Laskettu aika syyskuussa

j44nu: Olen Kajaanista, entä itse? Kivaa, että on muitakin kaenuulaisia täällä [:D] . Millon sulla olikaan se laskettu aika? Mulla 29.9.
 
Kajaanissa olen asunut 4 vuotta, naapuripitäjästä oon muuten kotoisin. 21.9 on mulla LA. [:)]
 
Kertokaapas mitä kaikkea vielä pitäis vauvalle hommata, kun on jo suurimmat hankinnat tehty; pinnis, hoitopöytä, kaukalo, vaunut ym. ja vaatteita on säkkitolkulla? Sitterikin löytyy, mutta kaikesta huolimatta tuntuu että vielä puuttuu paaaaaljon kaikenlaista..
 
Heissan!!

Täällä rv 34 + 5<3 Ja massu kasvaa..
Viime yönä ei oikein saanu nukuttua, ku vaavi potki ja tanssahteli tuolla masussa niin kauhiasti et oikeen tuntu kipeältä [:)]
Meinaa vaan vähä jännittää se synnytys, mut siltiki haluaisin et se jo syntyis<3 Sais sen pikkusen käärön sitte syliin<3<3 Kaikki on sujunu muuten tosi hyvin:)

Mites täällä on odotukset sujunu? :)

Hyvää loppu odotusta kaikille!!! :)
 
Täälläpä on ollut hiljaista jo monta viikkoa..

Meillä huomenna neuvola ja ens viikolla sairaalassa käynti jossa ilmeisesti sitä synnytystapa arviota ja sellaista. :) Kaikki on jo valmiina vauvaa varten, en kyllä ole vielä sairaalalaukkua pakkaillut mutta sen vielä varmasti kerkeää tässä ihan rauhassa. Mitään kummempaa ei ole voinnissa ollut, toivoisin jo niitä kipeitä "oikeita" supistuksia niin tietäisi miltä ne sitten tuntuupi. :) Eilen kaninäyttelyssäkin 6 tuntia olin ja aika kiva helle alko jo loppupäivästä olla, mutta aivan hyvin selvisin 3 kanikan puunauksesta ja ajomatkoista. :)
Mukavia ja lämpimiä elokuunhetkiä kaikille, pian on kääröt kainaloissa!

rv. 36+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa tännekin!

rv 33 juurikin tänään tuli täyteen. Vielä kolme päivää töitä ja sitten olisi loput kesälomasta ja siitä suoraan äippälomalle, kyllä
sitä on jo odotettu. Ei yhtään ole huvittanut töissä olla enää moneen viikkoon. Massu kasvaa ja alkaa tuntua välillä niin kömpelöltä että... Unetkin on menneet vähän levottomammiksi, kun ei meinaa välillä hyvää asentoa löytyä millään ja vauva alottaa iltaisin melkoisen nyrkkeilytreenin[:D]
Vähän on alkanut jo jännittää tuo synnytyskin, mutta silti sitä odottaa jo ihan hirveästi että saisi sen oman pikku käärön syliinsä. Itku tulee katsellessa esim. synnytyssairaala-sarjaa faktalta, kun siinä miehetkin usein herkistyvät saadessaan lapsensa syliinsä.
torstaina olisi neuvola ja sitten parin viikon päästä viimeinen lääkärineuvola. Kaikki mennyt tähän asti tosi hyvin. Verenpaine ollut normaali, paino noussut tasaisesti ja vauvan syke ollut vahva.. toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.
Hankinnat alkaa olla tehty.. kaikennäköistä pientä täytyy toki vielä ostaa, mutta ne tulee sitten vauvan synnyttyä ja kun tietää kumpi sieltä tulee.

mukavia elokuisia päiviä kaikille! ja tsemppiä viimeisiin odotushetkiin[:)]
 
 Heissan kaikille!

Eilen oli äippäpolilla lääkärikäynti.. Siellä tehtiin painoarvio ja synnytystapa arvio.. Vaavin paino oli 2960g ja sanottiin et korkeintaan on 3500g syntyessään.. Sen kyllä näkee sitte ku se on syntyny:) Synnyttämään mahtuu onneksi alakautta.. =) Kohdun suu oli jo sormelle auki ja kohdunkaula oli pehmentyny.. :) Vielä pitäis kuitenki malttaa oottaa jokunen viikko et se sieltä putkahtaa.. Vaan kyllähän sitä jo oottaa et se saa syliin:) <3  rv 36 + 6<3

Täällä on menny muuten odotus ihan hyvin, mutta pää on ollu vähä kipiänä nyt pari päivää.. Olis vaan vielä niin paljon tehtävää ennen kuin pikkunen tulee maailmaan.. Ikkunat pitäis vielä pestä ja vähäsen siivoilla.. =)

Mutta hyvää loppu odotusta kaikille..
 
Meille syntyi 40+5 raskausviikolla, eli 7.9.2009 <3pikkumies<3 jonka kanssa eilen illalla kotiuduttiin! :)

Pituus: 52,5cm ja paino: 3985g ja päänympärys: 34cm
 
Mulla oli viime viikolla lääkäriaika, rv 36+0. Painoarvio oli 2800 g ja laskettuna aikana 3500 g. Nyt raskausviikkoja menossa 37+2 ja kova odotus, että vauva syntyisi jo. Sairaalakassikin on jo pakattu.
 
