Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyllähä sitä varmistelee edellee että onko siel oikeest 2 viivaa, mulla tää ja ens viikko on ne kriittisimmät viikot, saapi nähä mitä huomenna saa kuulla. kivut välil sen verra voimakkait et säikäyttää ni huomine auttaa ehkä sit rauhottuu etenki jos kuulee sen normaalin sykkeen eli n. 150+/min. viimeks raskaudes pikkusen syke oli liian hidas ja epäsäännöllinen, hitaampi ku mun ja sehä meni kesken. olispa pikku ninja rv 7+0 vastaava kooltaan, luulen et sielt tulee kuitenki et 6+3 vastaava.

mitäpä muille kuuluu?

tsemppiä ja onnellista odotusta :)

Tein kaksi erillaista testiä: apteekin testissa hailakka, mutta selvä viiva ja toinen clearbluella jossa selkeästi vaan raskaana teksti, joka aika pian ilmestyi meni varmaan juuri se minuutti, jonka jälkeen ilmestyi numerot 1-2. Ensi viikkoon sitten kolmas testi. En malta odottaa ja pelkoa on, että oliko se jokin hämy vaikka selkeät merkit testeissä oli. Kolmas kerta toden sanoo.

Jotenkin ihan uskomatonta, että sitä saa kirjottaa odottajien palstaan. Ja jotenkin ihana tuo Gatusan toivotus "onnellista odotusta" sai hymyn huulille :) Toivon, että tuot Gatusa hyviä uutisia huomenna!

Pelottaa ihan hirveesti, että huomenna ei tuukkaan enää kahta viivaa tai tulisikin vain hädin tuskin haamu. Mutta olen varma, että KUN sieltä TIETYSTI tulee selvä plussa, niin cittarista lähtee ensi viikolla halpistestit mukaan. Olisin hirmusesti halunnu testata kans digillä, koska jos siinä lukis eka vk 2-3 niin vois olettaa ens viikolla tulevan se 3+. Mutta ne on vaan niin kalliita ja yhtä luotettavia noi tavistestitkin pitäis olla.

Myydäänkö muuten apteekeissa niitä CB:n digejä tuplapakauksissa? Viimeksi tilasin netistä niin sain kaksi, mutta mies muisteli ettei apteekeissa myytäis kuin yksittäin pakattuja.

Täytyy muuten tännekin kertoa, että kun sitä yritystä oli jo melkein vuosi niin olin kesän jälkeen aika pessimistinen raskautumisen suhteen ja siksi ajattelin muuttaa näkökantaani. Aloin siis kirjoittamaan blogia ajatellen, että olen raskautunut meneillään olevasta kierrosta. Ja miten kävikään :smiley-bounce012 täällä sitä kirjoitellaan. Eli positiivinen ajattelu taisi toimia itseään toteuttavana ennusteena. Siksi yritän nyt parhaani mukaan suhtautua positiivisesti tähän raskauteenkin. Eli kovasti on jo mietinnässä nimi- ja kummiasiat :rolleyes: ehkä vähän ennenaikaista mutta minkäs sille voi.

Itellä tänään 5. raskausviikko täynnä. Kovasti myös koitan ajatella positiivisesti ja olla rennoin mielin,vaikka alitajunnassa huoli,että onko kaikki masussa varmasti hyvin. Ei oikein uskalla uskoa,että raskaana sitä ollaan,ku tosiaan vuosi yritystä takana ja pelättiin että voidaanko me saada lasta,sekä muutenkin elämä molempia koetellut. Mutta ehkä nyt vihdoinkin positiivista! :smiley-bounce012 Kovasti kanssa jo mieleen hiipii ajatuksia millaisia kaikkia tarvikkeita hankkii ja mitä laittaa ja miten,nimivaihtoehtoja ym. Mies yrittää vielä mua toppuutella,mutta tiedän että kyllä sekin miettii asioita :) Menis vaan tää eka kolmannes nopeasti. Haluan jo sen vauvamahan!!!

Mulla näky viime raskaudesta kunnolla vauvamasu vasta jokus vko20 jälkeen, sitä ennen näytti vaan et oli lihonu :D Mut nyt sit, huhhuijjaa, katoin aamulla et nyt jo kunnon pömppis! Ja vko:ja varmaan hädintuskin 6. Noh, onneks sit reilu viikon päästä selvii et mikä jättis siel oikein on :D

Munkin tekis mieli jo katella tarvikkeita. Tuntuu, ettei aika kulu eteenpäin. Jotenkin vielä sellanen epätodellinen olo koko hommasta.

