La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans lenssua.. Ollu pari viikkoa jo. :( mut ei auta. Tää ei mee normiterveellä mahattomalakaan kovin nopeesti ohi, meiän äitillä kestänyt jo 1 kk. Kuhan ei vauva sais syntyissään tätä tautia.. :o

Joo nyt lenssut kestää tosi kauan! Ja kuulemma influenssaa ja rs-virusta liikkeellä! :/ Voimia kaikille sairastaville <3

Täällä on vaivana päänsärky. Ei ihan vaikuta tyypilliseltä kahvinpuutepäänsäryltä. :-\ Muutamana päivänä n. viikon ajan on ollut.. ehkä vain olen nukkunut huonosti ja sen takia narskutellut leukojani (yönarskuttelija kun olen). Verenpaineet on pysyneet samoissa lukemissa koko raskauden ajan, että ei voi niitäkään syyttää.

Samaa täällä Tansku. Meinasin, että pitäs käydä jossain mittaamassa verenpainetta. Minulla on muutama tikku kotona testiä varten ja ne on ok. Jos sen verenpaineen saisi vielä niin ei tarvitsisi sitten alkaa stressiä keräämään.

Ei tarvis tähän talouteen iskee flunssa. Mies vaan kyllä on vähän räkänen. :/ toivottavasti ei pahene.

ReOnLa: Toi sun unes sai mut kyllä nauramaan aika kunnolla, mulla on ollu ittellä saman kaltaisia unia. esikoinen oli unissa aina sellanen mini piparkakku ukko, niiku shrekissä ja tää nykyinen on ollu aasin näkönen (lie mistä johtuu)
Viime viikolla kävin ultrassa tutkimassa istukan asuinpaikkaa ni täti otti kunnon kuvan vauvasta kans, ei tarvii enää miettiä kauheesti miltä näyttää :Heartred

Täälä ulkona on sellaset -25 ja ei oikeen innosta tonne palelemaan menee, ei mullakaan niitä isoja toppavaatteita oo, vois kyllä miehen omia lainata varmaan mutta sit mä varmaan kyllä hukun niihin. Kävelen kotona ympyrää :D Taas on niitä jomottavia supistuksia ollu. (emmä mitenkään toiveissa oo :wink)

Mä menisin mielelläni tonne ulos, mut tän flunssan kans jätän väliin. Mulkaa ei toppatakki mahdu kiinni mitenkään päin, mut oon muuten aika mestari kerrospukeutumisen suhteen, ja sellasia vaatekappaleita on ajansaatossa kertyny kaappiin jotka mahtuu ihan minkäkokosen mahan päälle tahansa :grin Ainoo et housuissa ei tätä valikoimaa mulla ole, mut yläkropan saan kyl hyvin peittymään, jopa niin et tuol tulis vaan silkka hiki. Onneks ei noi koivet niin herkästi kylmää otakaan mulla.

On tää raskaus kyllä ollut huikee matka, en oo ikinä kerännyt näin paljoa tietoa mistään muusta aiheesta ja kaikki ne uudet asiat mitä kehossa tapahtuu ja vielä se loppuhuipennus, eli synnytys ja kaikki mitä tapahtuu sen jälkeen, huhhu. En tiedä muista mutta ennen en osannut ajatella oikein mitään kun kuuli jonkun olevan raskaana ja pian sillä olikin jo vauva, et mitä kaikkea tuo matka pitää sisällään. Jotenkin aika ylpee olo olla hedelmällinen nainen :) vaikka itellä nyt ei ole täysin perus tilanne kun en lapsen isän kanssa asu yhdessä tai olla yhdessä, tosin tämäkin saattaa vielä jonain päivänä muuttua, you never know ;) mutta molemmille on tärkeintä että tällä lapsella on rakastavat vanhemmat, olkoon aikuisten välit mitkä tahansa! Ihanaa loppiaista :)

Mä oon syntynyt viikkoa ennen la, isosisko myös ja pikkuveli sitten 2kk ennen la, joten ei voi äitiä syyttää ☺
Esikoinen syntyi 40+1 ja nyt on menossa 40+4. Yöllisiin supisteluita on ollut vajaan viikon ja päivisin tulee kivuttomia koko ajan.

Turhauttaa ihan suoraan sanottuna!

