La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaksi päivää laskettuun... Oon varmaan viimeinen synnyttäjä tammikuisista tai tää menee niin helmikuulle.. :Dd sanokaa mun sanoneen että oon rv 42+0 käynnistyksessä sitten. Eli se olis 8.2! Mun mummilla on synttärit 13.2

Älä Alinah stressaa, eiköhän me kaikki saada vauvat syliin enemmin tai myöhemmin. Mulla on nyt mennyt turhautuminen ohi, kun tiedän meneväni keskiviikkona 27.1. yliaikakontrolliin. Eiköhän viimeistään silloin jotain luulisi tapahtuvan. Musta tuntuu, että mitä enemmän stressaa ja odottaa synnytystä, niin sitä epätodennäköisempää on, että mitään tapahtuu.

Alinah, Mä taidan olla viimeinen synnyttäjä tästä porukasta. La on nyt sunnuntaina, mutta tuo nelivuotias kertoi toissapäivänä "vauva tulee maaliskuussa.. eipäs sittenkään kun huhtikuussa koska silloin on hyvä syntymäpäivä". Hän myös kertoi vauvan olevan kaksivuotias kun syntyy :D Että mä kai sit haudon vähän pidempään jos vauvan syntymäpäivä on huhtikuussa ja hän on kaksivuotias syntyessään niin eikös se ole sitten vuoden 2018 huhtikuu kun synnytän ;)

Mulla myös la ens maanantaina 25.1. Tuntemuksia muka ollut jo monta päivää alkavasta synnytyksestä,mut ei tunnu etenevän mihinkään.
Vihlovaa kipua oli ala mahassa koko eilisen päivän ja tänä aamuna lisänä vielä alaselkä kipuilee.Jospa siellä jotain tapahtuis.
1.2 alkavalla viikolla vielä neuvolaan jos kaveri ei ymmärrä tulla ennen sitä.
Kärsivällisyyttä vaan meille kaikille:smiley-bounce012

Täällä ainakin loppui kovimmat pakkaset, niin jospa ne vauvat alkais taas uskaltaa tähän maailmaan ;) Mullakin LA maanantaina. Viikonloput ois parasta aikaa olla synnyttämässä, niin miun toivo osuu aina viikonlopuille :D Arkisin on kiva vielä yksin hengailla päivät. Saa rauhassa hääräillä kotona, minä nautin nyt siitä.
Mies on sitä mieltä, kun on painoarvion mukaan keskikäyrän vauva, että syntyy laskettuna..minä taas olen tällä hetkellä sitä mieltä, että menis vähän yli, muttei kuitenkaan niin pitkälle että käynnistetään..eli seuraavan viikon viikonloppu voi olla aika hyvä ;) Tai sitten saa tulla jo vaikka tänä viikonloppuna. Tulee hän tuolta joka tapauksessa :)

Mulla on la tiistaina 26. päivä. Pakkaset täälläkin toistaiseksi hellitti eli sen suhteen voisi vauva kyllä tullakin :-)

Eilen illalla oli kovaa kipua tuolla lantiossa, vauva ilmeisesti kairasi reittiä tilavammaksi. Mies oli sitä mieltä illalla, etyä ei yöllä vielä lähtö tule - eikä tullutkaan. Varmasti menee yliajalle, kun ensisynnyttäjä oon. Eilen alaselkä oireili useampaan otteeseen, oisko lienee jotain supistuksia olleet.

Kaksi yötä nukuin hyvin, niin etten käynyt vessassa kuin korkeintaan kahdesti. Mutta viime yönä taas lähes tunnin välein...

Mulla la 27.1, eikä mitään erikoisempia tuntemuksia. Välillä vihloo lantionpohja mutta mistään harkkasuppareistä ei ole tietoakaan...
Vauva kuulemma luultavasti (?) kiinnitynyt ja valmiina ulostuloon, mutta olen kyllä sitä mieltä että se ei ennen helmikuuta ulos tule.
Jos tänään lähtis ikeaan ja yrittäis saada jotain reaktiota ;) Itsekun siellä villiinnyn ja mies kimpoo ulos niin nopeesti kun suinkin!

Minulla on tänään rv 40+2 ja ei mitään tuntemuksia vielä.. Maanantaina on ultra missä ne tekee vauvasta kokoarvion ja sitten lääkäri päättää mitä tehdään. On kyllä aika kypsä olo joten voisi jo tulla ulos :D

Joo tulee joskus sitte. :D
Viime yö menny mulla huonosti nukkuen, oon rampannut vessassa ja ottanut yhen Panadolin kun mahaa kiristää ja polttelee ja missään asennossa ei pystyny nukkuu tai jos vähänki liikahdit niin kivut/poltot alko taas.. Nyt istun sängyn reunalla ku tässä istualtaan ei tunnu mitään..

