Lapset pienellä ikäerolla

No alussa imetys oli rankkaa kun poitsu, ei oikein tajunnut sitä et vauva syö tissistä niin ei meinannut ollenkaa antaa neidin syödä mut sit kun tajus et hän voi tulla siihen vierees vaikka paijaamaan pikkusiskoa tai kattoo piirrettyjä kaikkuun yms niin sit alko sujumaan :) tappeluahan noilla on tottakai mut kyl mä sanon et ihan paras ikäero :) ja siis mulla kävi kyllä omni että poika oppi noin kuukaus ennen neidin syntymää kävelemään ilman tukea ja 2viikkoa ennen neidin syntymää suostu kävelemään kengillä :D asuin kuudennessa kerroksessa ja pieni hissi minne ei rattaat mahtuneet ois ollu vähän hankalaa jos poika ei ois kengät jalassa kävelly :D nyt noi on kun paita ja peppu, vähän ku kaksoset olis, toivottavasti on yhtä läheisiä sitte aikuisinakin <3 kyllä poika otti pikkusiskon "syliin" melkeen heti oisko neiti viikon vanha ollu :) tosin mulla ollu tässä myös se etu että poika ollut vähän edellä kehityksessä sillon, en sitte tiiä millasta olis ollut jos noilla ois toistepäin ollut luonteet jne. Sit ois varmaan ollu ihan kauhean vaikeeta :D

Tsemppiä kaikille pienellä ikäerolla :wink

Minun kaksi ensimmäistä on 1v10kk ikäerolla ja onnekseni nuorempi oli iisimpi tapaus. Tällä kertaa nautin siitä ajatuksesta, kun toivottavasti tämä pieni syliin saadaan, niin edellisistä nuorempikin aloittaa koulun. Minä sit vaan minin kanssa chillaan kotona. :)

Meillä taitaa tulla ikäeroa 1v7kk tai vähän vajaa. Vähän kyllä jännittää oma jaksaminen jo etukäteen. Etenki nyt ku neiti ei meinaa millää käydä iteksee nukkumaan vaan tarttee nukuttaa. Entä jos sama jatkuu vielä ens keväänä kun on se toinenkin pieni sitte siinä? Toisaalta tietää pärjäävänsä kun ei kuitenkaan yksin arkea pyöritä, mies kuitenki illoissa apuna. Joutuu mies vaan ottamaan vähän enemmän vastuulleen isomman nukuttamisen sitte jatkossa.

Meillä tää esikoinen on tempperamentiltaan aika haastava ja voimakastahtoinen tapaus. Se hiuka jännittää mut luulen et pikkusisarus on kiva juttu. Tykkää muistaki lapsista vaikka äidin syli paras syli lopulta onki. Meillä poika on ennenaikanen niin kehitys tulee hitaammin. Toki toivoisin et kävelee ennen kun seuraava syntyy. Me toivotaa miehen kaa et tää seuraava ois yhtä lungi kun me ollaan oltu vauvana. Esikoinen periny tätiensä kiivauden.

Olisin toivonu vielä pienempää ikäeroa, mutta nyt tää kyl tuntuu ehkä just meille sopivalta. Meillä ei ainakaa kumpikaan ihan hetkessä oo tullu. Kunpaaki meni 5-6kk aikaa.

Mä haluisin 4 peräkkäin. Mies on ollu et 3 riittää. No sen sit näkee kuinka monta meille sit loppuen lopuksi näitä pienikaisia tulee. Mun vauvakuume ei kyl hävinny minnekää esikoisen vauva-aikana. Päin vastoin.

Muokattu viimeksi:
Meillä tää oli tosiaan ihan vahinko söin siis pillereitä ja silti tuli, tosin oltiin keskusteltu josko sitä vielä yhen :D ja sit ajateltiin että menisin hetkeksi töihin ennen kun alkais kolmosen yritys mutta kolmonen päätti että häntä ei pillerit estä :) ihan ilonen yllätys kylläkin <3 mulla ei oo mikään duuni odottamassa kun valmistuin vasta viime keväänä ja kesän olin vielä kotona lasten kanssa kun nyt alkoi vasta päiväkoti kyllä mä tässä koitan josko sais jonkun duunin hetkeksi :)

Meillä lapsilla on ikäeroa 1v. Ja 3kk:tta. Kärsittiin kroonisesta univajeesta 4vuotta [emoji23] Mut nyt on seesteisempää ja siinä ne meni yhtälailla kuin yksikin:) Nyt on kivaa kun saa keskittyä enempi vauvaan yksilönä, kun ikäeroa isoveljiin on 7,5v. Ja 6 vuotta :)

Ootteko muuten ajatelleet ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Mietityttää että kun kuitenkin esikoiselta on kaikki vielä tallessa että sit tulis vähän "turhaan" samoja juttuja heti perään. Ajattelin ensin katsoa millaisia kuoseja ens vuodelle ois tulossa ja jos oikein tosi ihania ni sit on kyllä pakko ottaa :)

Minä haluan ehdottomasti tämän pakkauksen mikä on nyt jaossa, värit ja kuosit just mun makuun. Otan pakkauksen vähintäänkin sen makuupussin takia, jokaiselle on tallessa omansa.

