Laskettuaika Tammikuussa

Uusi ilmottautuu :) la on todennäköisesti 17.1-25.1 välillä.. ei varmaa vielä omien kierto sekoilujen takia.. selvinnee jonkin ajan päästä ku saadaa varattua varhaisultra aikaa kun sen aika on :) Pikkukakkosta odottelen joten ennestään 3v tyttö :)
Nyt olo aikalailla oireeton lukuun ottamatta nännikipuja :)
kauheeta stressaamista yritän välttää kun päässä pyörii vaan keskenmenon riski mut toivotaan että pysyy matkassa..

Menkkojen mukaan laskettuna laskettu aika 18.1.15. En oo vielä varannut neuvola-aikaa kun tuntuu että se on liian aikaista. Enkä edes tiedä miks ajattelen noin, koska ilman muuta sen ajan voi varata nyt jo myöhemmäksi! :D Kaiken lisäks kohta alkaa lomakausi niin ei oo varmaan neuvola-aikoja saatavilla ihan normisti. Meidän pienellä paikkakunnalla muistaakseno neuvola kiinni koko heinäkuun..

En oo pahemmin jännittänyt muuta kuin alkanutta pahoinvointia ja samaan aikaan olemista 1v7kk tytön kanssa. Sekin tosin mennee painollaan, ja mieskin on paikalla ja hoivaamassa minkä töiltään ehtii. Keskenmenotaustaa ennen esikoista mulla on kolmen kappaleen verran, niistä on useita vuosia aikaa..

Tervetuloa Mandah ♡ Meinasitko mennä ar - ultraan? Meillä kans esikko likka synty 37+5, saa nähdä miten tämä kanssa käy ♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Ääh. Tää on iha hirveetä. Maha on turvonnu ja tekis mieli kertoo koko maailmalle, ettei tarvii kavereille valehdella miks ei juo ymsyms. Ei kumminkaa viitti, kun keskenmenon riski on vielä niin suuri :(
Onko muilla samaa ongelmaa ? :P

On! On kyllä mielikuvitus kovilla kun keksii selityksiä miksei osallistu työpaikan kesäjuhliin tai miks on autolla kaverin synttäreillä. Onneks lähimmät tietää. Löysä mekko vielä toistaseks pelastaa ja oon terassilla tilannu alkoholittoman oluen tai siiderin hämäykseks :grin

Täällä onneksi pahin turvotus laski kun vatsan sai toimimaan kunnolla! Sais ehkä vähän kauemmin pidettyä salassa maailmalta :) sitten ar-ultran jälkeen aletaan varmaan puhumaan avoimemmin asiasta kunhan ensin varmistetaan että siellä tosiaan joku on! Toki se keskenmeno riski on edelleen sillon suuri mutta niin niitä murheita voi tulla vielä myöhemminkin joten josko sitä sitten ei ainakaan tarttis nähdä kauheasti vaivaa salatakseen, huomaa ken huomaa :)

Mää oon joutunu kertomaan töissä ja suurin osa sukulaisistakin tietää.

Mulla on niin jäätävät pahoinvoinnit, etten tiedä miten päin pitäis olla. Tyypin on vaan parempi pysyä matkassa, en jaksais kulkea kaikkia läpi kertomassa että ei tälläkään kertaa. Tosin tällä pahoinvoinnin määrällä sisko ja äiti ennustelee tuplia. Saas nähä sitten :)

Mulla edelleen melkoisen vähän on ollut oireita. Pientä rintojen arkuutta ja hienoista ällötystä välillä ja sit noi vatsan vihlaisut. Huomenna kyllä soitan sinne neuvolaan kun muuten olis vielä kuukaus ennen kun pääsisi. .. ja nyt siis 7+5. Aika älyttömän pitkä aika odottaa. Näin siis itä- helsingissä. .. :/

Meetkö TammiTaapero mihin neuvolaan? Mekin asutaan itä-helsingissä, meilläkin ensimmäinen neuvola vasta 9.6. jolloin viikkoja kasassa jo 9+4. Sulla taitaa ehtiä tulla viikkoja vielä enemmän ennen ensimmäistä neuvolaa. Tosin mehän käytiin siellä yksityisellä varhaisultrassa, joten siinä mielessä ei ole hätää.

Täällä myös sitä turvotusta on ja paljon, ihmettelen ettei kukaan oo vielä kysellyt mitään. Näytän siltä kun olisin jo ainakin puolessa välissä raskautta :) Töissä vähän ongelmia kun meillä työvaatteet, työhousut puristaa enkä yhtään millään haluaisi vielä mennä hakemaan isompia. Siellä kuitenkin kysytään ensimmäisenä "ootko raskaana!?". :D

Muokattu viimeksi:
Miul nuo löysät mekotkin on vähän.. ongelmallisia :D Tuntuu, että pömppis silti tulee näkyviin. Ja alkoholittomilla minäkin menen. Huomenna näkemässä mammaa, niin pitää olla tarkkana mitä laittaa päälle ja mitä touhuaa :D Sovittiin vielä, että menemme shoppailemaan. Jestas, kun ei voi mitään tiukkoja vaatteita ostella, mitkä yleensä ovat ensimmäisinä listalla :P

Tulevalle isällekkin kerroin eilen uutiset ja sain aika hämmästyttäviä tietoja.. Kertoi, ettei hänen enää pitänyt saada lapsia.. Lapsista olemme siis paljon puhuneet, vaikkemme kovin tosissamme. Olisi moinen silti minun ''kuulunut'' tietää. Hän kumminkin on ilahtunut tiedosta ja aikoo olla mukana. Aika näyttää kuinka paljon ja miten.

