Laskettuaika Tammikuussa

Nii mäkin hokasin juuri että silloin 12+ viikollahan se ultra vasta on.. Esikoista odottaesss mentiin viikolla 9+ päivystykseen huimauksen ja kuivumisen takia ja silloin tuli gyne ultraamaan sinne. Sit jäinkin tiputukseen kun olin aika heikossa hapessa. Ja valitettavasti samoja vaivoja tälläkin kertaa..!

Osaako kukaan kertoa miten tuo raskausviikko mun tapauksessa lasketaan, kun ovis ollu vasta noin kolme viikkoa menkkojen jälkeen. Tikulla löydettiin se kp21/35. Raskaushan lasketaan siis alkavaksi viimeisten kuukautisten ekasta vuotopäivästä mutta kun hedelmöittyminen on kuitenkin tapahtunut noin viikko myöhemmin kuin mitä nämä laskurit laskee niin en oikein tiedä enää millä viikolla sitä sitten oikeasti mennään tuon alkion kasvamisen suhteen?? Ja se vielä että jos yritän vau.fin laskurilla tätä laskea hedelmöittys ajankohdasta ja laskuri kysyy edelliset kuukautiset ja kierron pituuden ja antaa tällöin vastaukseksi 7+jotain ja sehän ei millään pidä paikkansa. Vaikeaa selittää tätä:D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllä mä ainakin sain laskettua noilla nettilaskureilla joilla voi laskea hedelmöityksen mukaan. Käsittääkseni se menee niin että sillon kun sulla oli ovis on 2+0 ja siitä vaan alat sitten laskemaan eteen päin :) Näin ainakin meillä laskettiin ja ultrassa vastas just tota laskutapaa :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ymmärsin kyllä :grin vähän sama ongelma kun kierto on pitkä/ epäsäännöllinen. Pääsen alkuraskauden ultraan senkin takia. Varmistelevat viikkoja siellä. Luulis että jos lasket viikot hedelmöittymisestä ja lisäät siihen sen pari viikkoo mikä 28 kierron mukaan tulis? I don't know :P Ne laskurit on kylläoutoja kun vaikka vaihtaa kierron pituuden niin lopputulos ei tunnu muuttuvan millään järkevällä logiikalla.

Moikka, täällä uusi jäsen. Mietin pitkään liittyäkkö vai ei, en oo ennen ollut missään nettiryhmissä tms. Laskettuaika olis vau.fi laskurin mukaan 9.1.2015 ja ensimmäinen neuvola 2.6 eli ihan juuri. Raskaus on kolmas, mutta menossa mukana vain toinen kaksi vuotias lapsemme. Meillä edessä vielä perinnöllisyys tutkimukset ennen, kun voi alkaa nauttia raskaudesta. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heippa,

ilmoittaudun minäkin mukaan tammikuun odottajiin. Laskettuaika on joskus tammikuun alussa, varmistuu vasta ultrassa. Epätietoisuus siis pillereiden syömisen takia..Kaikesta huolimatta innolla odotellaan uutta tulokasta
happy.gif

Tämä on minun ja mieheni kolmas lapsi, edelliset tyttö 2008 ja poika 2010.
Muita raskausoireita mulla ei ole kun jatkuva nälän tunne, ja armoton huono olo jos ei pääse heti syömään
grin.gif
grin.gif
plus kamala turvotus ollut päällä koko ajan.
Mä oon vähän mattimyöhänen ja vasta huomenna pääsen varailemaan ensimmäistä neuvolaa, toivon että pääsisin nopeasti ultraan kun tuo laskettuaika on hyvin epävarma.
Onnea kaikille muillekin plussanneille <3 tällaset ryhmät on ihan parhautta.

