La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lara88 ei taida vielä olla synnyttänyt ainakaan vai onko mulla mennyt vaan ohi. En tiedä onko vielä muitakin kun ihan tammikuun viimeisinä päivinä lasketuilla ajoilla olevillahan vasta aloitellaan käynnistyksiä..

Ihanaa, täällä keskustellaan imetyksestä, tämä ihanan kipeää tekevä asia joka nyt jo alkaa onneks sujumaan suht kivuttomasti. Vielä viime viikolla ajattelin että eihän tästä tuu yhtään mitään, nännit rikki ja tosi kipeet, pelotti ihan ajatus imetyksestä joka kerta ku se lähesty. Lanolinia vaan koko ajan sai olla laittamassa että pysyis pehmeenä. Jouduin kans antaa lisämaitoa 50ml joka ruokailun jälkeen ku paino nousi tosi huonosti. Muutaman kerran annoin, eipä tyttö huolinu oikeen pulloa. Nyt mulla tulee maitoa niin ettei välillä kerkee pikkunen nielee ku hanat aukee :( Syöttökerrat menee meillä suht nopeesti, yhestä tissistä 10-20 min ja sitte toiseen vaihto ja tyytyvaisiä ollaan, välillä mua kyllä kaytetään tuttina ku en huomaa että typy on nukahtanu.

Kaikin puolin positiivisin mielin mennään ja odottelen ton lumen sulamista! :)

Ps. Paljon onnea kaikille mammoille, kyllä kai nyt jo on tammikuiset poksunu :P

Mulla hajosi nännit alussa tuon lypsämisen takia. Paras oli mulle bepanthen ja elmukelmun palat molempien nännien päällä niin pysyi rasvat ja ei tullut rupea! :)

Enni varmasti menee hyvin :) mun esikoinen oli puol vuotias kun lennettiin ekan kerran saksaan! Katot vaan että teri niitti ei oo kuvaamassa kun imetät lentokoneessa :) meinaan paljon juotavaa naamaan nousussa ja laskussa... muuten tuo nukkui koko matkan mukava tasainen hurnina

Joo meilläkin ois tarkoitus lähteä etelään poika mukana kesällä tai syksyllä. :)

Mäkin haluisin jonnekin... mut ehkä ilman lapsia :) ... esikoisen kanssa oli kiva käydä saksassa kun sen mummi ja vaari, tädit serkut yms asuu siellä niin se oli oikeesti lomaa mulle kun kaikki tappeli kuka saa hoitaa lasta :)

Meillä oli tänään pojan neuvola 2viikkoa ja 3 päivää vanha jo. ;)
Poika painaa nyt 4150g ja on 53,2cm pitkä. (Syntymäpaino 3605g ja pituus 49cm) hyvin kasvaa poitsu! ❤️

Vaikka vuorokausi vaihtunu niin elän vielä perjantaita... :D

Mä en vielä kesällä haluaisi jättää vauvaa hoitoon ja lähteä reissuun. Varsinkin jos aloitan "puolietänä" (n. 10 pv/kk) opiskelun syksyllä. Mutta ehkä sitä voisi reissata suomea tai Baltiaa autolla (pärnussa ja Latvian jurmalassa ihanat rannat). Tai sitten käydä jossain ihan lentokoneella. Mökkeilyyn on aikaa varattu. Miehelläni on tosi paljon lomaa nyt kesän aikoihin, joten ihana olisi perheenä puuhastella ja käydä eri paikoissa.

Joo, täytyy katsoa ettei ole kukkahattutätiä tai Teri Niittiä vieressä niin ei tule sanomista/kuvaa someen kun imettää vauvaa koneessa :D
Kiva on lähteä reissuun mut helpointa varmaan olisi mennä ihan pienen kanssa :)
Syksyllä tää jo ryömii ja pistää suuhunsa kaiken mitä vaan saa :)

Enni mun esikoinen on syntynyt tammikuun 17pv ja kyll hän jo toukokuussa ryömi :) ja kesällä konttasi.... syksyllä seisoi tukea vasten ja jouluna käveli ilman tukea!

Joo, kyllähän ne liikkuu jo aikaiseen :) Tietty vauvastakin riippuu kuka kehittyy mihinkin tahtiin :)

Lähinnä tarkoitin helppoudella sitä että jos imettää ja vauva on niin pieni ettei vielä itse liiku :) silloin varmaan olisi kaikista helpoin lähteä reissuun :)
Vaikeinta varmaan tuollasen 1-2 vuotiaan kävelevän ja juoksevan tapauksen kanssa jolla ei ole vielä itsesuojeluvaistoa ollenkaan ja ihan kaikki kiinnostaa ja kaikki täytyy tehdä täysillä ;)

Kylläpäs täällä on hiljasta :)

Mulla on pien ongelma, oon googlannu ja yrittäny ettiä jotain infoa mutta kaikki on vähä ristiriitasia, mut jos täältä sais vähä apua.
Eli siis tyttö on nyt 3 viikkoa vanha ja sillä on vähä vatsa ongelmia, jumpataan ja röyhtäytetään aina ruokailun jälkeen. Joka kerta ei tuu röyhtyä kumminkaan. Pieruja tulee mutta silti tyttö vääntelee mahaa ja vääntää itkua. Ei paljon kummiskaan. Välillä on ongelmia rinnalle rauhottuminen ja sit mulla tulee kans aika paljon maitoa niin että tuntuu ettei tyttö pysy vauhdissa ja silloin sitä ilmaa menee mahaan ja tyttö raivostuu. Välillä musta tuntuu myös että tyttö on liian väsyny ruokailemaan mutta haluaa silti olla rinnalla ja sitte en tiiä mitä tehä ku hän imee ja raivoaa samaan aikaan :/ Mutta siis kysymys että auttaako mun itse syödyt maitohappobakteerit myös tähän ongelmaan vai suositellaanko antamaan vauvalle erikseen?

Oli sen verran sekavaa tekstiä, mutta ehkä saatte selvää :D

Kannattaa ostaa d vitamiinit maitohappobakteerilla menee sit niinku siinä sivussa :) muuten en osaa auttaa kun en imetä!

Tosiaan tylsää kun tää puoli on ihan kuollut! Ja salaisellakin tosi paljon hiljentynyt :/ sääli... kaikilla taitaa olla kiirettä nyyttiensä kanssa

Aliisia, meillä on poitsun kaa samanlaista. Ikää reilu kuukausi, on ollut tiheet imut menossa eli nostatti mulla ainakin lisää vaan tuotantoa. Minä oon kyllä lypsänyt enimmät talteen pakkaseen, kun maitoa ei tule liikaa niin saa imee rauhassa ilman raivoa ja ilman ilmaa, saan nukkua yöni paremmin. Ja joo, tiedän että heruttaa lisää,mutta mulla ei kukaan ole juonut korvikkeita niin ompahan varastoja menoja varten.
Lisäksi ostin maitohappobakteerit ja d-tipat erikseen,annan myös eri aikaan- tuntuisi auttavan!

Meillä on jotain gefiluksen Maitohappobakteeri D tippoja. :)

Sillee rauhallinen meidän poika ettei turhia kitise, ei pahemmin oo masuvaivojakaan. :)

Takaisin