Osanotot suruun Tansku <3

Mä oon pitäny hiljaiseloa koko tän viikon kiitos rajun rintatulehduksen, jota hoidetaan antibioottitipalla. Joten hyvät naiset, menkää sinne lääkäriin heti jos tulee edes pieni pisteen kokonen punanen läntti rintaan, rinnasta imetys sattuu ja rintaa aristaa koskiessa ja kuume ei laske särkylääkkeellä tai nousee sen vaikutuksen loputtua uudelleen. Mä odotin kotona kaks päivää ja sitte oli tulehdusarvot taivaissa, pikacrp ei näytä kuin 160 asti, ja tää oli sen yli. Verikokeella ei edes ruvettu enää kattelemaan kuinka pahasti yli oli ku päätös tipasta annettiin. Kolmen ab-tipan jälkee oli laskenut niin että crp näytti 156 ja nyt tippaluontonen hoito jatkuu koko viikonlopun (ja alotettii siis torstaina). Maanantaina toivon mukaan voidaa jo siirtyä suun kautta otettavaan lääkitykseen.

Älkää huolehtiko että laskettu on viimosena. Mulla se taitaa olla tuolla kuun viimosella päivällä ja sekin todellisuudessa on vasta 1.2. Esikoinenkin syntyi vasta 41+2 että en usko että tämäkään laskettuun mennessä tulisi. Helmikuussa sitten jossain vaiheessa. Tulkoot kun tulee, mutta mieluusti ennen käynnistystä.

Bettie: auts, kuulostaa ja varmaan tuntuikin "vähän" pahalta :(
Meillä neuvolassa just sanottiin että oliko joku 12h jos kuume ei siinä ajassa särkylääkkeillä laske niin sitten vasta hakeutua lääkäriin. Tietty varmaan myös jos olotila on aivan hirveä niin sitä ennen. Toivottavasti moiselta välttyy kun on kuulema ihan pirullisen kipeä jos tulehdus pääsee tulemaan.

Täällä on tänään kauhea väsy päivä.. Tekisi mieli mennä nukkuun mut ei ehdi ku täytyy ruoka laittaa ja viedä mies juhlimaan omia varpajaisiaan :)
Sitte kaupan kautta kotia. Tänään illalla päästään ekalle vaunulenkille kun pakkasta on enää vain muutama aste. Mahtavaa :)

Täällä on LA 30. päivä ja varmaan kaveri tulee vasta sitten ystävänpäivänä. Sopivasti sisaruspuolet syntyneet 12. ja 16.2, niin kai toi sit tähtää siihen 14. päivään.. :hilarious:
Mulla on kyllä yliaikaiskontrolli varattuna jo 5.2. Antoivat perussairauden takia jo vähän aikasemmaksi tuon ajan, silloin tulee oleen vasta 40+6. Tosin tuskin silloin mitää sen kummemmin käynnistellään tms.. Enkä kyllä käynnistystä toivokaan.

Täälläkin harkkasupparit on lisääntynyt ja öisin varsinkin maha on tosi kauan kovana. Muuten ei kipuja tai vihlasuja oo ollu.

Kirjotellaanpa hieman tännekin, eli meille syntyi 14.1 tyttö. Synnytys piti käynnistää kun ei ollut kovin kasvanut edelliseen ultraan verrattuna ja lääkäri sanoi että myöhemmin voi tulla ongelmia joko mahassa tai synnytyksen aikana. No, huomenna viikko oltu vauvan kans kotona ja kovasti tissitellään :) vauva on pieni, syntymäpaino 2458g ja pituutta 44cm. Isosisarukset tottui alun mustasukkaisuuden ja pienten vihan purkausten jälkeen aika pian vauvaan ja nyt sitä pitää saada sylitellä ja hoitaa niin että vauva (ja äiti) on välillä hätää kärsimässä :D täällä käynnit on harventuneet tiheiden syöttöjen vuoksi ja isompien lasten kanssa touhutessa. Puhelin siis jäänyt vielä vähemmälle huomiolle.

Onnea Aile!

Ja Bettie paranemisia sinne! Rintarulehdus on niin kamalaa...

Joo, sen lonkkien asennon kanssa saa olla tarkkana ettei liian aikaisin pakota niitä auki. Siis liinaa tai manducaa käyttäessä.

Täällä alkaa pikkuhiljaa olo olla ihmismäinen sektion jälkeen. Ehkäpä tää tästä.
Ja tuo nimi, voi elämä kukn vaikea päätös se on!

Takaisin