Mulla ollut joku 4 viikkoa flunssan oireita ja yksi antibioottikuurikin syöty poskionteloiden takia. Vieläkin tulee, jonkin verran limaa ja räkää. Haittaa nukkumista jonkin verran. Poskiontelot ja olo on kyllä fyysisesti muuten jo parempi. Kunhan loppuisi synnytykseen mennessä niin olisi hyvä.

Täällä mies valitellu illan aikana päänsärkyä ja väsymystä. Voi voi, ei kiva jos kipeeks tulee mutta minkäs teet. Ja kuultavasti minä saan kuitenkin saman taudin ja valmiiks kitisevä esikoinen kanssa. No ehkä ennemmin nyt niin ehtii vielä parantuakin ennen synnytystä.

Mä oon vissiin ainakin viikon yliajalle menny kun la on ollu elokuussa, enkä meinannu kuulemma millään lähteä syntymään. Äitini kertonut kuinka kävi koirankin kanssa pitkillä lenkeillä ja käveli rappusia ylös ja alas. Kun näin oli kättärilläkin sanottu että koitappa kävellä rappusia jos se neiti suostuisi sieltä lähteä syntymään.. 1.9 sitten synnyin ja iskäni muistaa sen aina, kun oli raju ukkonen ja sähkökatkoksia sillä hetkellä, synnyin 03.45. Mies oli kans kuulemma menny ainakin 2 viikkoa yli lasketun.

Mä oon kuulema syntyny 3vkoa yli lasketun ajan! Ja silloinki äitee oli saanu urakalla portaita kävellä et oli lähteny synnytys liikkeelle. Oli kuulema sairaalassa ollu tarkistuksessa ja todennu ettei hän täältä lähe enää kuin vauvan kaa kotiin :D Onneks ne alkaa nykyää käynnistää viimestää rv 42!

Mulla on se seuraava käynti äitiyspolilla ens torstaina ja silloin rv 41+3.. Kysyinki lääkärilt et "mitäs sit?" Tuumas et "sit tutkitaan kohdunkaulan tilanne ja jos ihan epäkypsä niin saa rauhas kypsytellä sinne rv42+ olettaen että muuten kaikki hyvin"..

Inhottavan tuntusta taas, tuntuu kun maha repeytyis taas. Yritä sit ettiä hyvää asentoa että vähän helpottais.

Tsemppiä kaikille jotka sairastelette flunssaa!!
Mulle ei oo tullu mitään kutsua äippäpolille, nyt siis 41+1, lähettääköhän ne kirjeellä sinne ajan? Ja millähän syillä sais jäädä käynnistykseen samantien? Mulla viikko sitten sormelle auki ja kaulaa 2cm... Käynnistystä en kyllä oo aikaisemmin mitenkään halunnut, mut nyt on unettomuus alkanut vaivaamaan ja alkaa tosissaan hajoo pääkoppa ja kroppa näihin oloihin :(

ReOnLa, mulle neuvolassa terkka sanoi että hän varaa sen ajan äitipolille ja ilmoittaa sitten sen mulle. Käytännöt varmaan kyllä vaihtelee. Onko sulla vielä neuvolakäyntejä sovittuna?

Ei oo enää neuvolakäyntejä. Muistan kyllä neuvolassa viime viikolla sanovan että on laittanut yliaikaislähetteen äippäpolille. No jos maanantaihin mennessä ei oo mitään kuulunut niin pitää vissiin soittaa synnytyspäivystykseen jos osaisivat neuvoo!?

Noni, tyttö pyöräytetty maailmaan tänään klo 1.49 :)
Sanoisinko, että ristus mikä reissu! Aivan älyttömän kipeät supparit ollu tiistaista asti joihin ei auttanu mikään ja vasta tänään illemmalla olin auki jopa 5cm (sekin oksitosiinin ansiota), suht pitkä avautumisvaihe siis, kun oli vaan sitä tasasta kahta senttiä siihen asti. Epiduuraalin sain ehkä tuossa kasin maissa, ja se oli kyllä ku taivaan lahja! Siitä sitten aukesinkin aika nopsasti kahdeksaan senttiin ja sitten tuossa ennen puolta yötä lorahti vedet ja äkkiä olikin tarve ponnistaa. Ponnistus kesti pari tuntia, kun tyty oli vielä hyvin ylhäällä.

Mutta nyt voidaan molemmat hyvin! :) ja nyt meitsi ottaa unimaratonin, kun tiistai aamuna heräsin aamukuudelta ja sen jälkeen ei ole paljoa tullut nukuttua :D hieman väsyttää..

Takaisin