöytään kun laski selälleen..huh huh.raukka räpsytti hädissään silmiä ja katto muhun teki mieli sanoa muutama valittu...sanoin vaan KATO NY VÄHÄN!!!ja hyvinhän se meni.Kauheaa...Kuulema karvaa vaille valmis.

Seuras hiirulainen sieltä huoneen perältä kunnes sanoin tuu nyt ihmeess lähemmäs vaan ethän sä sieltä voi tutkia :D

Annika! Kahee tilanne. Kaikille. Ketä tossa nyt kuuluu uskoa kun noin eriävät ovat mielipiteet? Tai itsehän sitä tietää mitä tekee mutta outoa kyllä.

meillä oli kans kerran harjottelija siellä mukana.sen piti tutkia tyttö ni se näytti kyllä ihan siltä et sillä ei ollu mitää hajuu mitä pitäs seuraavana tehä:laughing002 ja kaikkesa se yritti että oisin suostunu ottaa ehkäsyks sen kierukan.ja väitti et mun menkat ei ollu menkat vaan vielä jälkivuotoo,sit se oma neuvolantäti sano et ne oli menkat.

Välillä tuntuu et ne on löytänyt kaikista ammattitaidotto:laughing025mimmat ihmiset neuvoloihin duuniin.Melkeen tuntuu et koko neuvola seurannan vois tehdä googlea ja nettiä käyttäen

Meil oli kans viime neuvolassa harjottelija. Pikkasen kauhistuttu, ku se pisti piikin, mut onneks se neuvolan täti oli koko ajansiinä hollilla kans. Ei ne kyl mihinkään osannu vastata. Se harkka vaan luki niistä vihkosista sitä tekstiä, ihan ku en itte osais...

me käytii neuvolass..

3 kk suluissa 2 kk:n neuvola painot yms
paino 6700 g (5960g)
pituus 61,2cm (58,8)
pipo 40,8 *(39,6)

piikit tuli molempii reisii ja suuhun yks. eka piikki meni aika hyvin ja sit ku oli ottamas piikkii pois nii sit tuli huuto. Toinen piikki ku laitettii ni oli huuto kova :/, heti ku lähettii neuvolasta nii simahti vaunuihi .. laitettii neuvolassa suppo ku olin käyny apteekissa...

Meillä on huomenna 3kk neuvola ja pelottaa ihan hirveesti mitenköhän poika reagoi niihin piikkeihin ja tuleeko jotain jälkiseurauksia piikeistä :S Meillä ei oo ikinä onneks ollut harjottelijaa missään, edes synnytyksessä. Ihme pätijöitä ne harjottelijat jos täytyy joka asiaan koittaa vaikuttaa :)

Annika jos korviketta menne yli 1000ml päiväs ni sit on syytä alottaa kiinteet. Siin korvikkees on kuitenki lehmänmaitoproteiinii ja liikasaanti tekee hallaa munuaisille.

Mitä mitä mitä??neuvolas sanoin et tydy juo yli litran päivässä/vuorokaudessa ni sano vaan et vetää just sen verran ku ikäsensä kuuluu juoda:eek:

En muista mistä mä ton luin, mut ihan asiaihminen siitä sanoo_O

On se hienoo, ku toisaalla puhutaan toista ja toisaalla toista... Kamalaa. :/

EDIT: pidän pääni kiinni, koska en osaa enää lukea ajatuksen kanssa. Katoin, et neuvolassa puhuttu tuosta munuaisjutusta. Olen hiljaa.

no ku mäkii oon kuullu semmosen et jos juo yli litran päiväs ni ei tarvis antaa sitä d-vitamiiniä..

Mistä sä tollasta oot kuullu? Mäkin syön deetä lisänä, nii kai vauvallekin on hyväksi? Voi pääparka... :D

Joo oon kuullu saman,meillä menee n.500-600ml+tissimaitoo loput(pumpattua)ja tissitykset.
Anyway,höyrytettiin Lapin puikulaa ja sormenpäästä mössötti koko satsin 1tl.Voi meidän isoa poikaa,tuli vähän haikea olo.
Mutta vain maistelua näin aluksi.

Tänään oli 3kk neuvola ja voi että se rokotus oli hirvee :S onneks mies oli mukana neuvolassa niin sai pitää pojasta kiinni kun mä en olis pystyny kun tirautin pari kyyneltäkin kun toinen huutaa enkä voi auttaa pientä mitenkään :( Mutta hienosti poika oli kasvanut kun oli kuulemma kasvukäyrän yläpäässä vai miten se nyt sanotaankin. Herra keskusteli neuvolatädin kanssa salaisuuksia ja samalla potki tätiä jaloillansa :D
Suluissa 2kk mitat:

6975g (5850g)
62,5cm (60cm)
41,1cm (40cm)

Hihi ja neuvolakorttiinkin kirjotettiin, että hieno poika on... On se oma lapsi vaan niin ihana <3

Meillä oli viimeksi harjoittelija ja hän kyllä hienosti hoiti homman. Neuvolan th seurasi taustalta. Harjoittelija vaikutti jo todella osaavalta ja nokkelalta. Mieskin tykkäsi, että harjoittelija oli positiivinen juttu. Meidän neuvolan täti lähestyy jo eläkeikää, olen kyllä tykännyt hänestä. Hän on yleensä hoitanut hommat hyvin.

Takaisin