Laskettu aika ollut ja mennyt...

Zaralyn

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä jo lasketun ajan ylittäneitä? Kuinka paljon ja onko käynnistyksestä ollut jo puhetta?
Kiinnostaa kun oma edelleen tiiviisti masussa, viikkoja 41+3
 
Moi Zaralyn,
juu mulla laskettu aika mennyt jo viikko sitten ja nyt 40+6. Viikon ajan on ollut oireita siihen suuntaan, että jotain olis tapahtumassa, mutta ne tulee ja menee. Alkaa olla jo välistä tosi tylsää odotella vaan. Pitäisi varmasti keksiä jotain hyödyllistä puuhaa, että aika kuluisi paremmin, mutta jotenkin en saa itsestäni irti.
Mulla on kontrollikäynti TYKSiin perjantaina (41+5), jolloin päätetään käynnistetäänkö vain odottelenko vaan vieläkin. 

Toivottavasti vauvat keksis tulla ulos ilman, että tarvii häätää
 
Niimpä. Mulla eka käynnistetty ja tää jää viimeiseksi nii olisin niin halunnu että tulis itestään ja saisin kokea senkin tavan. Ei auta kun odotella siis vielä.
 
täällä mennään rv 40+3, välillä tuntuu, että jotain tapahtuu ja välillä, ettei mitään, ei edes supistuksia. olo alkaa olla vähän tuskastunut, tuntuu ettei jalat jaksa enää kannatella kroppaa eikä nostaa sitä ylös.
 
Juuh täällä meni eilen, eli tänään 40+1... tuskaista on jo täälläkin vaikka vasta näin vähän yli :D Joka aamu ärsyttää herätä kun tajuaa ettei mitään yöllä tapahtunutkaan...

Ärsyttää kun joulukuun alussa varoiteltiin että saattaa syntyä etuajassa ja kehoteltiin olemaan rauhassa.. ja näinhän tässä kävi.. :/ Toivoisin vain, että käynnistyisi luonnostaan.

Neuvolaan menotkin ovat alkaneet ärsyttää, viimeksi täti jo puhui niistä käynnistys/kontrolliajoista KYS:iin... vaikka se on vasta 41+5. Tuli sellainen olo, ettei edes toivo vauvan tulevan ulos... huh.. murr..
 
Mä ilmotin tolle neuvola tätille kun se tarjos et viimisellä neuvola käynnillä vielä uutta käyntiä, et en ole tulossa. Se on ihan turha käydä siellä vaa,alla ja paineita vaan mittailee. Sanoin että menen vasta sitten yliaikaiskontrolliin joka on mulla tiistaina 41+6 ja sieltä en lähde kotiin enää kun kantamalla :) Tuskasta on ja eniten harmittaa se että kuinka monelta kilolta olisin taas selvinny jos tää olis syntyny 39 ja jotain viikolla. 10 kiloa on tullu 39 viikon jälkeen ja ekasta muksusta oli ihan sama juttu... 
 
Voi vaan arvata, kun mulla tosiaan eka kyseessä - ja silti ovat veikkailleet että syntys viimestään laskettuun aikaan, niin sitten sitä kitkuutellaan melkein helmikuun puoliväliin (eli nelisen viikkoa) vielä.. huh!
 
Niin mullekin luvattiin et toka ei mene niin pitkälle kuin eka... Paikat ollu kuitenkin auki jo monta kuukautta, mut ei ne vaan pidä ne veikkaukset paikkaansa. Olen kuullu että jos on epäsäännöllinen kuukautiskierto niin synnytykset menee yli... Ja mulla kierto ihan miten sattuu normaalisti.
 
Täällä mennään myös yliajalla nyt on 40+4.Mulla myös eka käynnistetty ja lopuksi sectiolla tullut niin nyt olis toivonu et lähtis itellään ja tulis normaalisti mut alkaa epäilyttää kyl.
 
Mulla oli viimeksi perjantaina aika äippäpolille ja pienin paino-arvio vauvasta oli 3,7 ja suurin 4kg niin sais kyl sen puolesta tulla jos tällä kertaa pitää paikkaansa paino-arvio.

Esikoisestahan veikattiin myös yli 4 kilosta mut syntymäpaino oli 3670g et ihan normaali. Mut jotenki nyt tuntuu et olis isompi. Jotenki jännä nyt vaan odotella kun esikoinen just tuon ison paino-arvion vuoksi käynnstettiin just näillä viikoilla eli 40+4 synty toki lopuksi sit just 41+0 puolella.
 