Ite huomasin että nyt rv 5+3 alkaa iltapäivää kohden turvottamaan masua kunnolla, sillai että juhlissa pitäisin nyt väljempää päällä ;) Tänään oikein ekaa kertaa pääsi kunnolla taputtelemaan turvonnutta masua, mustakin tuntuu että samanlainen olisi ollut vasta 9+viikoilla viimeksi! Eilen tulikin taaaas tilattua vähän löysää paitaa ja housua..

Heippa "kollegat"! Täällä kirjoittelee 30v yhden 3v-tytön äiti. Eilen tein ekan plussan. Multa poistettiin hormonikierukka 7.8.ja sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Oon tehnyt jo aika monta testiä mutta nyt sitten tärppäs. Ei olla siis pystytty laskemaan mitään oviksia tms.koska kierrosta ei ollut kierukan aikaan mitään hajua kun ei ollut vuotojakaan. Nyt sitten aika yllätyksenä heti tärppäsi. Vaikka onnistuminen on vielä aika hataralla pohjalla, olen ymmärtänyt et ekasta kierrosta kierukan jälkeen tulee helposti keskenmenoja kun limakalvo on kohdunseinämässä vielä niin ohut että kaveri ei pysy matkassa...

No mutta joka tapauksessa... Pari päivää ollut aikamoista juilintaa tuolla alavatsalla. Ei muita oireita. Ekasta mulla oli n.vkot 8-12 kauheet migreenit ja oksentelin ihan hirveesti. Toivottavasti nyt ei ole samaa tiedossa.

Tsemppiä kaikille kanssa-odottajille. Vitsi kun vielä muistaa miten pitkältä se 9kk tuntui ja nyt ollaan vasta tässä vaiheessa, aaaargh. En ole hyvä tässä raskaana-olemisessa :happy118

Täälläkään ei malteta odottaa! :D Maanantaina ensimmäinen neuvola jossa mitä ilmeisimmin myös varhaisultra! Jos nyt neukun tätiä oikein puhelimessa ymmärsin! :)
Kovasti tekisi mieli vähän jotain pikkuiselle ostaa mutta ei taida vielä viitsiä, pitänee vain malttaa odottaa!

Täällä oireina vieläkin väsymys, iltoisin alavatsa tuntemukset, pahoinvointi ja hajuherkkyys! Kaikki tuntuu haisevan oksettavalle joten on aika mukavaa vaihtaa meidän 13kk ikäiselle esikolle kakkavaippaa! :D mutta joskos tämä pahoinvointikin jäis vaan pois siinä 11 vkon paikkeilla, ihan kun viimeksi. Sen kestää kyllä kun tietää mitä tulossa :)

Ihanaa odotusta kaikille ja nautitaan oireista ja odotuksesta! :)

Heippa! Eilen sain elämäni ensimmäisen plussan raskaustestiin ja siltä seisomalta syöksyin jo veritestiin varmistamaan sen. Tulos oli hyvin positiivinen ja nyt täällä eletään hämmentyneitä, mutta onnellisia aikoja.

Lasta olemme kolme vuotta yrittäneet ja luulimme jo, että luomuna se olisi täysin mahdotonta. Olo on siis hiukan epätodellinen. Lääkärini ehdotti, että käyn vielä ensi viikolla veritestissä, jossa tarkistetaan, että raskaushormoni on noussut kuten sen pitäisi. Ehkä sen jälkeen uskallan olla jo neuvolaan yhteyksissä :)

Oireita on olleet lämmön nousu ja palelu, kuvottava olo, valtava väsymys ja ihan kamalan kipeät tissit. Toisaalta olen kovin onnellinen noista oireista, koska tiedän mistä ne johtuvat :) Omenoita voisin syödä kilokaupalla!

Laskettuaika olisi kai 19.5.

Moikka! Tänne on myös plussa ilmestynyt joitain viikkoja sitten. La olisi ehkä 7.5 tai myöhemmin. Viikko sitten oli yhden illan ajan kovia kipuja ja tuli hieman kirkasta verta, joten niistä säikähtäneenä en ole uskaltanut aiemmin kirjoittaa tännekään. Verentulo loppui tuohon iltaan, ja neuvolassakin sanoivat ettei mitään voida tehdä nyt, vaan tee raskaustesti 2 viikon päästä ja soita uudestaan.. Tein eilen jo testin ja siihen tuli kyllä samantien todella vahva viiva, joten uskon olevani raskaana yhä :) Alkuraskauden ultraan olen kyllä menossa ensi keskiviikkona varmistamaan tilanteen. Epätietoisuus on kyllä kamalaa!