Jenni kiva että sait kerrottua tulevalle isälle ja hänellä vielä noin positiiviset ajatukset! :) varmasti itsellekin helpotus!

Hei!

Ilmoittaudun myös mukaan joukkoon, menkoista laskettu aika olisi tammikuun jossain 17. päivän tienoilla. Eli tänään on rv 6+1 :)

Ensimmäinen neuvolakin varattu 5.6. Varhaisultraa emme ole varanneet.

Tämä on toinen lapseni, esikoinen on syntynyt tammikuussa 2005. Hän on minun aamutähteni ;) Uusi perheenjäsen on avomieheni esikoinen ja erittäin toivottu molempien puolesta :)

Heippa! Täälä ilmoittautuu kanssa onnellinen tammivauvan odottaja. Tein testin tänään ja komee viiva tuli, edellinen vielä haamu..:) odotamme toista lasta, esikoispoikani syntyi syyskuussa 2011 eli 3vuotta täyttää syksyllä.:) epätodellinen mutta niin onnellinen olo tällä hetkellä..:) LA olis menkkojen mukaan 28.1.15

MarinaMelina minä toisaalta olen jo totutellut tähän ajatukseen yh-na olemisesta. Apu tulee kyllä varmasti olemaan tarpeen, enkä siitä kieltäydykkään kuin sossuilta :) Vähän nuo fysioterapiat yms jänskättää,kun suurin osa kumminkin pariskuntia, muttah.. Reippaana sitten vain 3 viikon päästä :)

Moi! Mulla laskettu aika 15.1.2015. Tämä kolmas raskaus, kaksi ensimmäistä mennyt hyvin ja kaksi tervettä lasta, esikoinen kohta 5v ja kuopus 1v 3kk. Koska kaikki on mennyt niin hyvin aikaisemmilla kerroilla niin nyt vähän jännittää enemmän keskenmeno, särähtää korvaan aina kun sen sanan jossain kuulen. Mutta toivon että kaikki menee hyvin. Nyt rv 6+3 ja aamupahoinvoinneista kärsitty viikon verran. Välillä muulloinkin kun aamuisin, esim eilis illasta lähtien ollu huono olo :/ Eka neuvola on 9.6, sitä ootellessa.

Mayapan: Kontulan neuvolasta sen ajan silloin varasin. Onkohan se ihan normikäytäntö et näin myöhään otetaan vaik esikoista odottaa, ja km ×2 takana? Luulisi et pääsis vaikka siitä syystä niin saisi kysellä ne kaikki mieltä askarruttavat asiat jo heti eikä jäädä niitä pohtimaan yksin. Näin mä sen ajattelisin :) joo, mun neuvola on 6.6. ja siitä sit vielä kuulemma pari viikkoa et laittavat lähetteen ultraan... Voi tätä piinaa! Huomenna kyllä soitan ja yritän ainakin aikaistaa edes vähän. Mut saa nyt nähdä miten siinä käy. On niin oireeton olo et siksi epäilyttää. Onko muilla esikoista odottavilla/esikon aikana ollut rinnat kovin kipeet ja turvonneet? Mulla ei juurikaan. .. vähän arat mut siinä se.

Tää ei oo kivaa :/ mulla on parissa viikossa noussu paino 6kg :O tietty tää turvotus on nestettä ja sitten tää ummetus vaikuttaa. Koska se ei voi olla läskiä kun oon kuitenki kattomu mitä syön ja syön tosi terveellisesti ja juon vettä 2-4l päivässä.

Toki liikunta on jääny lähes täysin nollille kävelyä lukuunottamatta kun tää väsymys vaivaa. Mun on pakko varmaan kiristää vieläkin syömisiä ja alkaa vetää jotain kunnon laksatiivia että sais nää pöhöt liikkeelle. Mua vaan itkettää ku katon peilikn ja siellä näkyy turvonnut ja pöhöttynyt läski :( just ku olin saanut itteni elämäni kuntoon ja voin todella hyvin ja olin todella jaksava. Tiiän että tää on tosi pinnallista mut en voi mitään.

Muutenki tunteet on tosi pinnassa, pienetkin jutut itkettää ja vituttaa. Onneks huomenna on vika työpvä ennen kesälomaa.

Onko muilla paino jo noussu? Entä ummetusta tai järkyttävää turvotusta? Miten ootte helpottanu sitä?

T.opemamijokaontätämenoa150kilonensynnytykseen mennes..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin