laura_: mulla on jotenkin samat fiilikset äitiäni kohtaan. oltiin tässä välillä läheisempiä, mutta sitten tosiaan ilmeni, että mun asioita oli levitelty ja hän keksi syyttää mua niistä, joten luottamus paloi jälleen. mäkään en oo äidille vastannut edes puhelimeen maanantain jälkeen, sieltä tuli pari tekstaria, ei niin asiattomia kuin yleensä, mutta kuitenkin toinen viesti oli sisällöltään sensuuntainen et mun pitäis kasvaa vanhempana, kun olen itse äiti. fyysinen (500km) ja psyykkinen etäisyys helpottaa. tohon vauvan sukupuoliasiaan: mun äiti kuvittelee omaavansa ennaltanäkemisen kykyjä ja on sitä mieltä, että meille tulee tyttö. mun kysymykseen, entäs jos vauva onkin poika, hän vastasi: mulle ei näytetty poikaa. joten sieltä sitten tuli vaaleanpunaisia vaatteita. no, kai ne saa annettua eteenpäin, jos toisin käy.
mun äiti on yhtä tungetteleva kuin laura_ sun äiti vaikuttaisi olevan, eli voin hyvin kuvitella, että hän soittelisi Naistenklinikalle ja yrittäisi utsia mun asioita sieltä vedoten mm. siihen, että on terveydenhuollon ammattihenkilö. pitäneekin varmistaa huomenna ilmoittautumisen yhteydessä, ettei mun tietoja vuodeta sieltä ulkopuolisille. mun mies on meinaan mun lähin omainen ja ainoa, jolla on oikeus saada mua koskevia tietoja.
mä oon tullu siihen tulokseen, että mun luotetuimmat perheenjäsenet miehen lisäksi on isä ja sisko, joten tukeudun siis heihin. mulla on pari vanhaa kaveria, joihin oon pitänyt harvakseltaan yhteyttä ja heistä kahdella on lapsia. koen kuitenkin vieraantuneeni siitä jengistä, joten en varmaankaan heihinpäin juuri yhteyttä pidä. sit on pari entistä työkaveria, joilla on itselläänkin vauvoja ja yksi työkaveri, jolla ei oo, joten siinäpä on mun läheisverkosto.
toivotaan, että päästään mekin pian tuonne muualle puhumaan vauvoistamme :) kattelin just et aika kapeaksi mennyt tämä eri viestiketjuihin kirjoittaminen, mä en enää viitsi edes kirjoitella mitään tuonne synnytystä edeltäviin oireisiin, kun eihän mulla edes ole sellaisia, ainakaan enää, jos nyt ikinä olikaan.. ehkä mä vain halusin niin paljon, että synnytys käynnistyisi (itsestään) ja kuvittelin kaiken.
no, huomenna on mullaki totuuden hetki ja toivottavasti kuulen, milloin pääsen tositoimiin.