Meillä on myös entuudestaan 1,5v tyttö. Hän rakastaa vauvoja, joten pitäähän meillekin sellainen saada ;)

Haluaisin myös liittyä facebook-ryhmään, kunhan saan aikaiseksi.

En millään saanut aamulla unta, kun olin jo eilen päättänyt, että tänään varmistan uudella testillä. Aluksi katsoin, ettei siihen mitään viivaa tullut mutta sitten se ihana testiviiva alkoi vahvistumaan Nyt ainakin uskon, ettei testi valehtele ja olen sen oikein tehnyt. :)

Tuntuu, että mun oireet on kauheen vähäiset teidän oireisiin verrattuna. Rinnat aristaa, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon . Kuvotusta tai etovaa oloa ei ole ollut eikä mitään ravaamista vessassa tai ylensyömistä. Tosin eilen illalla kaksi tuntia sen jälkeen kun olin syönyt ison lautasellisen lihakeittoa mahaa poltteli, aivan kuin se olisi ollut tyhjä. Samaa on aamuisin ollut. Ennen plussaa oli vilukohtauksia mutta mikä johtuu tavallisesta flunssasta ja mikä raskaudesta, niin on vaikea arvata. Ehkä oon vasta niin alussa, ettei oireet vielä oo ehtiny rantautua. Omien laskujen mukaan mennään rv 4+2.

Nyt mullekin tuli tarve tehdä toinen testi. Ei oikeastaan tullut mieleenkään aiemmin, kun oli niin selkeä plussa. Täytyy vissiin hakea arsenaali digitestejä ja seurata miten etenee. Sain myös hyvän vinkin, että täällä pääkaupunkiseudulla, Femedassa, olisi ultra vain n. 80e. Jos pitää paikkansa, käyn siellä joka viikko :) Eli tämä syystä että viimeksi tuli kkm, toivottavasti en aiheuta muille paniikkeja tällä höösäämisellä.
Oikeasti olen tosi luottavainen edelleen, kunhan vaan nyt haluan olla koko ajan tietoinen siitä missä mennään :)
Onkos facessa jo paljon porukkaa? Se on mulle luontaisempi paikka kirjoitella, kuin palstat. Kunhan lomareissulta kotiin ( ja töihin) pääsee, on helpompi kirjoitellakin. Nyt vaan Lumian varassa, joten sorgen kirjoitusvirheet ja "hänen" tekemät muokkaukset...

Tein nyt clearbluen testin ja sepä näytti plus 3 viikkoa hedelmöityksestä eli yli 5 raskausviikkoa vaikka omien laskelmien mukaan ois 4plus4. No se siitä ideasta että seuraa noilla testeillä, kun ei tämä testi enempää viikkoja näytä. Höh ;-)

Oireista oli joku kyseli. Minulla on ainakin väsymys, ärtyneisyys (ärsyynnnyn siis kaikista pienemmistäkin jutuista), nännien arkuus ja itkuisuus. Mainoksistakin saatta tulla itku. Ja kun varasin neuvolaan ajan itkin puhelun aikana ja sen jälkeenkin. Pelottaa jos tulee taas km niin kuin viimeks kävi ja itken sitä ikään kuin valmiiksi. Eilen tuli vatsa ja selkä tosi kipeäksi töissä, soitin äitiyspoliklinikalle. Neuvoivat lepäämistä. Niin ku joku muukin kirjotti kuukautiskipuja ja vatsatautia muistuttavia kipuja. Toivotaan parasta.

Terve! lyöttäydyn tänne vihdoin mukaan. Haalea mutta selvä PLUSSA tänään!! Laskettu aika olis 23.5. Saa nähdä vahvustuuko viiva. Mulla on takana kemiallinen joka vuoti vois 4 päivän päästä odotetuista menkoista.

Joku ketä on jo varannut ajan neuvolaan tai muuten vaan tietää asiasta voisi vastailla, kun aloin nyt miettimään miten määrittelen raskauden keston. Kierrot on ollu tosi epäsäännöllisiä. Viime kierto oli 42 päivää ja sitä ennen 70 päivää.

