Mun mielestä myös suulle pussailu on aikuisten juttuja. Tosin isoveljensä pussaa pikkujäbää joka paikkaan, myös suulle. Neuvolan täti sanoi meille, että kariesbakteeri ei tartu pussaillessa, koska vauvan kuola tulee ulospäin :D... Aterimista kyllä huomautti. Olen ollut esikoisenkin kohdalla tarkka, ettei syödä samoilla lusikoilla karieksen vuoksi. Pikkujäbä tunkee kyllä käsiään kaikkien suuhun ja aina en edes niitä pesemään, joten voi olla että esim isovanhempien suusta tarttuu bakteeri. He kun antavat laittaa niitä vauvan sormia suuhunsa, vaikka kiellän .... Mut tosiaan joka perheessä on omat tapansa, myös suukottelussa. :)
en ole ottanut tästä paineita,vaan pyrin ehkäisemään kariesbakteerin leviämisen koko perheen riittävällä suuhygienialla. Mun 4 vee pussaa mua aina suulle koska itse haluaa,ei haittaa. Me aikuiset suukotellaan paljon lasten nähden jo senkin takia että lapset oppii että tunteitaan saa ja voi näyttää kelle vaan ja missä vaan.
Pääasia että täälläkin näytetään tunteet, oli ne sitten hyvät, huonot, pusut suulle tai poskelle. Olen itse kärsinyt huonoista hampaista koko ikäni, vaikka aina harjannut ja hoitanut ne. Silti on huonot hampaat. Onko kellään muuten kokemusta tuosta tutin käytöstä, että huonontaako se hampaita vai ei. Tästä olen kahta mielipidettä kuullut. Vai onko se vaan "vanhan" kansan uskomus

!! eikä ole tullut purentavikaa eikä ole tarvinnut oikomishoitoa. Mutta tässä puhuttiinkin että saattaa tulla jos,jos..voi ollakin ettei tuu mitään vaikka kuinka imisi tutteja,tai sit tulee kaikki ongelmat. Tutit häviää meiltä jokatapauksessa kun neiti on 1vee. On vierottaminenkin helpompaa kuin 2vee uhmaikäisen kanssa.