Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mippelle voimia! :sad001

Mulla on kanssa oireet hävinneet tänään kokonaan, aamulla oli litteä vatsa ja koko päivä on ollut oireeton. Pientä vatsakipua oli jossain vaiheessa mutta paljon vähemmän kuin esim viime viikolla. Muutenkin tänään ollut sellanen "olo" että onkohan tuolla kaikki hyvin... PRKL! Mä vihaan tätä... Ja sitten vielä mies ei oikein ymmärrä tätä "fiilistä" vaan on sitä mieltä että sen pitää perustua johonkin. Hitto, itkua väännän ja esikoinen ihmettelee että mikä äidillä on...taas... :crybaby2Tulis jo ens viikko niin pääsis ultrattavaksi vaikka eipä sillä vatsanpäältä-laitteella vielä sillonkaan vältämättä mitään näy... :confused004

Oli tänään eka neuvola, neuvolan laskurin mukaan oon viikolla 8+4. Eipä siellä mitään järkevää oikeen tehty, labraan sain lähetteet ja ultraan puhelinnumeron. Sit juteltiin mukavia. Myöhemmin soitin sit sinne ultran ajanvaraukseen ja ajan sain VASTA 25.10, jolloin on jo viikko 13+0 :( miten sinne asti jaksaa oottaa?!

Voi taivas varjele mulla on koko ajan ihan hirvee nälkä! Mun tekee mieli viiliä, saarioisten salamipitsaa, via valmisruokaa erityisesti sitä niitten lihapullapastaa, sipsejä... Nii, ja leffapoppareita. Rakas aviomieheni lupasi tuota niitä mulle tänään töihin :P Voi olla et mun kannattaa nyt syödä niin paljon ku napa vetää, tänään jo vähän vellovaolo ja voi olla et pian ei mikään mun herkuista pysy sisällä. Onko kellään muulla vielä mitään himoja? :D

Todellakin on haluja. Jatkuvasti kauhee nälkä. Sanotaan et pitäis syödä terveellisesti, mutta kun mieli tekee nimenomaan kaikkee muuta ku terveellistä. Pitäis kai sitten liikkua vaa enemmän jos meinää hampurilaisia ja sipsejä mässäillä. :happy093
Miehethän ei tätä olotila ymmärrä. Olen myös yrittänyt selittää miehelleni miltä minusta tuntuu, mikä pelottaa jne. Olen tullut siihen tulokseen et parempi keskustella näistä asioista siskojen tai ystävien kanssa. Mielummin jos tämä kyseinen sisko tai ystävä on kokenut raskauden tai vielä parempi on myös raskaana.

Hampurilaisia ja jäätelöä, nam! :D Kaikkea epäterveellistä tekee tosiaan mieli :/Viime raskauden aikana tekikin mieli syödä hiekkaa.. en syöny mut toivottavasti noita outoja mielihaluja ei tuu enää :D

Mulla taas ei mikään epäterveellinen mene alas.. Mies teki kaksi päivää sitten lihiksiä, söin puolet ja se jäi siihen.. Oksettaa pelkkä hajukin! Ihan ekalla viikolla hamppareita tuli syötyä, nyt nekin ällöttää.. Kylmät, KYLMÄT nakit menee kyllä. :D
Nimim. Puoli pussia satsumoita juuri äsken vetänyt :D

Mulle maistui koktail kurkut dipattuna sokeriin.. :happy090 älytöntä. Ja nyt tekee mieli sitruuna sokerin kanssa.

