Laskettuaika Tammikuussa

Mul siis verenpainetauti ja tulin tarkastaa lääkityksen... :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Oho, no onpas tosiaan korkealla! Toivottavasti lääkityksellä puree, joillainhan raskauden aikana verenpaineet laskee muutenkin.

Täälläkin erittäin epävarma olo tämän suhteen. Testi oli pakko tehdä tänään uudestaan, ja tietysti valokuvasin sen :)

Eilisestä alkaen on ollut koko ajan kuvottava olo, mitä vielä tässä vaiheessa pidän vain positiivisena asiana! Katsotaan miten mieli muuttuu, jos tätä jatkuu useampi viikko :)

Santra: Joo mulla esikon kanssa just tuo et paineet laski oli jopa 99/69 normaalisti mun paineet on 130/80 yleensä alle

Lilli: Ootko sä tehny digi testiä? Mä tein tosissaa eilen sain 2-3. Mulla huippaa välillä kuvottaa mut viel en oo pöntölle joutunu menee oksentaa.

Mä kävin äske lääkärissä, ottivat hcg:n ja keltarauhashormooniarvot. Nyt pitäs vaan nauttii ja olla stressaamatta. Eiköhän se viim. maanantaina ku saan nuo hormooniarvot selville nii helpottuis tää huoli.

Hei. Täällä myös tammikuussa la. 11.1. Inseminaatiolla alulle saatu. Viime vuonna raskauduin samoihin aikoihin, mutta km varhain, 5+6. Koululainen myös kotona. Nyt on viikkoja 4+2. Kun vaan pääsis noiden km viikkojen yli, vaikka eihän se pitkällä ole silti. Alamahaa nipistellyt jo viikon ja rinnat turvoksissa ja arat vähän. Nenä on ihan tukossa. Munasarjoja vihloo myös kovaa välillä. Itse en uskalla käydä verikokeissa, pelottaa kun jäi traumat viime keväältä. Hcg oli vain 68. Odottelen nyt päivä kerrallaan ja ultra on 3 viikon päästä.

Lissu: en oo digitestiä tehnyt. Pitäis varmaan hakee sellainenkin tohon mun testiarsenaaliin :)

Meillä IVF niin tiedän, että hedelmöittyminen tapahtui 24.4. Eli mä testasin pari päivää "liian aikaisin" ihan tolla Yliopiston Apteekista ostetulla herkällä testillä, joka havaitsee, kun virtsassa on se hcg 10 tai yli. Jos tän viikon pysyy sisällä niin soitan lääkäriin, että pääsen verikokeeseen. Rauhoittuu mieli vasta, kun tietää, että se hcg on lähtenyt kunnolla nousemaan, kun sen pitäisi ilmeisesti tuplaantua aina noin 70 tunnin välein..

Lilli suosittelen että tilaat kotitesti.fi tai raskauskeiju.fi 1e postit ja päivässä toimittavat jos ennen klo15 tilaat Sieltä saa melkein kaks yhen hinnalla :)

Hellurei, mä voisin varmaan myös ilmottautua mukaan. Tänään tuli semivahva viiva testiin, joten ei ne menkat varmaan yöllä ala. Odotellaan siis kolmatta. Kaksi tyttöä on ennestään (2/11, 4/13). Heidän välissä oli yks keskenmeno (tuulimuna 7+6), joten ihan hirveesti en vielä jaksa innostua. Oireita on ollut tissien vuotaminen, lievä kuvotus, jos ruokailuiden välissä liian pitkä aika, rikki mennyt suupieli (mulla vain raskauksien aikana) ja väsymys.

Heissan :) mä olen testaillut s-markettien ja prismojen hyllystä löytyvillä Pregcheck- nimisillä testeillä. Maksaa n 2,80/2kpl ja on tosi herkkä. On wondfon testi ja ihan paras mun mielestä. Turha maksaa apteekin testistä kymppii kun tää on parempi ja kotitesti on ihan hyvä kans sieltä oon tilaillut niitä wondfon one steppejä jotka on siis täysin samoja kun pregcheck... :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä oon testannu ensin useilla kotitesti.fi liuskoil ja sit yhel viikkonäytöllisel clearbluun testil ja ny viimosen kahen viikon aikana oon ostanu Citymarketist RSFU:n 2+1kpl paketin joka on about 2,80e/pkt. Ollu kyl tosi tyytyväinen noihin.. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hei! Olen täällä käynyt kurkkimassa jo aikaisemmin, mutta jos nyt esittäytyisinkin. Täällä myös la 5.1. tienoilla laskureiden mukaan. Testin tein 1.5. digitaalisella, joka näytti tuolloin raskaana 2-3 enkä ole sen jälkeen uskaltanut tehdä uusia testejä. ;) Ensimmäistä odotellaan ja tokasta kierrosta tärppäsi yllättäin. Neuvolaan soittelin eilen ja ensimmäinen käynti jo ensi viikolla 16.5., jossa kuulemma myös ultrataan. :)

Minä tilasin nyt sitten 2 digiä tuolta raskauskeiju.fi, kun luin lissufinin tekstin. Saa nähä tuleeko tänne poronhoitoalueellekkin päivässä :laughing025. Jos mie sitten äitienpäivänä uskaltasin testata, kun menkat on oikiasti yli viikon myöhässä. Eilen juili taas niinku menkkamaisesti, mutta jotenki ylempää. Minusta on ihana kun tuntuu jotakin. Ekan lapsen kans oli tosi kovat kivut alussa, joten väkisinkin tulee verrattua.

Täällä vielä yksi yllättäen plussannut. Toinen muksu nyt siis tulossa. Olin jo pari päivää odotellu menkkoja ja ihmetelly jatkuvaa palelua. Lopulta osasin yhdistää nää ja eilen illalla sain sitten tehtyä testin. Aamulla tein uuden. Ne oli jotain vanhoja liuskatestejä esikoisen yritysajalta, joten kävin vielä ostamassa apteekista "kunnon" testin ja varmistan vielä huomenna. Ostin jo valmiiks raskausvitamiineja, aika varmastihan tässä tiineenä ollaan.
Ollaan aina oltu hyvin tarkkoja ehkäisyn suhteen, mutta pääsiäisenä kondomi unohtui. Hedelmöittymispäivä on siis tarkkaan tiedossa, ja laskettu aika siis 11.1. Tosin jos on yhtä kiireinen kuin esikoistyttömme, tulee jo tän vuoden puolella.
Shokkina tää tuli, mutta oon todella onnellinen tuosta pienestä joka mun masussa kasvaa ♡

Facebook ryhmä kuulostaa hyvältä! Tosin kunhan on sitten salainen ettei kaikille sukulaisille heti paljastu ;)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Hei kaikille! Aamulla tuli testiin hento viiva, mutta viiva kuitenkin:) Olo on huikea ja samalla pelokas. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 10, joten en uskalla aivan antautua ilolle vielä! Ajattelin kuitenkin seurailla tätä ketjua, koska alkuraskauden oireita on kovasti ja kivaa kuulla miten toisilla menee tässä vaiheessa. Näillä näkymin LA olisi 17.1.15:)

Takaisin