Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie en ota vakuutusta, ku ei siit ois mitää hyötyy ku ne väittäis mun nivelsairautta kaiken syyks.. kun siinä vakuutusehtona on äidin terveys.. ja suomes on suht hyvät terv.palvelut..

Me ollaan aateltu ottaa vauvavakuutus mut tajusin et omien synnynnäisten vammojeni takia ei varmasti sitä saada. Perkele. No pitää kattoo ja yrittää kun saa neuvolasta jonkun terveystodistuksen tapaisen..

Ja meidän lapset ei saa vakuutusta ennen syntymää, kun minulla on ylipainoa. Enpä oo sen ekan kerran jälkeen kyselly. Ollaan otettu sit syntymän jälkeen vakuutus.

Millään terveystodistuksella ei oo kyllä mitään vaikutusta noihin vakuutuksiin. Ne kaivaa papereista ikivanhoja sairaalakäyntejä ja väittää, että esmes käynti vuonna -91 ois nykyisen sairauden syy vaikkei asioilla ole mitään yhteyttä esim. sormi katkennut vuonna -91 ja vuonna -08 jalka murtunut niin tämä murtunut jalka ei ole onnettomuuden seuraus vaan vanhan -91 sairauden vika vaikkei mitään sairautta ole koskaan diagnosoitu ja vaikka selvää on, että jalka on murtunut onnettomuudes... että tyyliin tätä rataa se on siellä vakuutuksissa.

Sama, kun isäni joutui pyöräonnettomuuten ja taistelee vakuutuksen kanssa varmaa kahdeksatta vuotta, kun sai tapaturmasta aivovamman niin isän tapaukseen on etsitty jopa äidin papereista kolareita ja äidin vammoja ja yhdistetty ne isään vaikka isällä ei oo ollu osaa eikä arpaa nois kolareissa niin silti väitetään mm. että siitä ois tullu aivovamma jne... Että ihan turhaa kuvitella hyötyvänsä vakuutuksista. Mutta taistelematta ei kannata jättää.

Heips! Eipä oo taas töiltäni kerinny kirjotteleen moneen viikkoon, täällä ainakin on sattunu tapahtunut :happy tätä viimestä sivua hieman kauhulla luin, tosta vauvavakuutuksesta... toivottavasti ei sairaslomani raskausajalta ole syy etten saa sitä. Ihan hölmötä tuntuu :eek: käytyyn viime kuun lopulla ekassa ultrassa, sieltä pikkunen löytyi <3 ihmettelin vasta kun lähettiin ettei saatu kuunnella sydän ääniä, kuuluuko se ekaan uä:hän? No pitää tammikuun alussa kysellä uudessa ultrassa... LA siirtyi 6päivällä, vatsa alkaa pikkuusen pömpötellä muttei näkyvästi, valmiiks on vatsaa :santa mut elkäähän hävitkö täältä, en löydä teitä muualtakaan. :)

noi on kyllä niin viheliäisiä noi vakuutusyhtiöt!!!!!!!!!!!! nyt odotellaan päätöstä toisesta yhtiöstä, me kumminki haluttais se syntymättömän lapsen vakkuutus... saa nähä tuleeko vastaus maanantaina, en kyllä avaa sitä kirjettä ku vasta sit joulun jälkeen, ettei koko joulu mee pilalle, piru vie!!!

Pikkamyy: millä viikolla sulla oli eka uä? mulla kuunneltiin vkon 12 ultrassa ekan kerran, mut meillä oli jo vkolla 8 eka ultra... siinä ei viel kuulunu, mut sydän näky kyllä... se varmaan riippuu vähä paikasta ja hoitajasta/lääkäristä =) noissa ultrissakin tuntuu olevan hirveesti eroja, ku täällä tosiaan eka ultra on ennen vkoa 10 mut esim naapurikunnassa vasta vkolla 12... ja jos muistan oikein niin esikoisen kohdalla lähinnä hoitaja kuunteli sydänäänet.... ultrassa ei mun muistaakseni juuri kuunneltu...

