Eeviksen kans samaa mieltä, yksilöllisestihän kaikki kehittyy - ja hyvä niin :) Joku vauva osaa jonkun jutun "paremmin" ja toinen taas toisen. Ja tokihan neuvoloissa yms.huomioidaan vauvan neurologinen ikä. Meillä miinustetaan aina kolme viikkoa pois kehityksestä tai siis sen tarkastelusta, koska syntyivät kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Esim. kun oli 2kk lääkärineuvola, jolloin tytöt oli tasan 8 viikkoisia, niin lääkäri katsoi heidän kehitystään 5 viikon ikäisen vauvan kehityksen mukaan..
Joten kas kummaa, että nää on aina ollu "ikäisiään edellä" (toinen vielä reilusti edellä! Hän oppi hurjan aikasin monta juttua.)
mutta kannattaa siis tuokin huomioida, jos vauva syntyi ennen laskettua aikaa. Itse pidän tuota hyvänä asiana että tietona myös itselleni - eihän sitä koskaan tiedä, mitä tulee vastaan.
Joten kas kummaa, että nää on aina ollu "ikäisiään edellä" (toinen vielä reilusti edellä! Hän oppi hurjan aikasin monta juttua.)
mutta kannattaa siis tuokin huomioida, jos vauva syntyi ennen laskettua aikaa. Itse pidän tuota hyvänä asiana että tietona myös itselleni - eihän sitä koskaan tiedä, mitä tulee vastaan.
Muokattu viimeksi:

on muuten lähellä istumaan nouseminenkin itse. On se huikeaa kyllä tämä kehitys kun viikossa on tapahtunut näin paljon asioita 
Tätä on odotettu! Lähti myös lattialla peruuttamaan ja kovasti nostaa jo pyllyä ja äheltää.