La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nukkunu erittäin hyvin taas, ei vaivaa supistukset jne. Tosin, olishan se kiva jos niitäkin alkais tulla pikkuhiljaa!

Saako olla vauvalle vihainen kun pitää näitä hiljaisia päiviä... eilen olin ihan huolissani kun mitään ei tuntunut vaikka taas mitä tein ja siihen vielä selkä ja vatsakivut päälle! Olin ihan varma että nyt se on kuollut mutta ah tänä aamuna taas kauhea mekastus ihan kylkiin sattuu :) onkohan tää vauva samanlainen sitten synnyttyäkin että on hiljaisia päiviä ja sitten on levottomia päiviä

Mä voin alinah lähettää omani sulle, jos nää ei mitäön muutoksia saa aikaan kohdunsuulla :grin

Me ollaan aatto kotona ja meille tulee miehen vanhemmat ja mun äiti miehen lasten lisäksi. Olen kyllä siinä kunnossa etten mihinkään olisi enää päässytkään. Onneksi muut ovat sellaisia touhottajia, että mun tuskin tarvii mitään sen kummemmin puuhata. Senkun toimin työnjohtajan roolissa ja kerron mistä löytyy mitkäkin astiat :grin

Ei täälläkään enää kauheesti nukuta, vaikkei kivut ihan kauheesti valvotakaan. Paitsi kääntyillessä. Mulla vaan alkanu olla nyt sellasta levottomuutta koko kropassa että se ärsyttää asentoa vaihtaessa ja sit menee aina vähän aikaa että saa taas unta. Onneks lapset on nyt nukkuneet kokonaisia öitä niin ei sen takia ole tarvinnut herätä. Alkaa pikkuhiljaa olla ihan ok olo kun ei koko ajan mieti milloin että vois vaikka kuolla tähän väsymykseen kohta. Mut vielä ois vähän velkoja nukuttavana. Pitää valjastaa joku päivä mies hoitamaan kaikki et mä saan nukkua niin paljon ku haluan :)

Me mennään keskiviikkona mun kotiin ja ollaan aattoon asti siellä. Sinne tulee myös sisko perheineen yöksi ja toinen sisko perheineen käy syömässä ja olemassa illan. Syödään aamulla puuro ja sit jossain vaiheessa ruoka, perus kinkku, laatikot yms. Sit joulusaunaan ja ootellaan pukkia (joka saattaa vaan jättää paketit kuistille) jouluaamuna ajetaan sit miehen vanhempien+yksinäisten sisarusten kanssa viettämään joulu-ja tapaninpäivää. Jospa sais taas jouluna rauhoituttua ja vaikka ajateltua vauvaakin oikein kunnolla :) lapsillakin hälinää ympärillä niin ei tarvitse äidissä roikkua niin paljon.

Heii ideoita kehiin, mä teen ihan ekaa joulusiivousta ikinä, mitä kaikkea mun kannattaa ns. Puunata? Pesenkö ikkunat ym?

Onko teillä vauvat jo laskeutuneet? Täällä odotetaan kovasti että poitsu sois vihdoin laskeutua, on edelleen tosi korkeella ja puhistaa ikävästi! Ja jos on laskeutunut, millon abaut tapahtu?
Täällä tänään 36+0.

Ansofii, täällä 38+3 ja mun mielestä ei ole vieläkään laskeutunut :o Kai sekin on kovin yksilöllistä...

Ff, oon ihan hukassa tämmösten kanssa kun oma mutsi tyyliin pesi katonkin ja sit mä vaan istun sohvalla täällä et "pitääkö munkin" :D

Ansofii täällä 37+2, laskeutunut parisen viikkoa sitten ja nyt parin viikon sisällä ilmeisesti kiinnittynytkin lopullisesti. Mä en tosin oo huomannut et mulla ois mitenkään helpompaa hengittää :D painopiste tuntuu vähän tuolla alempana nykyään.

Täällä mammaloma alko jo 25.11 :) ja lauskeutunu on mut en tiiä onko miten kiinittyny ku välillä tuntuu ku päätään heiluttelis häpyluun takana :s vessassa käydessä huomaa et alhaalla on :'D

Lääkäri sano ettei nyt kummemmin kuulukaan olla laskeutunut, mutta mä oon malttmaton. En oo huomannut että ois erityisen vaikea hengittää, paitsi joskus kun vauva oikein venyttelee. Mutta mulla murtu vasemmalta puolelta kylkiluu syyskuussa ja parantumisen jälkeen ei oo kipuillut yhtään, mutta nyt siihen on kyllä alkanut painaa ikävästi ja muutenkin on simmonen olo et on niin täynnä vauvaa. :D
Meillä kans kotona oli äipällä eri mopit katolle ja lattialle ja jouluna&juhannuksena se niitä nyysäili :D mulla kuuluu perussiivojen lisäksi esim. Kylppärin tarkempaa nyysäämistä ja vähän kaappia järkkäilen ja tutkailen kuivakaapista vanhoja pois yms.

Höhö, vauvani ei taida tykätä hikasta. :-D Ensin alko hikka, sitten levoton vääntelehtiminen ympäriinsä.

