Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko jakaa teidän kanssa mun eiliset hormonihöyryt... Katteltiin illalla telkkaria ja YLEllä tuli sattumalta viimeinen lottoarvonta (nyt kun se siirtyy maikkarille). Meidän perheessä ei olla koskaan lotottu joten asia ei ole niin lähellä sydäntä, MUTTA mitä tekee raskaana oleva nainen kun juontajan viimeinen lause on jota kuinkin näin: "haikein mielin kiitämme näistä vuosista ja blaa blaa blaa"? -> PILLAHTAA ITKUUN :laughing001 Kyllä oli miehellä naurussa pitelemistä kun siinä nyyhkin... Itseltäkin pääsi sitten nauru että tätäkö se nyt taas on :D

Spiraali, kiitos naurusta laughing7

Muuten, osaako joku sanoa miten nimen sais vaihdettua tuohon kuvakkeen alle? Saisin itelleniki jonkun muun kuin järjestelmän antaman nimen..

^ Kun olet kirjautunut sisään, niin oikeassa yläkulmassa on nimimerkkisi vieressä nuoli, josta aukeaa valikko alas. Siitä kohta yhteystiedot.

Sama juttu täällä Spiraali kyynel tule poskelle jopa mainoksista. Tai esim. tänään ku laulettiin syntymäpäivä onnittelut työkaverille niin itku meinas tulla. Musiikkiakaan ei voi kuunnella nyyhkymättä.

Luen mielenkiinnolla näitä teidän juttuja. Ihanaa, kun kaikilla menee hyvin. Itsellä on vähän sekava mieli, kun ei ole varmuutta onko tuolla masussa elämää vai ei. Mulla ei juurikaan ole oireita. Tosin väsymys vaivaa välillä kovastikin ja alavatsaa vihloo. Myös mielialat heittelee.
Pitäs vielä reilu viikko jaksaa ennen seuraavaa ultraa. Välillä on vaan hiton vaikea pitää lippua korkealla ja näyttää iloiselta.

Mukaan minäkin. Toista odotetaan, esikoinen 1 v 2 kk nyt. Itsellä ikää 31 vee, taustalla pcos ja vuosikausien yritys. Ammatiltani olen lähihoitaja ja sosionomi, työskentelen vanhusten parissa. Lisäksi olen äitipuoli kolmelle lapselle jotka ajoittain nurkissamme pyörivät .

Laitoin muuten sähköpostia siitä fb ryhmään liittymisestä!

Yksi hormonihirviö tunnistautuu. Onnekseni mies ymmärtää jotenkin ärsyttävän hyvin olotiloja. Tai vähintään esittää todella hyvin. Ei ole väittänyt vastaan tyhmiinkään juttuihin. Eräänä päivänä makasin surkeana sohvalla miehen tullessa töistä. Ensimmäinen kysymys tietty, että miten päivä menny. Kamala tilitys miehelle kuinka etoo kaikki ja jatkuva nälkä samaan aikaan. Huono olo pahenee kun ei syö, mutta paheneepa tuo myös jos ei syö. Ja sitten tulin fiksusti siihen tulokseen, että olen kaiken lisäksi lihonut liikaa, kun ei tässä vaiheessa vielä pitäisi paljoa tulla (tullut siis n. 2,5 kg ja olen 8.viikolla) ja perään itku. Mies vain tajusi, että nyt ei kannata sanoa vastaan mitään tai oikeastaan yhtään mitään. Kävi halaamassa ja keitti kupin teetä. Paransi mieltä. Ja kaikkiin huoliin suhtautunut todella hyvin vähättelemättä. Ottanut tosissaan kyllä, vaikka samalla koittanut rauhoittaa turhia huolia.

Pahoinvoinnin suhteen hieman ristiriitainen olo. Tai siis tiedän, että liikkumalla ja tekemällä asioita se minulla ei nouse niin suureksi, mutta on vaikea lähteä liikkeelle, jos on huono olo. Ja kun tällä hetkellä teen vaan gradua, se sohvalla makaaminen velloen huonossa olossa on liiankin helposti mahdollista. Huono olo siis juuri pari edellistä viikkoa olleet pahemmat. Toissaviikolla vielä kävin uimassa ja lenkillä reippaasti, mutta koko viime viikko meni ihan rötväämiseksi. Tavoitteena on nyt ottaa sitä energiaa vaikka väkisin tekemiseen. Tosin muutoinkin aktiivisempi viikko edessä, niin helpottaa. Ensi viikon maanantaina olisi sitten eka neuvola. Menisi nyt aika nopeasti!!

Hei kaikille!
Varovasti uskallan tänne kirjoittaa. Olen tehnyt muutama viikko sitten positiivisen raskaustestin ja yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta väkisinkin se pyörii mielessä. En ole kertonut kenellekkään asiasta, miestäni lukuunottamatta. Ensi viikolla on varhaisultra. Pelottaa aivan hirveästi.....
Olen hyvin epäileväinen aina raskauksien suhteen ja mielestäni raskaana oleminen on maailman yksi pelottavimmista asioista. Minulla on kaksi ihanaa lasta kotona, mutta olen kokenut useamman keskenmenon sekä kohtukuoleman. En halua enkä uskalla kelleen raskaudesta kertoa, koska aina on se epäonnistumisen riski ja inhottavaa sitten korjailla asioita. Nytkin ajattelen, että miksiköhän tänne edes kirjoitan, kun ensi viikolla saattaa tulla jo huonoja uutisia ja saan poistaa itseni listoilta, huoh!
Ehkä suurin syy tänne kirjoittamisella on, että haluan lukea ns. normaalien odottajien kirjoituksia ja jospa sitä kautta unohtaisin omat ainaset pelkoni edes hetkeksi. Hyvää odotuksen alkua kaikille toukokuisille :love017