Tiistaina mulla olis taas äippäpolille aika kun haluaisin tuon ison paino-arvion takia käynnistysta niin seurataan vähän kodun suuta et jos on tarpeeksi kypsyny niin voidaan sellasella ballonkilla yrittää käynnistää. Kun toinen käynnistys vaihtoehto on sitten cytotec-tabletit mutta viimeksikin niillä alkoi tapahtua vasta kolmantena päivänä, kun laitettiin kohdun suulle:/ Ja kaikenlisäksi kun mulla on takana sectio niin niitä voi kaiketi antaa vaan puoliskaa suun kautta. Eli jotenki mua hirvittää et mä sit makaan sielä käynnistettavänä sen 3 päivää ja sit lopuksi leikataan ku ei muuten tuu ja sit vielä vauvan kans pitää joku päivä olla sairaalassa niin miettiny vaan mitä esikko sit tuumaa:/ Mut ei nyt auta kun toivoo et lähtis itellään tai olis ees jotain muutoksia kohdun suulla tiistaihin mennes

Hirveesti ei oo mitään oireita ollu tai enemmän kyllä ku esikoisen aikana mut mikään ei mitään oo tehny et ei mitää apua:(
 
Perjantaina kävin äippäpolilla.Siellä pistettiin käyrille joksikin aikaa ja proteiinit ja verenpaineet koholla.Kehotettiin tekee liikelaskentaa tarvittaes ja tarkkailee et jos tulee päänsärkyy taikka huonoo oloo ni heti soitto sairaalaan.Synnytystapa arvio oli n.kuukaus sitten ja ei ollut estettä synnyttää alakautta ja nyt kun lääkäri pikkusen ultras,niin painoa pienelle kertynyt ultran mukaan vaan 200g :( Kamalast hirvittää että jotain menee pieleen.Ja mulle kun viel lupailtiin et tätä ei päästetä menee liikaa yliajalle niin täs sit viel ollaan kasassa.Ja sit viime lääkäri sano et tätä raskautta ei käynnistetä koska edellinen ollu sektio.Ja ku mä luulin et toisen lapsen saa viel yrittää synnyttää normaalist.Kamala pettymys kun tietää et täs sit vissiin ois pakollinen sektio tulos ja viel näin yliajal :(
 
Fjansku:Aika ihme miten eri käytäntöjä on eri paikoissa. Mulle just viimeksikin lääkäri painotti et ei oo mitään syytä sectioon vaan käynnistetään ensin vaikka mulla myös edellinen sectio ja siitä aikaa nyt n.1v8kk. Mikä sulla oli viimeksi syynä sectioon?

Toki tuntuu joskus että samassa sairaalassa on eri käytäntöjä eri lääkäreillä. Kaveri just kerto et ku ite aikanaan oli käynnistyksessä oli kuullu et kahella lääkärillä ollu hirvee taistelu ku toinen oli laittanu käynnistys tai sectio-ajan(en muista kumman)ja sit toinen oli sitä mieltä ettei missään nimessä ja laittanu potilaan kotiin:/ Ei varmaan kovin kiva tilanne olis sille odotavalle äidille:/
 
Mul oli viimeks syy sektioon pysähtynny synnytys :s käynnistelyjen jälkeen kun käynnistyi niin eteni 3cm asti ja siinä sit oltiin päivä kunnes sanottiin ettei enää pitkitetä kun ei edisty :( Ja kun oon yrittän lueskella syitä tohon pysähtyneeseen synnytykseenkin niin jossain luki että liian kova stressi tms.voi pysäyttää synnytyksen.Ja mulla ei sen jälkeen tapahtunut mitään muutosta synnytyksessä kun kätilö vaihtui ja sain maailman kamalimman kätilön.Supistusten aikana olin seisoma asennossa jotta olo helpottuisi niin hän sanoi kesken kovan supistuksen et jos en sil sekunnil nouse sängylle et pääsee sisätutkimuksen tekee ni lopettaa tipan antamisen ja laittaa mut kotiin :( Ja kun sanoin et odotan että supistus menee ohi,hän tokas et tääl on muitakin synnyttävii muijii eikä kerkeä odottamaa että mun supistukset menee ohi.Siin sit tippa linssis olin ku mies palas takasin sinne salii ni mies oli kans et mitä helvettii toi sellanen käytös oli :(
 
Kauhea kätilö ollut sinulla !! HUih... siinä tilanteessa toivoisi empatiaa, kun on kovat kivut... Olisin itse ruvennut varmaan itkemään :/
 
Fjansku: olipa asiaton kätilö sulla! täytyy toivoo, että tällä kertaa tulisi asiallinen ja kunpa itsekin saisi kunnollisen kätilön. tuommoisessa tilanteessa ois varmaan voinu vaatia kätilön vaihtoa, kun hirveät paineet jo muutenkin kun vauva on hankalasti ja sitten tulee joku ilkeä muija/äijä esittämään jotain vaatimuksia ja uhkauksia.
 
