Lasten ikäerot

Sepä on jokaisella oma mieltymys nuihin ikäeroihin ja paljo riippuu lapsestakin. :) Itelle tuntuu luontaselta pienet ikäerot kun mulla on pikkusiskon kanssa ikäeroa 1v7kk. Lisäksi meillä oli esikoisen helppo vauvavuosi eikä tää taaperiaikakaan oo ollu erityisen haastavaa. Vaikka kyllä neitiltä löytyy kova omatahto. :D Mistä lie periny.. :D
 
Itse kans vähän harmistuin, kun ei saatu kakkosta pienellä ikäerolla, mutta nyt tuntuu iha fiksulta. Uhman myötä mullaki mieli vaihtui :D
 
Mä taas oisin halunnu ikäeroks sen 2v. no toisin kävi ja nyt ikäeroa tulis n. 1v 5kk.
 
Meillä oli alunperin haaveissa että vähintään 2v2kk ja ehkä mieluiten 2,5v ikäeroa kun joka raskaudessa 9kk pahoinvointia ja oksentelua ja ajattelin että nyt vähän isompi ikäero että saa toipua mutta ei sitten malttanutkaan enää odottaa. Nyt olis sitten tulossa alle 2v tähän viidenteenkin väliin, no 1kk alle mutta kuitenkin :grin 1v8kk, 1v5kk ja 1v5kk on edellisten välissä ja minusta pieni ikäero on ihan huippu, toki siinä pitää muistaa antaa paljon huomiota myös taaperollekin(ja isommille) eikä pelkästään vauvalle. Mutta meidän lasten kanssa on aika helppo toimia niin ei hirvitä ajatus viidestä alle kouluikäisestä, ei ainakaan vielä vaikka yksin joudun aika paljon näiden kanssa sitten kulkemaan ja olemaan :grin
 
Meillä esikoinen 3/2015, joten ikäeroa tulee 2 v 4 kk, jos on tullakseen. Katsotaan, miten uhmat menee. Kiva kyllä saada ykkönen pois vaipoista ennen kuin kakkonen saapuu....
 
Ois kiva saada joo esikoinen vaipoistaan, mutta ei suostu pissii tai kakkii, kun vaippaan. Hallitsee rakon ja osaa olla ilman vaippaa moniakin tunteja, mutta ilmoittaa aina, että vaippa kun tulee pissi tai kakka. Tai hakee itse vaipan. Ei vaa suostu tekee mihinkää muuhun.
 
Pilvilinna; meillä sama tilanne, tyttö 2v. Uskon että ennen kesää tilanne kumminkin etenee, niin ne neuvolassakin lohdutteli. Jos ei ni niillä mennään. Mut kai se jokaisen kohdalla joskus etenee.

Mä halusin alunperin lyhyemmän ikäeron mut nyt oon ihan tyytyväinen että tää meni näin (2v 9kk). Kaikessa on puolensa ja puolensa.
 
Olis Tilda kiva nähdä miten pääset liikkumaan 5 noin pienen kanssa? Hatunnosto sinulle, en vain pysty kuvittelemaan että itse pystyisin tuohon [emoji4]
 
Meillä helmikuisten ryhmässä on yks, joka sai kaksoset ja hällä oli ennestään 2 alle 3v lasta. :D hyvin kuulemma sujuu. :)
 
Lilliputtis: Meillä poika 2,5vee. Toive ois tai suunnitelma, että kesällä sitten jos onnistuis meilläkin potatus tai puskapissi :D
 
Toivottavasti se onnistuu viidenkin kanssa yhtähyvin kuin neljän :grin No meillä on kyllä aika rauhalliset lapset :) Pahinta on nuo kotoa lähtemiset ja varsinkin talvella. Varsinkin kun tuossa syksyllä syys-lokakuussa piti ehtiä mennä pysäkille ja linja-autoon mitä menee vaan yks päivässä yhteen suuntaan niin täytyy myöntää että siinä oli jo vähän haastetta :hilarious: Onneksi nyt kuljetaan autolla, huh. Helpottaa kummasti :)
 
Meillä olis nyt tulossa 1v 9kk ikäeroa esikoisen kanssa.
 
Meillä ikäeroksi tulee La mukaan parista päivästä vajaa 7v. En olisi halunnut isoa ikäeroa, mutta elämä ei ollut samaa mieltä.

Nyt kuitenkin sopivasti olis äippälomalla kun mun vaavit alottaa koulun :woot: Eli kaikella on selkeästi tarkoituksensa :p
 
Muokattu viimeksi:
Ikäeroa tulee 7,5 vuotta. Tarkoitus ei ollut ihan näin iso ikäero, mutta aina elämä ei ole niin yksinkertainen juttu kuin toivoisi :) Emme tosin halunneet liian pientäkään ikäeroa. Nyt on oikeastaan ihan hyvä. Esikoinen on pari vuotta kysellyt, että miksi hänellä ei ole sisaruksia kuten muilla. Muutama kuukausi ja pääsen kertomaan hänelle, että pian sinustakin tulee isosisko :Heartred
 
Meillä on tulossa vajaa 1v 11kk ikäeroa
 
Takaisin
Top