Laskettuaika Tammikuussa

Mulla vasta 6+3 joten hiukan liian aikasta :) täytyy kokeilla ekaa kertaa päivää ennen neuvolaa/ultraa niin jos ei ääniä kuulu (mikä hyvin mahdollista kun viikkoja sillon vasta 8+2) niin ei tartte oottaa kun seuraavaan päivään ultraa...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

TammiTaapero, mä löysin äänet toooosi alhaalta, melkein häpyluun päältä. Meni siinä hetki että sen kohinan keskeltä äänen tunnisti, mutta kun sen löysi niin olikin jo helppo täsmentää paikkaa ja saada kuulumaan ihan selvästi. Ajattelin maanantaina neuvolassa pyytää että kuuntelisivat, koska onhan siellä paljon paremmat laitteet. Saa sitten varmistuksen vielä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla olis maanantaina neuvola silloin olis 8+5 mut tammikuussa kun olin raskaana ei halunnut edes yrittää kuunnella kun se että voi tulla huoli. Pari päivää sitten sain kuuluviin istukan viu-äänen. Kauheaa ku pitää viel jännitellä tuohon rv12 ainaski. Toivottavasti kaikki on hyvin

Tyhmä kysymys: jos ois esim keskytynyt keskenmeno niin kuuluisko silti istukan ääni?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mrs. Em Ö: Mä googlettelin just tuota. Joo kyllä se vissiin voi olla mahdollista mutta luulen että silloin alkio/sikiö on juuri menehtynyt. Itsehän siinä keskeytyneessä keskenmenossa ostin nettikirpikseltä tuon dobblerin mutta sain sen vasta kun kkm oli todettu ja tyhjennys tehty joten henkilökohtaisesti en voi tietää.

Lissufin mäkin voisin kuvitella että jos sikiö/alkio on kuollut jo useampi viikko sitten ettei istukan pumppaus ole ainakaan kovin selkeä enää. Mene ja tiedä. Itse löydän luultavasti ainakin istukan pumppauksen mutten vielä sydämensykettä. Tosin aikaistahan se vielä on ja tää turvotus saattaa kyllä toimia jonkinlaisena äänenvaimentimena, sen verran valtavaa on :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Heips! Uusi odottaja ilmoittautuu. Olen siis toista lasta odottava äiti, laskettu aika noin 26.1. Ensimmäinen neuvola on tulevana maanantaina. Olemme uusperhe, johon kuuluu yhteinen tyttö 03/13 ja vuoroviikoin miehen 5-vuotias.
Tyttö syntyi jo rv 30 minun vakavan raskausmyrkytyksen vuoksi, joten toivon pääseväni tällä kertaa äitiyspolin seurantaan.

Tervetuloa joukkoon Kumkvatti :)

Minulla on tänään tosi paska olla !
Soitin neuvolaan ja äityispolille, mikä hitto onkaan.. Selvisi, että olen ihan turhaan odotellut kutsua sinne varhaisultraan ! Moista lähetettä ei minulle olekkaan tehty, vaikka ensimmäisessä neuvolassa näin selvästi sovittiin ja asia mielestäni hoidettiinkin :( Puhelimessa oltiin todella tylyjä, ja minua pidettiin lähes tyhmänä, kun jäin jankkaamaan etten nyt tosiaankaan puhu siitä ensimmäisestä ultrasta vaan VARHAIS. Loppupeleissähän minä selitin sen hyvin hitaasti tälle hoitsulle, kun ei muuten oikein tuntunyt ymmärtävän. Pettymys oli melkoinen :(

Eilen aamusta asti tullut pientä vuotoa, ei pöksyihin asti, mutta pyyhkiessä....Mulla iltapäivällä aika terveyskeskukseen, saas nähdä mitä tapahtuu. Maanantaina kun kävin siel ultrassa ja kaikki oli ok, muistan kun lääkäri sanoi että tässä kohtaa todennäköisyys on 1/100 että kaikki menee hyvin, jep,jep. Voikun voisin nyt edes tän kerran kuulua tuohon 99%

Pessimisti ei pety: toivottavasti vuoto on harmitonta! Hyvä että pääset taas tarkistamaan tilanteen. Millä viikoilla olet?

