Hei vaan kaikille.
Plussasin viime perjantaina ja pakko todeta näin ensimmäistä lasta odotellessa että pelottaa aivan kamalasti, vaikka samanaikaisesti olen todella onnellinen. Olen melkein viikolla 6. Ja rinnat olleet arat, vatsaa nipistelee, kaikista karkeista yms. Makeista ruoista tulee hirveä päänsärky ja kaikkien ihmisten hajuvedet ällöttää (tänään piti bussissa hengittää suun kautta kun jonkun hajuvesi haisi niin pahalta).
Elämän tilanteeni on hieman hankalan oloinen ja odotusaika on se mikä jännittää eniten. Lapsen isä on siis australialainen ja asuu Australiassa. Olemme edelleen parisuhteessa ja lapsia oli tarkoitus alkaa yrittämään vasta vuoden päästä, koska tulin suomeen vuoden ajaksi jotta saan opintoni päätökseen. Mutta jollakulla taisi olla kiire maailmaan ja raskaana ollaan.
Odotusaika pelottaa, koska joudun kokemaan sen yksin. Onneksi saan miehen raskauden loppua kohden suomeen, mutta harmittaa suuresti että häneltä menee suurin osa raskausajasta ohi.
Syy miksi en nyt lennä lapsen isän luokse on se että sain noin 3 vuotta sitten keskenmenon ja suvussani on ollut paljon keskenmenoja (ja vaikka sen ei pitäisi olla perinnöllistä), en halua ottaa riskiä. Ja tässä raskauden lomassa ehdon juuri ja juuri käydä opinnot loppuun.
Pelottaa että masennun, koska ikävä on nyt jo suuri ja täällä suomessa minulla ei ole kovin montaa ystävää jäljellä ja pelkään että ne viimeisetkin kyllästyvät minuun ja vauva höpötyksiin.