Fjansku:On kyl ollu törkee kätilö toivotaan ettei ainakaan samaa tuu tällä kertaa. Mutta mulla edellinen meni osaksi samoin ku sulla eli käynnistettiin ja kun lopuksi sitten lähti käyntiin aukesin vaan kahteen senttiin. Tai olis kyl odoteltu mut vauvan sydänäänet heitteli jo ku mentiin saliin niin päätettiin sit kuitenki leikata. Kuulemma jos äänet olis tosiaan ollu ok olis odoteltu ja sit taas jos olisin ollu enemmän auki olis odoteltu vaikka äänet heitteli mut meni sit noin. Harmittaa vaan jos menee taas tyyliin kiireelliseen sectioon ku täälä ei sinne mies pääse mukaan ainoostaan suunniteltuun pääsee:/
 
Täällä mennään kolmatta päivää "yli". Ei oireita laisinkaan. Saan supparit aikaan lenkkeilemällä mutta nehän tietysti loppuu kuin seinään. Vielä ei ole tappiomieliala valloillaan mutta joka aamuinen pettymys on aina vähän isompi kuin edellisenä aamuna. Päivät onneksi menee vauhdilla esikoisen kanssa.

fjanskulle tsemppiä!

 
Nyt alkaa kyl olla kärsivällisyys koetuksella!!

Äippäpolilla käyty paino-arvio 3,8 ultralla, käsin koitettuna ehkä pienempiki ei syytä käynnistää. Seuraava aika 41+5 eli maanantaina eikä tietoa käynnistetäänkö sillonkaa:/ Ja paikat edelleen epäkypsät. Eli alkaa tosiaan tuntua siltä et ei tää täältä tuu ku ehkä sectiolla veikkaan et käynnistetään 3pv ja sit sectio ku ei muuten tuu:(  Ei auta ku odottaa ja toivoa et tulis itellään mut eipä kovin vahva usko oo siihen..
 
täällä ollaan kans "ehjänä". kävin tänään neuvolassa, siellä kaikki ok, mitä nyt edelleen se verenpaine koholla, mut ei aiheuta vielä mitään toimenpiteitä. seuraava neuvola perjantaina, verenpaineen seurantaa, ja sit pääsen pe soittelee aikaa yliaikakontrolliin Naistenklinikalle. ja tunnehan on edelleen, että neuvola-aika käytetään ja yliaikakontrolliaika tulee.
 
Heippa,

vieläkö on muita koossa täällä yliaikaisissa ?

Täällä oltiin aikaisemmiinkin malttamottimia, mutta nyt ei jaksaisi enää, kun on niin kovat kivut liitoksissa, että pitää seiniä myöten kävellä kotona välillä itku kurkussa :/

Tänään menen illalla akupunktioon, en tiedä uskonko siihen, mutta kokeilenpa nyt sitäkin...haittaa ei ainakaan ole.

Ensi keskiviikkonaon yliaikaiskontrolli, ahdistaa kun neuvolantäti sanoi, ettei välttämättä käynnistetä silloinkaan, jos kaikki hyvin... ajatus näissä kivuissa yli viikon ahdistaa... :/ !!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille !!
 
Täällä ollaan edelleen kasassa.. Tänää kävin neuvolassa kaikki kunnossa ja positiinen uutinen oli se, että mun ei tarvi enää neuvolaa mennä vaa seuraavat on sitte koksissa yliaikakontrolli on maanantaina ja uskon et lähettää kotiin kun oon tähänkin asti ollu hyväs kunnos ni eiköhän täs viel katella piiiitkäää ennnenku aletaa miettimään miten tää saatais ulos.. Eilen oli suunnaton vitutus kun ei vaa enää jaksais pettyy joka päivä kun ei lähtöä näytä tulevan, mut tänää oon taas pikkasen positiivisempi johtuu varmaa siint kun ei enää tuol neuvoas tarvii käydä. =) Mut olis se kiva saada oma pieni nyytti syliin
 
Takaisin
Top