Tervetuloa emmiina! Kiva, että päätit tulla mukaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja ehkä tästä foorumista on jotain apua :)

Noista lottoitkuista tuli mieleen viime kevät kun olin raskaana, luin iltapäivälehdestä presidentin vappuohjelmaan, itku tuli. Siinä oli vaan jotain niin liikuttavaa :D Nyt ei oikesataan itketä vaan raivostuttaa, tekee mieli kiusata kissoja ja miestä koko ajan jotta niilekin tulis kiukku, kuka haluaa yksin olla kiukkuinen ku muilla on kivaa?! Huomenna taas ultraan jännittää tosi paljon! Toivottavasti kaikki on hyvin. Oonko muuten ainoa joka ei ole vielä varannut ekaa neuvolaa? Mä haluan venyttää sitä mahd. pitkään etten vaan joudu sitä perumaan. JOs huomisessa ultrassa kaikki ok, niin voi olla et uskaltaudun sen varmaan tai sit ens viikolla. Eiks siellä pitäis käydä eka kerran ennen viikoa 15 jotta saa kelalta rahaa, vai muistanko jotain omiani?

Hello :) Tänään taas tällainen päivä kun lenkki ja jumppa luisti :) Huomenna eka neuvola! Sitä kovasti odottelen., tänään myös mietin ettei pitkä aika kun alkaa liikkeetkin jo tuntumaan! Esikoisesta tunsin jo rv 14+ kuplintaa ja siitä koveni <3 Ja kunnan ultrakin lähenee <3

Mulla noi mielialat olivat alussa rv 4-6 hiton sähäkät, mun teki mieli murista kaikille :F Nyt vähän helpottanut, itken
ja nauran ja sitten taas samaa rataa.. :)

JeKiira: Mullekin jäi epäselväksi saako Kelalta ollenkaan, maksoin täyden hinnan ja mulle annettiin Mehiläisestä vaan hakulomake siihen ultrakorvaukseen, ja olin siis ultrassa 7+ viikolla :)

Moikka, tuun varovasti tänne mukaan minäkin :)
Pari viikkoa sitten tein positiivisen testin, oli silloin vielä haaleahko mutta nyt viime vkl oli jo ihan kunnon positiivinen tulos.

Muokattu viimeksi:
Moikka!

Astun teidän mukaa tähän ketjuu. Neljäs lapsi tulossa (9v, 6v ja 3v) viikkoja nyt 6+5 menossa.
Pahoinvointi astunut kuvioon joka vois helpottuu jo.

Laskettu aika olis 23.5 <3

Mimi2013: Uskon että varmasti sinäkin tulet nauttimaan raskaudestasi, vaikka takana on jotakin menneisyyttä, joka on silloin ollut hyvä ratkaisu. Kukaan ei saisi pakottaa aborttiin eikä myöskään huutaa toiselle syytteitä abortin tekemisestä, älä siis suotta syytä itseäsi. Mennyt on mennyttä, olet varmasti tiennyt että silloinen ratkaisu oli järkevin. Ymmärrän sinua ja muita, jotka ottavat abortin. Joskus syyt ovat painavia tai vähemmän painavia ja jokainen saa päättää mitä tekee.

Mimi2013, mulla on takana myös yksi keskeytys. Kymmenen vuotta sitten olin uudessa suhteessa ja multa oli juuri kielletty pillerien syönti. Vahinko kävi enkä silloin edes miettinyt muita vaihtoehtoja. Syyllisyyden tunteminen tuollaisesta asiasta ei ole mun juttu, en ole uskovainen tms. Mutta tuntui se silti epäonnistumiselta, pettymykseltä ja kurjalta.
Ainoa oikea ratkaisu se silti oli, olin niin kertakaikkisen lapsi itsekin vielä silloin vaikka täysi-ikäinen ja omillaan. Ainoa kerta kun asia nousi mieleen kun pitkä suhde kariutui ollessani jo +30-v ja hetkellisesti iski kauhu että onnistunko enää löytämään kumppania, jonka kanssa ehdin perheen perustaa. Kun olisi silloin kerran ollut se mahdollisuus... no olisi niitä mahdollisuuksia ollut sen jälkeenkin jos vaan olisi halunnut yrittää, mutta en ollut halunnut. Ja se ihan oikea vauvakuume iski sitten kun lopulta löytyi tuo oikea kumppani <3

JeKiira: Jos mielii saada Kelalta tukia, täytyy neuvolassa käydä ensi kerran ennen 4. raskauskuukauden loppua. Lisäksi kannattaa huomioida, että jos haluat mukaan ultraääni- ja verikoeseuloihin, niin niihin on oma aikataulunsa. (Johtuen siis siitä, että raskauden keskeytystä sikiöperusteisistakaan syistä ei voi enää tehdä rv 20-24 jälkeen.) Ultra on rv 10-13 ja verikokeet jo rv 9-11.

Mun mielestä kellään ei oo mitään oikeuksia tuomita toisen päätöksiä, koski se sitten aborttia tai mitään muutakaan. Se tuntuu kurjalta ja epäoikeudenmukaiselta kun itselle tulee km kun sitä lasta toivois yli kaiken, mutta se ei silti oikeuta tuomitsemaan ketään.

Onnea ja tervetuloa kaikki uudet!!! <3 Mimi, ihanaa, että uskallat paljastaa "salaisuutesi".... Jokaisella meistä on menneisyys, ja monella varmasti kipeitäkin sellaisia... Minullakin on ja monesti olen asiaa miettinyt ja surrut.... Mutta itse yritän lohduttautua ja miettiä, että se oli kaikkein paras vaihtoehto silloin... Tsemppiä odotukseen!!!!!! =)

Takaisin