Olen onneksi laittanut joitain tuntemuksia ylös, joista voisin ehkä päätellä ovulaation mutta nekin ovat vain arvailuja, sillä en tunnista ovulaation tapahtumista omassa kehossani selvästi. Eli vaihtoehtoina on laskea kuukautisten ensimmäisestä päivästä viime kierron mukaan, jolloin la olisi 14.5. tai sitten omien merkintöjen avulla oletetun oviksen ajankohdan avulla, jolloin la olisi vasta 22.5.

Itse olen tuon jälkimmäisen kannalla koska edellispäivän testi (joka tuon mukaan olisi tehty dpo 14) oli selkeä mutta jäi vähän vaaleaksi ja tämän päivän testi (dpo 16) oli melkein yhtä vahva kontrolliviivan kanssa. Mutta jos se laskettaisiin ensimmäisen vaihtoehdon mukaan niin dpothan olisi silloin 21 ja 23 eli viivojen pitäisi kai helahtaa melkein heti punaisiksi.. Huoh. Olisimpa tehnyt digin, niin tietäisi vähän paremmin :) Lähinnä niiden ultrien takia haluaisin tietää kumpaa neuvolassa käytetään mieluummin.

Ja onnea kaikille plussanneille :smiley-bounce012

Neuvola laskee menkkojen mukaan 28 päivän kierrolla mutta ainakin meillä kirjattiin oma epäilys hedelmöittymisajasta ja kun esim. se nt-ultran aikahaarukka on parikin viikkoa niin yritetään se sitten ajoittaa niin, että olis molempien laskelmien mukaan sopivassa aikavälissä. Ja siinä saadaan sitten samalla mahdollinen uusi laskettu aika varmennettua. Joskus saatetaan laittaa varhaisultraan jos on todella epäsäännölliset kierrot.

Siis aina 28 päivän kierroilla? Vaikka ei olisi ollut lähelläkään sitä viimeisen puolentoistavuoden aikana? Eli mun la onki 7.5. eikä 22.5. :smiley-bounce022 No, ehkä mä soittelen parin kolmen viikon päästä ja ne varaa mulle sit jonki sopivan ajan kaikkien noiden laskutapojen väliltä. Onhan se vähän hölmöä mennä siihen siihen ekaan ultraan rv 12, kun huomataanki raskauden olevan juuri ja juuri viikolla 10. Itse kun olin ajatellut meneväni vasta siihen ensimmäiseen varsinaiseen ultraan.

Hei kaikki!

Olen uusi tällä foorumilla. Aiemmissa raskauksissa olen ollut Helistimen foorumilla, mutta se on hiljentynyt ihan täysin.

Meillä odotetaan kolmatta lasta. Pari vuotta ollaan yritetty, mutta mulla oli kierto ihan sekaisin. Vuoden alusta sain terolutit käyttöön ja painonpudotuksen myötä myös ovulaatiokin tapahtui. Ja heh.. kerrasta tärppäs :)

Olen varmaan tän ketjun vanhimpia, kun pian tulee 40v täyteen. Meillä on 2 poikaa, 6v ja 7v. Eli tää ois meidän iltatähti, jos kaikki menee hyvin loppuun saakka. Minä ainakin kovasti toivon tyttöä :thumleft
Mulla ei ole mitään pahoinvointeja ollut. Alavatsaa juilii vähän väliä ja tissejä vihloo. Ja vessassa saa rampata koko ajan. En enää muistanutkaan miltä tuntuu olla raskaana
Laskurin mukaan nyt ois menossa rv 4+6 eli laskettu aika olis 20.5 2014. En ole vielä soitellut neuvolaan tms, koska minulla on 1,5 viikon päästä aika gynelle, jossa olisi ollut tarkoitus tutkia onko minulla pco. Toivon kovasti, että gyne kattois ultralla, että kaikki on kunnossa.

Ajatukset on hyvin ristiriitaisia. Kovasti on raskautumista odotettu, mutta kun se ei tapahtunutkaan niin helposti kuin kuvittelin, olin jo luovuttamassa ja asennoiduin jo siihen, että meillä on kaksi tervettä lasta ja että minä saan pitkästä aikaa itselleni. Noh, siitä ajatuksesta on nyt sit luovuttava :happy119
Viime yönä heräsin, kun 6v tuli viereen nukkumaan. En sit meinannut saada uudestaan unta, kun rupesin jo miettimään mihin sijoitetaan pinnasänky ja hoitopöytä :wtf Kaikkea sitä jo miettiikin öisin.....

Runsaasti tarrasukkia mukaan kaikille!!

Takaisin