Meillä tulee ikäeroa n. 2v2/3kk ja se on itselle vielä aika pieni ikäero. Hieman hirvittää jaksaminen ja esikoinen takuulla tulee käymään puolipäiväisenä hoidossa, et saan hetken olla vain vauvan kanssa. Esikoinen sen verran huomion kipeä ja vaatii jatkuvasti leikkiseuraa, et vähän jännittää miten suhtautuu vauvaan. Tuplarattaita ei aateltu hommata, kun en varmaan molempien kanssa juuri liiku eikä eteiseen edes mahtuisi. Jos vaunulenkit kävisin esikon ollessa hoidossa ja sit vaan puistossa molempien kanssa... Sektiolla jos menee taas niin ei ekoina kuukausina juuri tule liikuttua ja kotona miehen apu ois korvaamatonta. Saa nähdä saako hän pidettyä isyysvapaata kesken opintojen sit.

Olin ajatellu että en ota pakkausta tästä toisesta. Esikoiselta kuitenkin ne eniten käytetyt (makuupussi, toppapuku) hyvässä kunnossa. Vaatteista varmaan puolet jäi käyttämättä kun oli viime vuoden pakkauksessa miun mielestä typeriä kuoseja ja oudon mallisia vaatteita osa. Eilen kun näin ystävällä tämän vuoden pakkauksen joka oli aivan ihana, tuli hetken ajatus jospa kuitenkin ottais, vaikka enemmän tykkäsin käyttää itse ostami vaatteita vauvalle..

Mä en vielä oo ajatellu ees koko äitiyspakkausta :p toisaalta kaikki on esikoiselta vielä tallessa et ei sitä varmaan tarvi :p

Mä otan pakkauksen! :) ja toivon että saan tän vuoden pakkauksen se on mun mieleen :D esikoisen kanssa otin myös mut pikku neidin kanssa en ottanut, sillon oli kaikki tallessa :) nyt ei mitään vauva juttuja muuta kun turva kaukalo, kylvetystuki, amme ja pinniksen patja, eli lähes kaikki pitää hommata uudestaan vaatteet ja muut, olin just ehtinyt myymään ja antamaan pois kaiken :D

Mä aion ottaa kyllä pakkauksen tälle tokallekin. Veikkaan, että saadaan kaikki tän vuoden paketit kun esikoisen aikaankin uusia alettiin jakamaan vasta huhtikuussa muistaakseni ja sehän pitää anoa jo hyvissä ajoin.

Kyllä otan pakkauksen. Haluan jokaiselle lapselle säästää pakkauksesta jonku jutun (ainakin makuupussin) ja kyllä meillä on esikoisella käytetty suurinta osaa pakkauksen vaatteista ja tarvikkeista. Ne joista en pitänyt/ei tullu käyttöön, myin tai annoin eteenpäin :)

Meillä tulossa lapsille ikäeroa noin kk alle 2v. Todennäköisesti "lapsiluku"on tämän jälkeen täysi jos ei mitään yllätyksiä satu :) Haluttiin mahdollisimman pieni ikäero mutta ennenkuin eka täytti 1v en olisi vielä pystynyt ajattelemaan itseäni raskaana.

Meillä tulossa lapsille ikäeroa noin kk alle 2v. Todennäköisesti "lapsiluku"on tämän jälkeen täysi jos ei mitään yllätyksiä satu :) Haluttiin mahdollisimman pieni ikäero mutta ennenkuin eka täytti 1v en olisi vielä pystynyt ajattelemaan itseäni raskaana.

Katoin että kuinka tutun näköinen nimimerkki!! Oltiin toukokuisissa-16 kummatkin! Onnea plussasta <3
Ite toivoin myös mahdollisimman pientä ikäeroa mutta nyt toisen kerran plussattu esikon syntymän jälkeen, toivottavasti pysyy kyydissä mukana loppuun saakka <3 jännittää vaan kuinka lähelle menee synttärit lapsilla, toukokuun alussa syntyi ensimmäinen ja tää toinen pitäs syntyä huhtikuun lopulla.. :D

Meillä ikäerot 2,5v 3v ja 7v ja nyt tulee 1,5v. Vähän jänskättää ku ei oo ennen noin pientä ikäeroa et kuinka sujuu. Eiköhän se siitä.

Takaisin