Kumman turvonneelta tuntuu, pahoinvointi iskee heti jos nälän tunne alkaa vaivata... Samat oireet oli pojan kohdalla 8 vuotta sitten, tytöt ollu lähes oireettomia. Uskaltasko pienen toiveen heittää ilmoille?Mielihaluja ei oo vielä tullu, ainakaan sellasia outoja mitä esikoisen kohdalla (multa porkkanat!!!) Sitrushedelmiä kyllä uppoo ihan kiitettävästi :oops:

Onneksi en ole ainut jolla kolottaa tuota roskaruoka hammasta :o Kovasti pitäisi terveellisesti syödä mutta kun kaikki terveellinen etoo ja tekee mieli ihan kaikkea epäterveellistä. Sama oli ensimmäisessäkin raskaudessa ja kun pääsee tästä ekasta kolmanneksesta niin pitäisi helpottaa! Josko sitten saisi ruokavalionkin kuntoon :) Liikuntakin jäänyt vähemmälle kun krooninen väsy iskenyt. Senkin korjaan sitten toivottavasti toisella kolmanneksella :D
Ihanaa kun näin iltaisin alavatsaa kinnaa ja kohtu tuntuu selvästi, tai ainakin näin veikkaan että kohtu on :) Itsellä vahva tyttö fiilis mites muilla? Vai ei kaikki tieten vielä moisia ajattele näin alussa :) itsellä vaan vahvana tyttö olo kun esikoisesta oli samat oireet ja tyttö tuli :D tietty aika kaukaa haettu.
Mitenkäs toukomammat, meinaatteko ottaa vauvan sukupuolen selville heti kun mahdollista? :) (vaikka siihen aikaa vielä onkin)

Täällä odotellaan sairaalaan menoa keskeytykseen. Kaksi krt varhaisultrassa käynyt mielenrauhan vuoksi, ei siis ole ollut vuotoja tai kipuja, halusin vaan varmuuden, että oikeassa paikassa. Raskaus on alkanut onnistuneesti, on kohdussa ja ei ole tuulimuna. Lääkärin mielestä ei ole normaali raskaus, koska ei vastaa viikkoja, melkein 3 viikkoa jäljessä, jotain siis pikkusella pielessä eikä sykettä löydy. LA olisi ollut 3.5. Kaikki raskausoireet: tissit kipeet, kuvotus, pahoinvointi, hajut etoo, mahatuntemuksia. eli tässä ollaan turhaan raskaana ennen kuin saan keskeytyksen onnistuneesti tehtyä. Sairaalassa aloitetaan ja kotona jatketaan tyhjennystä lääkkeillä. Malttamattomana vaan odotan, että saa asian päätökseen niin pääsee käsittelemään tunteita sekä jatkamaan elämää. Esikoinen olisi miehen kanssa tullut ja läheisille ollaan kerrottu jo raskaudesta sekä nyt tästä järkyttävästä tilanteesta. Uskon kyllä, että kun tämä asia saadaan päätökseen ja käsiteltyä niin voidaan jo aika pian yrittää uutta raskautumista (lääkärin mukaan jo seuraavasta kierrosta voi yrittää), tosin mietin että onko kohdun limakalvo silloin tarpeeksi paksu, jotta hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä. Toivon teille kaikille ihanaa ja huoletonta odotusaikaa. Mä yritän tsempata itseäni sillä, että pieni ei ollut valmis tähän maailmaan, niin parempi että meni näin aikaisin kesken. :angel13

Femmina: Voi, ei riitä sanoja :( Tuli niin paha mieli sun puolesta! Ja kaikkien muiden, jotka kohtaa tällaista..
Tsemppiä sinulle tähän kaikkeen!

Mä en voi lukea tätä ketjua, koska mulla ei ole mitään himoja ENNEMMIN, mutta nyt lukiessani tätä himoitsen a) lihapiirakoita, b) leffapoppareita, c) hamppareita, d) sitrushedelmiä, varsinkin oikein makeaa appelsiinia ja e) coctailkurkkuja! Damn... :wtf

Tääläkin yks plussannut ilmoittautuu, nyt olis rv 6+4 ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen toisen synnyttyä olisi vähä reilu 2v. :)
Viime raskaudessa oli tosi kova pahoinvointi ja ajattelin että säästyn siltä nyt tällä kertaa, toisin kävi täs muutama päivä jo oksennettu yötä päivää. Luojan kiitos ei tarvi tehdä muutakuin keikkatyötä kun itelle sopii... :smile