Itse sain lähetteen lääkitysteni takia.. Vielä ei kyllä ole tullut soittoa ultrasta -_- Haluaisin jo kovasti. Aluksi piti itse maksaa ja käydä ultrassa, mutta vähän mokailin sen varauksen kanssa :/ Hirveää odotusta ja epävarmuutta

Muillakin näköjää näitä ongelmia.. Huomannu plussan jälkee kauheeta väsymystä ja iltapahoinvointia.. Millään ei jaksais mitää tehä.. Mulla siis 3v tyttö ennestää ja ei millää jaksais juosta ton neidin perässä :) ja jännityksellä odotan ekaa ultraa... ens vko tiistaina on eka neuvola ja sillon varataa nvola lääkärille aika joka sit ultraa ku ei noista viikoista tietoa ole.. Tätä raskautta seurataa muutenki vähän tiiviimpää ku pari kk sit todettii elämän toinen veritulppa joten oli marevanit käytös.. nyt sit päivittäin pistän klexanea aamuin illoin :) maha ihan turvoksissa ja mustelmilla :)
Onks kellää muuten niksejä tohon turvotuksee ? Oon ananasta syöny paljon ja vettä on menny litra tolkulla :D tuntuu vaa et kaikki nesteet mitä juo ni jää vaa kehoon :D

Vielä VEDENJUONNISTA!! Juttelin tänään lääkäri-äitini kanssa ja valittelin raskausoloja, oksentelua, kuvotusta ym. Se sanoi et muista juoda paljon, mut ei pelkkää vettä! Olin ihan että o_O!?!? Ja selitys tulee suorana lainauksena kirjoitusvirheitä korjaamatta tässä:
" Siis tärkeetä on, että saa samalla elektrolyyttejä. Kehitysmaissa ripuliin annetaan yhteen litraan sekoiterruna tksi teelusikka suolaa ka ruokalusikallinen sokeria
Jos ei niin tee, esom kaliumit voi laskea alas ja tulee huono olo. Pikkulapsille vaarallista, meillä aikuisille ei."
Eli muistakaa edelleen tosi paljon nesteitä, mutta mielellään mehuja, tai vaikka piimää! Myös veri voi kuulemma laimentua helposti jos raskaana juo paljon pelkkää vettä..! Pyydän nöyrästi anteeksi aiempia vesi-aiheisia muistuttelujani!

Ite oon huoleti tulevista kiloista. Mulle ne kertyy hormonien myötävaikutuksesta, koska ne katoaa imettäes. Mä oisin varmaa imetyksen jälkee luuranko, jos ei raskausaikana kertyis painoa..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Lila-Aurora, kiitos tiedosta ! Itse tässä olen jo miettinyt, pitääkö sitä alkaa pakottaa ittensä juomaan sitä vettä, mut näköjään mehut ovat oikeastaan parempikin vaihtoehto ^_^

Rasittavaa herätä aamulla siihen, että on karmea nälkä. Totuttelua, totuttelua taas. Yleensä siis syön joskus iltapäivästä ensimmäisen kerran (terveellistä ja silleen)

Veljentyttö oli yökylässä ja eilen niin väsynyt ja paha olo. Mietin miten ihmeessä kestän tänään iltaan asti. 12h:n yöunet meillä takana, joten ihan virkeänä ollaan päivään herätty ^_^

Kilot haittaavat itseäni oikeastaan vain sen takia, että vaatteet joutavat jätesäkkiin odottamaan, jos joskus pääsen takaisin normipainooni. Onneksi olen muutamia vaatteita jo saanut, ja lisää pitää vain jaksaa käydä hakemassa :)

Mää oon huomannu kanssa että aamulla on todella karmea ja paha olo + huimausta, varsinkin jos ei syö illalla kunnolla. Pakko kammeta ittensä sängystä ylös ja mennä alakertaan syömään jotain vaikka olo on kamala. Mutta mulla se on auttanu onneksi. Ite tulee omatekemää mehua juotua aika paljon. Töissä sitten enimmäkseen vettä tai jos oikein rupee huippaamaan niin onneks hanasta löytyy limsaa :)

Tullut rampattua postilaatikollakin vähän väliä, että jokohan se ultra-aika olisi jo tullut :D Mutta taitaa mennä ensviikkoon. Toivon vaan että tää kuukaus menis nyt nopeasti niin sitten olis viikolla 12 ja pystyis vähän hengähtään :)

Siis ilman muuta sitä vettä kannattas silti se perus 2-3l päivässä juoda. Mutta pääasia on että ylipäätään juo. Ja jos oksentaa kovasti tai ei pysty syömään, niin on tärkeetä juoda ihan hirveesti, ja olis pyrittävä saamaan sokerit ja suolat nesteillä. Ite oon tehny mehuista jääpaloja ja imeskelen niitä kun on oikein paha olo. Suolat tulee sipseistä, niitä saan kyllä alas vaikkei mitään muuta menis. Edellisessä raskaudessa olin jo 9+ viikolla sairaalassa nesteytyksessä, nyt en tiedä mitä teen jos oksentelu menee siihen pisteeseen, nythän on tää ykkönen tässä kyljessä...

