Tuosta konttaamisesta nimenomaan on minulle toimintaterapeutti sanonut että on yksi tärkeimmistä kehitysvaiheista. Kävimme mun 4 vuotiaan kanssa vastaanotolla tammikuussa kun neuvolassa huomasivat puutteita hahmottamista vaativissa tehtävissä kuten esim palapelit,eriväristen palikoiden kanssa rakentelu,labyrintti tehtävät jne. Poika konttasi vain 2 viikkoa ja nousi sitten jo kävelemään tukia pitkin. Terapeutin mielestä vähäinen konttaus saattoi olla syynä tähän. Mutta eihän se nyt suoraan tarkoita että jos joku ei konttaa että ongelmia tulee, yksilöllistähän tämäkin on. Itse olen sitä mieltä että jos mun poikaa askartelu ym.kiinnostaisi niin hän osaisi jo nämä jutut,vaan häntä kiinnostaa vauhti ja kiipeäminen ja kaikki urheilu ja pelaaminen. Oppi polkemaan ilman apupyöriä jo 3 vuotiaana koska häntä kiinnosti mutta leikkaaminen saksilla on edelleen haastavaa koska ei todellakaan kiinnosta.
muuten ei kyllä ryömi kun vahingossa ympäri tai taaksepäin, mutta ei ole viel ainakaan lattialla kontannut. Kovin tykkää kun jaloille nostaa ja kannattelee niin pitäis päästä vaan joka paikkaan ja ennenkaikkea POMPPIA 

niin ja nousee aika näpsäkästi konttausasentoonkin,parhaiten pehmeällä alustalla esim.sängyllä tai sohvalla joka on mielestäni hassua,luulisi sen olevan just vaikeampi kuin kovalla lattialla?
Niin ja sitten osaa nousta jo puolittain itse lattialla istumaan, niin että jää nojaamaan yhdellä kädellä lattiaan