Ultrassa oli kaikki hyvin.vastasi viikkoja ja syke näkyi!tänään viikkoja 7+0.np-ultra olis 14.7. eilen huomasin että mun naamaan on ilmestyny vaaleita läikkiä.nytkö iski sit vitiligo? Nää pisamat oli kyl jo ihan tarpeeks

..ehkä sitä uskaltautuu tännekin kirjoittelemaan, vaikka tuntuu että hirmuisen ohuella jäällä menee vielä. Ylläri raskautuminen pillereistä huolimatta ja nyt viikkoja takana 6+2. Viime syksynä tuli koettua km ja se kummittelee mielessä aikalailla nytkin.
Tällä kertaa tosin kaikki oireet huomattavasti kovempia ja selkeämpiä, sekä HCG arvokin ihan eri luokkaa (syksyllä 300 ja nyt samoilla viikoilla 4000). Alkujärkytys oli kyllä kova, mutta pikkuhiljaa alkaa tulemaan pieni ilo tästä uudesta elämästä. Uskaltauduin jopa varaamaan neuvolan, huih!
Ei voi kuin toivoo että kaikki menee hyvin ja tammikuun lopulla on pieni nyytti kainalossa <3

Onnea odotukseen kaikille muillekin tammikuisille! :)

Hei. Miten tuon varhaisultran kanssa, millä perustein sinne pääsee kunnalliselta puolelta? Itseä vähän mietityttää kun ensimmäinen ultra olisi se np-ultra viikolla n.12 Kun en ole ihan varma millä viikoilla nyt mennään kun edellisten kuukautisten väli oli vain noin 2,5 vko ? o_O
Olen koko ajan vain laskenut viikot edellisten kuukautisten alkamispäivätä, mutta voiko se muuttua suuntaan tai toiseen kun tuo viimeinen väli oli vain noin lyhyt??
Noh onneksi ensimmäinen neuvola on ensiviikon torstaina (Jolloin pitäisi olla 8+0) Niin ehkä siellä selviää sitte enemmän.... Vaikkei meillä neuvolassa olekkaan ultra mahdollisuutta...

Miten teillä muilla tammimasuilla, tuleeko mies mukaan heti ensimmäiseen neuvolakäyntiin? Me asutaan niin pienellä paikkakunnalla, jotta taitaa olla niin että menen yksin ensimmäisellä kerralla kun tämä raskaus on vielä kaikilta salaisuus... niin olisi jotenkin liian selvää mikä homman nimi, muutenkin itsestä tuntuu vähän kiusalliselta mennä neuvolaan kun voi törmätä keneen tahansa.. :sad001 Kamalaa että joutuu edes miettimään tämmöisiä, mutta sellaista tämä elämä pienellä paikkakunnalla on...
Onko täällä muita kenties samojen asioiden kanssa murehtivia?

Mä meen neuvolaan yksin ihan vaan lastenhoidollisista syistä :D mies jää hoitamaan noita apinoita siks aikaa kun aika tuttua huttuahan se on. Tulee sitten ultriin mukaan.
Varhaisultraan kunnallisella pääsee kai vaan jos on ollu aikasemmin/on nyt jotain häikkää.
Itse pääsin sillon kakkosesta varhaisultraan ku nlassa saatu olemaan laite ja olin niin hermoheikko ni täti kurkkas. Eilinen se varhultra oli yksityises ja se oli 155€.. Mut oli se sen arvonen. En ois jaksanu oottaa vielä pahimmillaan kuutta viikkoo.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä mies tulee mukaan jos pääsee, on lomalla ekan käynnin aikaan. Pitäs varata eka neuvola, mutta alotan reilun viikon päästä kesätyöt, enkä tiedä viel työvuoroja. :) Ekassa raskaudessa mies oli mukana melkein jokaisella käynnillä, sai töistä vapaata sitä varten. Mulle oli tosi tärkeää, kun mies halusi olla aktiivisesti mukana. :) Mutta muutettiin syksyllä ja asutaan eri paikkakunnalla ku missä mies on töissä, niin tuskin pääsee käynneille tulemaan. Ultriin tottakai tulee..

mä joudun kanssa menemään neuvolaan, sekä ensimmäiseen ultraan yksin. Toiseen ultraan saa mies kyllä tulla mukaan :) mulle oli yön aikana ilmestynyt kasapäin finnejä naamaan! Ahdistus! Ja illalla turvotus oli sellasta et vähintään vitosia odotan :D

Mä sain neukkulan tädin ylipuhuttua että kurkkaavat ensimmäisen käynnin yhteydessä. Ja nyt kun tänään soitin kun on ollut kovia repäisykipuja niin laittoivat ultran jo ensi tiistaille♥♥ toivottavasti olisi kaikki ok..

Takaisin