No siis miä en ole oksennellu, huonoa oloa vaan ollut. Ja olen siis siinä mielessä vähän outo, että pelkästä vedestä en pidä. Tiivistemehua juon kyllä, että siinä sitä vettä tulee. Teetä yms myös = )

Harmi, että sinulla on noin karmea olo :(

Jenni, kyllä mä nyt pärjään, jännittää vaan mitä on edessä jos tää menee tästä pahemmaks... Muista että teenkin jälkeen pitää juoda vettä - tai siis mehua! ;) Tiivistemehut menee hei ihan vedestä, kunhan juot niitä oikeesti tarpeeks, ja kunhan mehu ei oo liian makeeta. Mä oon sellanen vesi-intoilija kun on noita omakohtasia kokemuksia tosta kuivumisesta niin siks jaksan aina jauhata kaikille miten tärkeetä se nesteytys on. Muistan jostain sellasen vinkin raskaana oleville, että joka kerta pitäis ottaa huikka kun kävelee vesihanan ohi. Musta se oli hyvä neuvo, ja sama pätee varmaan vaikka mehukannuunkin.

Voisin kanssa tänne antaa ilmi itseni; olen ensiodottaja kanssa ja viikolla 8 mennään nyt. Ensi viikolla neuvolaan keskiviikkona. Ei tunnu yhtän raskaalta olevalta, kun vaan turvottaa ja väsyttää, mutta kuuluisaa pahoinvointia ei ole lainkaan :O En valita yhtään, tämä tilanne sopii itselle hyvin. Vaavi on todellinen yllätysvaavi, mutta päätimme pitää sen mieheni kanssa :)

Tsemppiä kaikille odottajille! :)

Täällä ilmoittautuu eilen plussannut! Esikoinen 9/2013 syntynyt. Menkoista laskettuna viikkoja pitäis olla kasassa 5+0, eli la olis 31.1.2015. Yli viikon ollut pahoinvointia, joten melko varma olo oli raskaudesta. Toisaalta ei uskaltanut innostua. Eilen illalla oli pakko tehdä testi ja vahva plussa pärähti ruutuun muutamassa sekunnissa. :) Tänäaamuna uutta testiä kehiin ja plussaahan se näytti edelleen. Tsemppiä kaikille, että nää pienet pysyy matkassa mukana.

Onnea uusille plussanneille :Heartred Toivotaan, että ihan jokainen meistä pysyy matkassa mukana ensivuoden puolelle :)

Minä täällä jo aiemmin valitin oikein kunnolla kun pelotti ja huoletti se, ettei mitään oireita tunnu olevan.. Noh. Toissapäivänä eli siis tasan vko6+0 alkoi pahoinvointi nostaa päätään.. Eilinen aamu olikin sitten jo aika kaamea (Vaikka vielä ei onneksi tarvinut oksentaa) niin ja tuntuu että pahoinvointi helpottaa päivällä, mutta alkaa sitten taas illalla.. Nukahtaminen on melko haastavaa..

Kiitos Lila-Aurora tiedosta, vähän itseäni hirvittää kun olen aina ollut ihan kamalan huono juomaan.. Siis ihan koko ikäni! Perus hanavesi ei oikein tännekään uppoa.. onneksi meillä on tuo Sodastream niin sillä tehty hiilihapotusvesi menee hyvin alas (ainakin vielä) tiedä sitten mitä maha tykkää hapoista jos muutenkin tekee pahaa?! o_O

Niin ja vielä iltaisin tuntuu että hajuaisti on herkimmillään... Ihan tavallinen perus aina tehty kotiruoka, miten se voikaan iltaisin haista muka niin pahalle..? Muutamaan kertaan oon joutunut nyt miehelle sanoa että tekee ruuan kun en pysty olla keittiössä...

Takaisin