Ei jaksasi millään oottaa, kun ei meinaa aika kulua täällä kotona köllötellessä. Kaikki on laitettu jo valmiiksi hyvissä ajoin. Huone on valmiina ja olen siivoillut kaappeja ym. Siivoushulluna nyt siivoan joka päivä. Ikkunoita tosin en lähde enää tämän masun kanssa pesemään, koska ikkunoita (ja kolme lasia) on tässä huushollissa 25. Suunniteltiin, että ostettaisiin siivoja pesemään ne.
 
Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin, kuten koko raskausaikakin on mennyt erinomaisesti.
 
Heippa tännekin, ja PALJON onnea jo vauvautuneille!
 
On jäänyt tämä lasketun ajan mukainen palsta ihan paitsioon, kun ollaan tuolla "raskaus yli puolenvälin" -palstalla jo kovasti jännittyneissä tunnelmissa. Syys-lokakuisia siellä lähinnä kirjoittelee, joten näillä viikoilla pikku kääröjä ilmaantuu maailmaan tasaiseen tahtiin. (Tervetuloa mukaan sinnekin tätä menoa ihmettelemään [:)])
 
Vielä loppuun tsemppaukset kaikille, joilla koitos on vielä edessä!
 
 
 
Heissan!

Tänne syntyi reipas prinsessa 2.9 klo: 23.07 (LA oli 4.9). Painoa oli 3800g, pituutta 50com ja pipo 36cm<3<3 Synnytys kesti 9h.

Nyt ollaan jo reilu viikko oltu täällä kotosalla ja arki on lähteny hyvin käyntiin:) Mitä nyt se yöllä valvottaa parisen tuntia, mut kyllä se palkitsee aamulla ihanalla hymyllä<3 Kova on ollu tyttö heti syntymästä syömään tissiä:) Neuvolasta käytiin punnitsemassa ja painoa oli viikon aikana tullu 200g<3

Nyt alkaa syysmassut poksahdella:) Onnea jo kaikille näin etukäteen pikku kääröistä<3<3
 
syysmassun poksahtelua täällä todella odotellessa [:D]

raskaus mennyt hyvin (koputtaa puuta) alun kuvotuksien jälkeen ja nyt todella tiedän mitä ne jo synnyttäneet on tarkoittanut tällä viimeisen kuukauden ahdistuksella... todella turvonnut, ahdas olo ja yöt menee miten menee. mä NIIIIIIN kovin täällä odotan että asukki tulisi jo maailmaan tuolta touhuilemasta ja sitten saisi jälleen nukkua mahallaan! mutta mut pudotettiin tänään maan pinnalle siitäkin että sittenkun masu on lähtenyt niin sitten tissit on niin kipiät ja turvonneet dollypartonit että sit ei sillonkaan voi nukkua masullaan, APUA! eli sitä päivää odotellessa [:)]

mutta onnea täällä vauvauutisista jo kertoneille ja voimia meille vielä odottajille!
 
Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!
täällä vielä odotellaan, rv 38+1 menossa.. ja olisin jo todellakin valmis saamaan oman kääröni syliin.
Olo alkaa olla niin ahdistava, kun lantiota painaa ja nivusia särkee.. levottomat jalat vaivaa öisin ja vessassa pitää juosta..

Uni kyllä maistuu makoisasti aamuisin, yrittänyt nyt lepäillä paljon kun vielä voi.. mutta kyllä sitä silti jo toivoo joka päivä että josko tänään.. mutta eipä mitään kummempia merkkejä vielä ole ollut, yksittäisiä supistuksia muutamia kertoja päivässä.

tsemppiä kaikille vielä odottaville ja vielä isot onnittelut kaikille "poksahtaneille".
 
Onnittelut synnyttäneille! Minäkin olen tuolla yli puolenvälin odottajissa ollut ja jäänyt tämä palsta vähän vähemmälle. Rv tänään 38+1 ja kaikin puolin olisin jo valmis mahasta luopumaan. Levottomat jalat kiusaa iltaisin, mutta monia pissataukoja lukuunottamatta nukun kyllä tosi hyvin.

Levottomista jaloista kärsiville vinkki, jonka sain hierojaltani: ihan jääkylmä suihku jaloille illalla ennen nukkumaanmenoa, ja sen jälkeen vielä kylmägeeli, jos mieli tekee. Suihku jäähdyttää kudoksen tosi syvältä ja aiheuttaa sen, että lihas alkaa pumppaamaan kudoksiin verenkiertoa, joka helpottaa levottomien jalkojen kolotusta. Toimii mulla ainakin [;)]!

Ajattelin tänään vielä uskaltautua tuonne Ateneumiin Picasson taidenäyttelyn avajaisiin, kun kerran kutsukin on. Katsotaan, pääseekö muut metromatkustajat todistamaan lapsivesien menoa matkalla[:D]. Onneksi mies tulee töistä sinne ja pääsen sitten autolla pois. Jotenkin ne ruokatarjoilut on riittävä houkutin, että raahaan vielä mahani sinne. Jännää on, löytyykö vaatekaapista mitään sopivaa päällepantavaa. Ainakaan korkokenkiin en aio ahtautua...

Mutta hyviä vointeja kaikille ja iloista mieltä loppuajan tunnelmiin. [:)]
 
Heissan!

Tänään tuli meidän pikku kullalle 1kk täyteen<3<3 Kylläpäs se aika menee nopsaa, mutta on se ihanaa katsoa kun oma lapsi kasvaa ja kehittyy..

Neuvolasta käytiin eilen punnitsemassa neitokainen ja painoa oli tullu huomat 4970g! Tosi jäntevä ja terve tytteli oli neuvolatätin mielestä:) Tyttö seuraa jo katseellaa ja kannattelee päätänsä<3
 
Takaisin
Top