Eilen tarttui ex tempore -shoppailulta Henkkamaukasta melkoinen saalis: ihana pehmopuku, lämmin myssy, pari ohutta myssyä, puuvillatumppuja ja lämmin, pieni toppapuku, kaikki reilulla kolmellakympillä! :) En edes ihan tajua miten ne maksoikaan noin vähän, ehkä siinä oli joku laaja-alainen "ota kolme - maksa kahdesta" -tarjous tai sitten kassatytölle sattui joku virhe.

Itsekin tein varmaan ekan jonkinlaisen joulusiivouksen kotiini ikinä, periaatteena siivota niin, että tunnelmasta tulee puhdas ja jouluinen, ei "kaikkea mahdollista" vain koska joulusiivous. Ja oon taipumuksiltani sellainen, että asioiden järjestys kaapeissa ei anna yhtään mitään (ahdistun vaan siitä että pitäis tavarat niissäkin pitää nätisti omilla paikoillaan) joten keskityin vaan näkösällä oleviin, likaa ja tavaroita kerääviin pintoihin. :) Yläkerran huoneita ajattelin vaan kevyesti järjestellä ja ehkä imuroida, kun siellä tulee oleskeltua niin vähän joka tapauksessa.

Neuvolassa käyty taas.. Alapaineet ei enää huitele sadassa mutta korkeammat ovat joka mittauksella (lähellä 90 pyörii) mitä aiemmin on ollut. Onneksi pissassa ei kuitenkaan mitään. Montako kuukautta mua on supistellut ihan vähän väliä niin nyt varmaan toista viikkoa niiden osalta hyvin seesteistä. Supistelee, mutta harvoin :D Näinköpäin sen pitikin mennä ;)
Parina yönä saanut nukuttuakin ihan kohtuullisesti. Närästystä ei ole sen jälkeen ollut kun hain Rennietä apteekista :D Mut luulenpa että joulun aikaan Rennielle löytyy käyttöä!

Mun joulusiivoukseen kuuluu kaappien siivous, kylppärin, saunan ja vessan puunaus "katosta lattiaan", mattojen tamppaus ja tuuletus, sohvatyynyjen tamppaus ja tuuletus, petivaatteiden tuuletus ja lakanavaihdot + pölyjen pyyhintä, imurointi ja moppaus. Jääkaappi pesty, viherkasvit suihkutettu..
Näitä ei ole päivässä eikä kahdessa tehty vaan pidemmän ajan sisällä kun on jaksanut :) Jokainen tosiaan tekee oman näköisensä siivouksen, ei tarvi ressata jos ei ole viitsinyt joka paikkaa puunata!

Harmittaa tää pimeys ja musta joulu :(

Mulla nyt rv 37+6 ja varmaan pari viikkoa sitten huomasin vatsani "tipahtaneen" :)
Aikamoisen alhaalla pikkuinen majailee ja enää ei henkeä ahdista istuessakaan samalla tavalla kuin aiemmin.

Mulla ei oo oikein missään vaiheessa ollut vatsa kovin ylhäällä. Johtuu ilmeisesti siitä, että olen suht pitkä (173cm) niin vauvalla on tilaa enemmän. Sf-mittakin meni jonkun aikaa alakäyrillä, nyt normin alarajoissa. Hengitysvaikueksia ei ole mitenkään erityisemmin ollut..tai ainakaan niin, että olis häirinnyt tai olisin niistä ihmeemmin kärsinyt :)

Mulla nyt rv 36+0 ja tuossa pari viikkoa sitten huomasin vatsan tipahtaneen. Vauva on jo tosi alhaalla, mutta kyllä mua vieläkin ahdistaa hengittäminen sekä syöminen. Olen kyllä vain 164cm pituinen, että sekin saattaa vaikuttaa.

Täällä 37+0 ja vauva on tosi ylhäällä ja perätilassa. Vauva nyrkkeilee mun palleaa vastaan :S välillä niin kovaa muljauttaa et henki loppuu iteltä! En tiiä laskeutuuko tää perätilavauva edes ollenkaan.. Oon kans lyhyt, 158cm, ja tuntuu et vatsa on ollu tossa ylhäällä lisäpöytänä jo pitkään..

Mä en tänä vuonna jaksa mitään joulusiivousta. Mies kysyi eilen, et koska tehdään joulusiivous, ja mä hölmönä, et mitä niinku tarkotat? Jos haluut tampata matot ni anna mennä! Mulle riittää kunhan on sellaista "perussiistiä". Joskus oon kaikki kaapit siivonnut ja puunannut lattiasta kattoon. Tänä vuonna ei jaksa :)

Mulla maha roikkuu kyllä alhaalla, mutta ei sitä huomaa, koska mulla on ihan naurettavan lyhyt keskivartalo. Neuvolan tätikin tänään ihmetteli alkuun, että eikö meidän vauva oo vieläkään laskeutunut kun peppu ja jalat oli niin ylhäällä kylkikaaren alla. Mutta totesi sitten, että kyllä se pää taas on tosi syvällä alhaalla. Naureskeli sitten, että mulla on varmaan tosi tukalat oltavat, kun yhtäaikaa on ongelmat ylhäällä ja alhaalla: hengittäminen & syöminen ahistaa, toinen tappaa mun kylkiluut pyllymyllyllä ja samalla pää painaa tosi tiukasti rakkoa ja tekee liitoskivuista entistä kipeämpiä. Että joo ja joo. On laskeutunut, mutta on myös tosi ylhäällä. :grin

Takaisin