Laskettuaika Tammikuussa

Heips! Täällä vielä yksi myöhäinen ryhmään liittyjä.. Onnittelut kaikille tammikuisille..
Täällä olis laskettuaika 2.1.15..
Olen 25-vuotias ja ensimmäinen vauva tulossa. Noin puoli vuotta yritettiin ja yksi keskenmeno (rv5+3) ehti tulla väliin. Km vuoksi olen ollut vähän varpaillani, kun eka ilo vaihtuikin suruksi :( Noh, onneksi nyt näyttäisi kaikki olevan kunnossa, ainakin ultran 18.6 mukaan.. Vähän olen tätä blogia lukenut, mutta ei tullut liityttyä, vaikka heti plussauksen jälkeen meinasin ;) Kiva kuulla toisten kokemuksia ja saada vähän vertaistukea odottamiseen :)

Meillä oli tänään nt ultra ja kaikki hyvin <3 turvotus 1,2mm ja oikein virkeä, tasan viikkoja vastaava tyyppi siellä bailas menemään :D Heräsi ultrauksen aikana heristämään nyrkkiä ja potkimaan ja pomppimaan. Aaw. On se aina yhtä maagista vaikka kolmas lapsi tulossa. Nyt vaan sitten odotellaan väsymyksen loppumista ja kukoistavn keskiraskauden alkamista ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heeei! Mähän oon unohtanu kokonaan hehkuttaa! Meilläki oli nt-ultra tossa tiistaina, ihana beibe siellä polski. Turvotus oli muistaakseni 1,8 ja tyyppi vastasi viikkoja. Itku tuli! ♥

Aina ennen on mun kokemukset ultrasta ollu että anturi sisään, pari naputusta kun tehdään mittaukset, selitetään että tossa on vauva ja tossa sydän, ja anturi ulos. Tällä kertaapa kuulin muutamankin kerran että "tarvittavat mitathan on jo saatu mutta katotaan nyt vielä vähän.." ♥ En tiedä johtuiko siitä et ennen mut on aina ultrannu lääkäri, nyt oli kätilö, ja tää oli yksityisellä niin ehkä siellä on eri meininki...?

Yllätyin myös siitä että vatsanpeitteiden läpi kuva oli huomattavasti parempi kuin alakautta! Eka siis katottiin mahan päältä ja siitä saatiin kaikki mitat jne, ja sit katottiin alakautta mut ei sieltä näkyny oikeen mitään. Sit tää kätilö sano, et katotaan vielä tosta päältä. Olin ihan että what! :)

^täälläkin tehtiin mahan päältä ja ihan kokonaan, ei ollenkaan alakautta. Olin jo henkisesti varautunu alakautta tehtävään ja ahdisti sikana (joo mulla pientä traumaa ekasta synnytyksestä) niin sit ku se sano et tehään mahan päältä ni meinasin pyörtyä helpotuksesta :D joensuussa missä enne asuttiin ni tehtiin aina se eka alakautta. Ja tää kätilö kans anto katella muuten vaan viel vaik mitat oli otettu jo

Meillä ultrattiin suoraan alakautta.. Olin varautunut siihen että kokeillaan ensin mahan päältä ja sitten vasta alakautta jos ei mitään näy, mutta kätilö kehotti heti ensimmäisenä, että housut pois, alakautta katsellaan. Mutta tärkeintä että saatiin pikkuinen näkyviin ja kaikki oli hyvin :)

Meillä nt-ultra aloitettiin vatsan päältä, mutta koska kohtu oli taaksepäin kallistunut siirryttiin ultraamaan alakautta. Selkeästi paremmin alkoi näkyä. Meilläkin kätilö antoi katsella ihan rauhassa vauvaa ja kertoi tosi hyvin mitä missäkin näkyy ja miten vauva liikkuu. :)

Ostin alkuviikosta yhet mammahousut h&m: stä. Nyt on lähettävä hakeen jotkut farkkulegginsien tyyliset ja ehken jotkut sortsit. Olivat kyllä niin mukavat jalassa :)
Ootteko löytäny muualta mammavaatteita ku h&m: stä? (Ite asun siis Jyväskylässä) Mää en nimittäin ole, mutta en kyllä ole käynyt missään lastenliikkeissäkään että en tiedä onko sielläkään edes. Ei viittis netistä tilata kun tulee kuitenkin väärää kokoa ja vihaan ruveta lähetteleen kaikkee takasin.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Ostin alkuviikosta yhet mammahousut h&m: stä. Nyt on lähettävä hakeen jotkut farkkulegginsien tyyliset ja ehken jotkut sortsit. Olivat kyllä niin mukavat jalassa :)
Ootteko löytäny muualta mammavaatteita ku h&m: stä? (Ite asun siis Jyväskylässä) Mää en nimittäin ole, mutta en kyllä ole käynyt missään lastenliikkeissäkään että en tiedä onko sielläkään edes. Ei viittis netistä tilata kun tulee kuitenkin väärää kokoa ja vihaan ruveta lähetteleen kaikkee takasin.

