Julia93
Oman äänensä löytänyt
Olen huomannut tässä yhteiskunnassa suuntauksen että lapsia hankitaan " koska minä haluan"-ajatuksella. Mutta lasten hankkiminen ei ole sellainen asia jota pitäisi tehdä asenteella " koska minulla on oikeus" ja "koska minä haluan". Tulevan lapsen oikeuksia täytyy miettiä, kärsisikö lapsi siitä miten elän, jos kärsii, pystynkö muuttamaan tapojani, onko minulla jo nyt havaittavissa sairaus jonka lapsi perisi. Enkä tarkoita nyt sitä että joku saa vahingossa lapsen, ku harrastettiin seksiä jonkun vieraan kanssa ja hups sulla on lapsi. Vaan sellaista harkittua lapsen hankintaa jossa oma itsekäs halu, vain siksi koska minä haluan. Mieti, miksi haluat. Haluatko lapsesta jotain itsekästä hyötyä kuten se että pääsisit haluamiisi seurapiireihin kun kaikilla muillakin on lapsi. Se on itsekkään hyödyn tavoittelemista lapsen hankkimisesta. Ensimmäisenä tulee olla tulevan lapsen hyvinvointi ei mikään itsekäs motiivi " koska minulla nyt vain on oikeus hankkia lapsi". Ymmärrätte kai mitä tarkoitan ja minkälainen vastuu lapsi ln. Koettakaa ymmärtää se ennen kui teette lapsia. Koska muuten teillä on vuosia kestävä unettomuusrumba tai jotain muuta ongelmaa jonka hoitamisesta olet lapsen kasvuvuosina itse vastuussa.