Mä en taas voi lukea tätä kaikkea kun tulee niin paljon km. itkettää heidän puolesta kenelle käy tämä ikävä kohtalo. Mutta ostin fetal dopper laitteen jolla pystyy kotona kuunelee pienokaisen sydänääniä. Viikosta 10 eteenpäin pystyy jo kuuntelemaan vaikka joka ilta, niin saa sitten ittelle sen mielirauhan. :dance008

Femmina, voimia sinulle! Asia on varmaan tsekattu tarkasti ja lääkärit osaavat asiansa. Mutta tuli mieleeni, että jos kaikki muuten on ollut ok niin kai on suljettu pois se mahdollisuus, että hedelmöittyminen olisikin tapahtunut vasta myöhemmin, mikä selittäisi sen, ettei vastaa niitä viikkoja, jotka lasketaan edeltävistä kuukautisista.. Se voi hyvinkin olla mahdollista. Itsellä ainakin viikot heittävät ainaki kahdella, jopa kolmella, kun muutetaan laskutapaa kierron alkamispäivästä hedelmöittymisajankohtaan (tiedän melko tarkkaan milloin hedelmöittyminen tapahtui ja se oli vasta n. kp 30).

Varasin ajan varhaisultraan. Hinnaksi tulisi kuulemma lähemmäs 200 e HUI! Pitää nyt tarkkaan pohtia halutaanko sinne vai ei. Tuntuu, että se pelottaa ihan kamalasti. Olisi kamala maksaa noin paljon ja saada kuulla, ettei kaikki olekaan hyvin. Toisaalta parempi se tieto olisi saada aikaisemmin, kuin elää luulossa sinne rv 12. Kaipa tässä pitää ainakin pari raskaustestiä vielä tehdä ja tarkastella kehoa. Vuodoilta on vältytty mutta oireet ovat tosi vähäiset. Edellisyönä luulin jo, että meni kesken kun sänky oli märkä ja ajattelin sen olevan lapsivettä. Olin ihan paniikissa ja soitin neuvolaan. Onneksi kuulemma sitä lapsivettä ei vielä tässä vaiheessa voi olla niin paljon. Se mitä oli oikeasti tapahtunut jääköön mysteeriksi. laughing7

Tääläkin olisi yksi kahden viivan omistaja! =) Laskurin mukaan LA 26.5.2014 <3 <3 Ensimmäinen neuvola varattu 17.10. ja ultra olisi 29.10... Toinen olisi tuloillaan, esikoinen täyttää marraskuussa 2v.... On tätä odotettukin niiiiiiiiin kauan.... Vähän alkaa jo rinnoissa tuntua ja kipuja masussa on ollut jonkin verran, kovasti jännittää ja pelottaa, kun kesäkuussa oli keskenmeno.... Tsemppiä kaikille!!!

Allison! Hui minkä hinnan joudut pulittamaan! Mie maksan vaan 29e kerta... Tulis meikäläiselle aika kalliiksi jos joutuis noin paljon maksamaan. Mut toisaalta mitä ei olis valmis maksamaan oman mielenrauhan vuoksi? :) Kiperä paikka!

Femmina! Mulla oli keväällä melkein samanlainen tilanne.... Kaikki raskausoireet oli, mut ekassa ultrassa ei näkyny sykettä.. Viikot vastasi kokoa, mutta pieni oli kuollut juuri siinä ultran aikoihin siis, tai sitten hedelmöittynyt aikaisemmin jo... Sisätautiosastolla tekivät vielä tarkemman tutkimuksen ja silloin jo keltarauhanen oli kokonaan surkastunut.. Keskeytys tehtiin seuraavalla viikolla, sain kotiin lääkkeet.. Melko kivuttomasti meni, mutta mieli kärsi eniten.. Meillekin annettiin lupa ensimmäisten kuukautisten jälkeen yrittää uudelleen ja niin me tehtiin, mutta vasta 3kuukautisten jälkeen tärppäsi.... Kai se kroppa kertoi, että nyt on valmis, ja uskon, että vasta silloin se surukin alkoi helpottamaan, mikä ehkä helpotti raskaaksi tulemistakin...? Nyt vaan oikein kovasti voimia ja halauksia sinne!!!!!!!!!

Takaisin