Uutena foorumilla:) Tosiaan laskettu aika 10.5. ja rakenneultra käyty. Vointi ollut tähän asti loistava... normi pahoinvointeja lukuunottamatta. Nyt iskivät kuitenkin levon päälle istukan sijainnin vuoksi. Liian lähellä kohdun suuta ja auennut noin 1 cm verran. Nyt sitten lepäillään eikä huhkita jouluja sen enempää jotta matka jatkuisi turvallisesti. Painontunne myös alkaa vaivaamaan eikä senkään vuoksi enää voi touhuta entiseen malliin.

Joo, no meillä oli vko:lla 12 se eka ultra... eikä sen nyt enään väliä, kävin viime to neuvolassa jossa neuvalan täti kuunteli nii kuulin sillon sitten ekan kerran <3 IHANASTI sieltä pumppasi, tuli vähän tippa lissiin :) Ja ihme ja kyllä saatiin vauvalle vakuutus, olin pikkaasen ihmeissäni kun postissa tuli ilmotus siitä! No mutta HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! JA RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA! Ite ainaki aion ottaa nii rennosti kun vain voin.

Moikka! Mä tuun ekaa kertaa nyt moikkaamaan tälle palstalle vaikka kuulunkin huhtikuisiin odottajiin. Laskettu aika kun on vapun aattona ja rakenneultrassa viime viikolla sanoivat, että 30.4 tai 1.5 niin ajattelen itse ensisynnyttäjänä, että voi hyvin mennä toukokuun puolellekin. Eli viikkoja kasassa 22.

Hyvää joulua kaikille!!

Onko kukaan täällä miettiny viä ristiäisiä? :) meidän vanhemmat kun eivät oo vieläkään uskaltaneet ostaa vaaville mitää ennen rakenneultraa, mutta minun ISÄNI?? alkoi eilen kyselemään ristiäisijärjestelyistä:)

Meilläkun ei ole vielä omaa taloa, vaan suhtkoht pieni kaksio. Takapihaa ja terassia kyllä löytyy, mutta tuossa on 500m päässä aivan uusi kirkko sieltähän saa ilmaiseksi 3h tilat:) ! Ja jopa ehkä astiat vuokrata? Jossain kaupungeissa jopa seurakunnalta tulee kahvinkaataja?? :o

Ootteko jo miettinyt kummeja? Meillä tulee miehen serkulla lapsi samaan aikaan ja ne olivat jo kummin pyytäneet :o itse ajateltiin niitä vasta "tosissaan" miettiä kun vauva on maailmassa♡

Entäs muuten juhlakansaa? Itseä välillä ärsyttää tää miehen pienimuotoinen tyranniasenne, kun hänellä on vielä suvussa jäljellä omat isovanhemmat ja minulla ei. Tottakai heidät pyydetään, mutta sittenkun minä puhuin enon perheestä, niin eihän sinne ny koko sukua pyydetä :-D aaaargh. Kun nää hormonit tässä viä hyrrää niin tästähän tulee viä tappelu:-D hiihih! :)

mimmma: Mä olen kummit miettiny jo aikoja sitten :grin Ja yhden kummin olen jo pyytänytkin. Paikkaa olen myös vähän miettinyt, mutta en oikein tiedä pidämmekö ristiäiset meillä kotona kerrostalokolmiossa vai appiukon omakotitalossa. Edelliset ristiäiset on pidetty em. omakotitalossa, koska asuimme itse siellä silloin.
Meillä on ollu tapana kutsua ristiäisiin kummit ja isovanhemmat. Nii ja pappi :) Kahvinkaatajana on yleensä toiminut esikoisen kummitäti, joka myös on hyvin usein leiponut ko. juhliin. Ja astiat olemme vuokranneet kotitalousnaisilta. Myös Martoilta varmaan pystyy vuokraamaan kahviastiastoa.

