La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellu, sama meininki. Tänään 40+3 ja kovin on hiljaista. Eilen sentään tuli muutama supistus, ja limatulppakin on irronnut, joten toivoa sopii että tämä vielä tästä itsekseen käynnistyy.

40+5...muita merkkejä ei juurikaan paitsi tuo otsassa kasvava tatti vaan suurenee ;) No siis eilen ja toissapäivänä tunnin verran supisteli ja vihloi alas.. ei muuta! Oon heittänyt jo hanskat tiskiin ja tulee kun on tullakseen. Käynnistystä en toivoisi kuitenkaan. Oon siivonnut ihan joka mahdollisen nurkan, eilen illalla pesin pyykkikorit ;D Mitähän sitä vois vielä tehdä??
Tsemppiä kanssasiskoille!! <3

Tammivauva kyl sie erotat. limatulppa kun irtoaa se yleensä on vaaleanpunainen limainenklöntti :)

Okei :) tuossa hetken mietin että olikohan vaiko ei mutta eipä tainnut olla :D niin jotenkin odottaa liikaa sitä synnytystä että joka asiasta koittaa löytää ennusteita lähestyvästä synnytyksestä. No, odotellaan :)

Tammivauva, mulla limatulppa on vuotanut pääasiassa sellaisella rusehtavalla limavuodolla, vähän kuin menkkojen alussa tai lopussa. Alkuun mukana oli verta aika paljonkin. Riippuu varmaan aika paljon siitä, kuinka paljon limaa tulee kerralla, mutta on se koostumus erilainen kuin vv.

No sitten sen varmasti erotan minäki jos se kotona alkaa irrota :) vaikka sekään ei taida taata sitä että syntyis pian

Kuulemma ei tarkoita, mitä netistä lueskelin niin toisilla on alkanut synnytys 1-2 vrk kuluttua irtoamisesta, ja toisilla tulppa on irronnut jo viikkoja aiemmin. Toisaalta niissä teksteissä tuli ilmi, että jos tulppa vuotaa selkeästi verisenä niin silloin synnytys tapahtuisi piankin, mutta mulla tosiaan siitä on nyt 2 päivää eikä mitään ole tapahtunut. Neuvolassa terkka onneksi lohdutti, että tulpan irtoaminen sentään tarkoittaa että jotain tapahtuu, ja vaikka mentäisiin käynnistykseen asti niin kroppa olisi jo aika hyvät ennakkovalmistelut saanut tehtyä.

Tänään 40+6 ja sama juttu hanskat on heitetty tiskiin!! Kaveri lähtee tänään takaisin 200km päähän kouluun joka siis lupautui tulemaan synnytykseen tukihenkilöksi ja olin ihan varma että hänen joululomalla syntyy, mut ei!!! Mun henkireikä on ollut lenkkeilyt ja nyt pihalla joku 100 astetta pakkasta, eikä mulle mahdu mitkään vanhat toppavaatteet päälle, enkä tässä kohtaa enää lähe jättikokoa ostamaan! Että näin happy minä olen tänään :D mutta viime yönä näin ekaa kertaa synnytyksestä unta, vauva oli todella ruma, painoi 5kg ja oli 90cm pitkä :D :D

Niin ja mulla siis tulikin tänään tasan viikko yli La:n eli 41+0 :D te joilla la ohitettu niin onko teidän äideillä lapset syntynyt yliajalla? Mun äitillä kaikki kolme tullut 9-12 päivää yli lasketun ja siskolla on kaikki kolme jouduttu käynnistään yliaikaisuuden vuoksi. Vyöhykeyerapeutti sanoi että se on perinnöllistä ja niin näyttäis ainakin meijän suvussa olevan ;)

Sehän tässä katkeruutta aiheuttaakin, kun mä olen syntynyt viikkoa ennen laskettua aikaa ja sisko syntyi 40+1 että ei pitäisi äidinkään vika olla tämä :D

Tänään 41+0. Mitään ei tapahdu. Saldo: ei limatulppaa, ei yhtään supistusta koskaan, itkua sata litraa. Äiti on synnyttänyt kaksi lasta, molemmat 40+0. Sisko kaksi lasta, joista toinen 39+6, toinen 40+1. Täällä ei toivoa eikä huumoria.

Äitini on syntynyt kuukautta aikasemmin minut ja siskoni on käynistetty yliaikaisuudrn takia ja pikkuveljeni syntyi päivää ennen käynistystä isoveljistäni en muista ja mulla esikoinen käynistetty 41+3 ja tämä lilliputti syntyi viikoin 39+6 et en kyl nää mitään yhtenäisyyttä :/

Mun äiti on 3 lasta synnyttänyt, eka 40+2, toka 40+0 ja minä 40+2.. että ei nyt mitään reipasta yliaikaisuutta ennustettavissa tuon perusteella.

Mies tossa kattelee ihan huvin vuoksi etelän matkoja. :D saahan sitä haaveilla.. ;)

Meillä sisarukset syntyny kaikki muut ajallaan paitsi vanhin on menny 41+4, sisarusten lapset (16) kaikki syntyny ajallaan 37-40 viikoilla.. Että en sitte tiiä miten tässä itellä käy. :o ja ei oo tosiaan mullakaa limatulppa irronnu, jotai limaa kyllä valuu (hyi!) mutta ei se sitä tulppaa ole. Ja supistukset voi yhellä kädellä laskee ja ne tais olla tossa viikko sitten. Että tällä lailla. Tällä menolla sitä ollaan käynnistyksessä.

Voih kun sais nauttii vielä masuajasta ja tuskastella teidän kaa kun tuntuu et ton käynnistyksen takia raskausaika päättyi liian aikaiseen ja keho vielä kuullostelee sitä mikä tuhisee tossa rinnan päällä unissaan.

Mä voisin auliisti antaa teille kaikille yliajalla kulkeville tän mun flunssan niin lähtis koko porukalta synnytyshalut (niinku mulla) :inpain: Niin hirvee olo eikä tähän auta mikään, ei edes hetken helpotusta tuo :sad001 Tosin jos vauva syntyis nyt niin sais edes buranaa kiskoa naamariin...

Niin no kiitos vain, mulla tosin itsellä takana jo kuusi viikkoa tässä flunssassa ja kröhässä ja poskiontelotulehduksessa mikä ei tuon yliaikaisuuden kanssa auta yhtään kun ei ole saanut nukkuakaan.

Mäki kauhulla mietin kuinka pitkää tästä joutuu kärsimään. Esikolla oli yskä melkein 2kk ennen ku lähti parantumaan ja nyt nuorempi ollu viikon verran yskässä, nuhassa ja parina päivänä oli kuumettakin. Itellä on lähinnä toi kauhee nuha ja sen aiheuttamana julmettu jatkuva särky kaikissa mahollisissa pään onteloissa ja aukoissa, eikä kotikonsteilla se kipu helpota yhtään.

Takaisin