Lindexiltä saa ainakin jotain..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

IhmeJaKumma

Oon kiertäny kolme Lindexiä ja oon nähny niissä vaan lasten vaatteta :s
Tourulassa on kyl yks erikoisliike mut en oo käyny vielä siellä.
H&M: ssä ois ollu ihan kivoja housuja, mutta kaikki koot oli 42 ylöspäin ni ei tullu ostettua sit mitään :(

Heippa, täällä odotellaan pikkukolmosta, LA 16.1. TAYS:n alueella asustellaan, Treen naapurikunnassa. 1- ja 5-vuotiaat muksut löytyy ennestään, mies paljon reissuhommissa, joten paljon itekseni saan hoidella lapsia.

Tällä hetkellä vielä kotona hoitovapaalla, mutta töihin palaamassa syksyksi ja innolla odotan töihin pääsyä. Tulee vain lyhyt visiitti... Ei olla kerrottu vielä kovinkaan monelle, omilta vanhemmiltani odotan sen verran järkyttyneitä ja kitkeriä kommentteja ettei tee oikein mieli edes kertoa, ennenkuin on pakko. Asuvatkin kyllä kaukana, joten ei tule nähtyä juurikaan. Jänskättää kyllä töihin kertominen, ovat varmaan innoissaan, not.

Huonovointisuus ja väsymys vaivanneet tähän asti, nyt toivottavasti helpottamassa. Ekassa ultrassa rv12 kaikki oli ok ja tällä kertaa Terveystalossa ultrannut kätilökin oli ystävällinen ja symppis, edellisessä raskaudessa reilu vuosi sitten oli niin hapan ja kuivakka mummo, että melkein tuli paha mieli.

Kolme lasta tuntuisi kuitenkin ihanalta, kunhan ekoista vuosista selvitään, oma jaksaminen vähän pelottaa. Mutta ollaan ajateltu, että nyt jos koskaan, myöhemmäksi ei haluaisi enää venyttää mahdollista perheenlisäystä, joten kaipa tämä on sitten hyvä hetki, toivottavasti.

Äitiysvaatteista, Lindexin MOM-mallisto löytyy vain nettikaupasta http://www.lindex.com/fi/naiset/mom/
Harmillisen vähän on kaupoissa mammavaatteita jos ei halua netistä tilata. H&M:n lisäksi täällä Pirkanmaalla ainakin Anton&Ninasta löytyy Mamaliciousia.

Vielä mammavaatteista tuli mieleen, että jos arvelee imettävänsä, niin paras olis kun löytäis sekä odotus- että imetysaikaan sopivia yläosia, ne pelkät odotuspaidat jää sitten harmillisen lyhyelle käytölle. Mamalicious:lta olen löytänyt ihanan pehmeitä, joustavia, mukavia ja monikäyttöisiä puseroita, joita jopa käyttää vaikkei ole edes raskaana eikä imetä ja jotka ei näytä niiltä perinteisiltä imetysluukkupaidoilta :)

Moikka! Täältä mukaan myös yksi myöhäisliittyjä :) Toista odotetaan tammikuun loppupuolelle. Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Ollaan 30+v aviopari pk-seudulta.

Äitiysvaatteita saa tosiaan harmillisen vähän kaupoista.. h&m on yksi mistä niitä löytyy, mutta täytyy varmasti tilata netistä jotain vaatteita. Netistä löysin Sobean aivan ihanat velourhousut' joita voi käyttää muutoinkin kuin raskausaikana. Sellaiset ajattelin tilata, koska olen iltaisin todella mukavuudenhaluinen, ainakin vaatetuksen suhteen..
Niin ja np-ultrasta vielä. Olin salossa ja siellä on sen verran vanha ultra, että ei ollut mahdollista katsoa vatsanpäältä, vaan alakautta tehtiin.. Salon synnäri on muutenkin lopetusuhan alla, joten mahdanko siellä ehtiä synnyttäämään. Lohja olisi seuraavaksi lähinnä, mutta tyks on ensisijainen salon jälkeen.

Sitten ongelmana on äitiysvaateosastoilla se, että aivan kaikki on jostain syystä kokoa 40-46, tai L-XXL. Missä on 34-38 ja XS-M mammavaatteet? Ainut mistä sopivia olen löytänyt on internet, ja sieltäkin tuntuu aina loppuvan koot kesken.. Niinpä käytän siis leggingssejä ja pitkiä paitoja/tunikoita/kotelomekkoja :D syksyllä saakin sitten käyttää mielikuvitusta jos sopivan kokoisia vaatteita ei löydy :)

Facebookissa on useita äitiys/odotus/imetysvaatekirppiksiä, joista voi ostaa vaatteita ja vauvatarviketta. Olen sekä ostanut että myynyt eteenpäin. Samoin oman kaupungin/kaupunginosan fb-kirppiksen kautta voi Helsingissä varsinkin löytää vaatetta edullisesti ilman postituksia.

Hei te jotka jo ootte käyneet toisessa neuvolassa, mitä se laaja terveystarkastus pitää sisällään? Onko kellään tietoa ta kokemusta? Jostain syystä hermoilen.. Johtuu kait tästä turpoamisesta :D

Tässä raskaudessa ei vielä toista neuvolaa ole ollut (eikä laajaa terveystarkastusta), mutta tähän mennessä meidän neuvolassa laaja terveystarkastus ei ole mitenkään muuten eronnut tavallisesta neuvolakäynnistä kuin, että isä on erikseen kutsuttu mukaan. Ei siis ole mitään tutkittu tai tarkastettu enempää kuin yleensä. :) Joku kyselylomake piti molempien täyttää.

Takaisin