Mä olen miettinyt miten meillä tulevat nimiäiset vietetään. En oikein osaa kuvitella omia vanhempiani ison porukan keskelle eikä varmaan muutenkin kutsutaan enemmän kavereita kuin sukulaisia.

Tod. näk pyydetään ihmisiä pienemmissä erissä kahvittelemaan, tutustumaan tulokkaaseen ja kerrotaan nimi siinä samassa. Mut voi olla että järkätään isotkin kekkerit jossain juhlatilassa, täs on kaikki optiot avoinna. Ja yhtä tärkeintä kaveria ajattelin pyytää kummiksi ja mies saattaa kanssa haluta pyytää jonkun oman kaverinsa tai sukulaisensa. Tai kummi-nimitystä ei ehkä käytetä vaan päätetään näiden nimikkotyyppien kanssa yhdessä miksi heitä kutsutaan.

Heipsan! Me emme saaneet tietää rakenneultrassa sukupuolta. Kätilö ei paljastanut ja ei sitten myöskään kysytty. Ollaan ainakin toistaiseksi pimennossa asian suhteen, mutta mulle se sopii :)

Mä oon miettinyt paljonkin ristiäisiä ja kummeja... Ristiäiset kotikunnan kirkossa ja juhlapaikka auki, muttei kotona jollei oo jo sikseen isompaa uutta kotia (nyt kolmio). Kummiasia riippuu osittain myös siitä kutsutaanko meidät miehen veljen lapsen kummeiksi. Jos, niin emme sitten ehkä heitä pyydä. Jokatapauksessa niin, että mun puolelta varmaankin pariskunta ja miehen puolelta pariskunta. Ystäviä ja sisaruksia kutsutaan. Pappiakin oon jo miettinyt ja 2 hyvää vaihtoehtoa on jo...

Meillä on 2 kummia jo selviä, 1 vielä mietinnässä. Luultavasti tulee 2 kummisetää ja 1 kummitäti kuten esikoisella. Tämä on kuitenkin sattumaa. Mulla ja miehellä on vain veljiä joten niistä kummisedät (nuorin ei esikoisen kohdalla ollut vielä rippikoulua käynyt), loput kavereita. Sattumoisin ovat olleet kaikki sinkkuja kummiutuessaan, jos olisi ollut pidempi aikaisia kumppaneita niin oltaisiin varmaan pyydetty myös puoliso. Kastepaikka varmaan sama kuin esikoisella, pieni seurakuntakoti lähellä meidän kotia. Vieraita lähimmät sukulaiset ja kummit, ei muita.

Täällä kirjoittelee uusi sivulle tulija:) JOululahjaksi annettu perheille yllätys uutinen pienestä tulokkaasta joten salaisuus on paljastunut:) Siispä nyt uskaltuduin tänne tulla ja ehkä myös omia ajatuksia jakamaan:) Viikkoja tällähetkellä 19+3 ja hyvin voidaan! pienet liikahdukset masussa tulleet ihanana joululahjana<3

Täällä myös uusi sivulle tulija. Esikoista odotetaan ja miehen kanssa asutaan Vantaalla. Molemmat ultrat käyty ja kaikki vaikuttaa niiden puolesta olevan kunnossa. Tänä aamuna tuli kuitenkin hirveä säikäytys kun vessassa käynnin yhteydessä tuli verta. Kätilöopistolla tutkimuksissa selvisi, että todennäköisesti johtuu siitä että istukka on todella alhaalla etuseinässä. Vauvalla kaikki vaikutti onneksi olevan kunnossa! 4.5. pitäisi meidän pienen pojan syntyä lasketun ajan mukaan, mutta saa nähdä miten käy. Sairaslomaa sain alustavasti 12.1. asti ja vuodelepoa määrättiin siihen asti. 7.1. onkin sitten seuraava käynti ultrassa, jossa toivottavasti kaikki olisi taas kunnossa...

Takaisin