La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saapa nähä mitkä paineet täälläki tän päivän neuvolassa on, jo toinen yö ku nukutuksi ei saa. Mitähän tässä jo keksis, oon aivan yliväsyny jo

Meli mä kysyin tässä raskaudessa siitä streptosta ja neuvolantäti sano et ei edelleenkää oteta kaikilta sitä näytettä. Ja tosiaan joka raskaudessa sitä kysyny ja aina sama vastaus o_O

Bettie: kertoiko se sitten sitä et milloin se otetaan? Jos otetaan..
Kun ko. bakteeri voi todellakin olla kantajalleen eli äidille oireeton..

Jos vedet menee ennenaikasesti niin silloin otetaan. Must se ei tosiaan oo edes riittävä käytäntö vaan pitäisi ottaa kaikilta. Mut kait PHKS haluaa tässäkin asiassa säästää niin pitkään ku mahollista o_O

Tammivauva89, ootko kokeillut mitään peräpukamavoidetta? Mulla oli todella kipeät pukamat jokin aika sitten ja vielä töissä kun joutui istumaan tuntui että koko suoli tulee ulos :D Ei naurattanut sillon! Ostin Ac3 comfortia ja käytin sen 2 viikkoa mitä suositellaan ja nyt pukamat on oireettomat ja pienentynyt selvästi. Huuhtelin myös käsisuihkulla lämpimällä vedellä useamman kerran päivässä. Alushousut vaihdoin mummomalliin, ettei vaan mikään ärsyttänyt niitä lisää. Toivotaan, että saat pukamat kuriin ennen synnytystä! Sen jälkeenhän ne saattaa taas rueta oireilemaan kun painetta kohdistuu synnytyksessä sille alueelle.

Mä köllin täällä sängyssä pimeessä huoneessa... Kännykkä kädessä... Ei jotenki jaksa tehdä mitää! Jossai kohtaa kyl täytyy liikahtaa tohon alas Siwaan sen verran et haen kermaviilii! Tänään perunamuusia ja lohta! Nams! :P

Mun työkaveri oli just peräpukamaleikkauksessa, kun synnytyksessä oli niin kovaa puristanut eikä se ollut palautunut :( sieltä siis vissiin leikattiin sellainen nahkapussi pois. Ja hänen synnytyksestä on kolme vuotta, et aika kauan jaksoi kärsiä tuota...

Mullaki närästää välillä iltasin, mut ei onneksi kovin pahasti. Vähäsen auttaa ku käy hörppää lasin maitoa :) Kerran kokeilin tota soodaa veteen ja hyi saakeli ko meinas tulla yrjö, oli mun mielestä nii kammottavan makusta :o

Happymom kiitos ♡ lähen hakee heti tuota jos se auttaisi mullakin!
Apua tuota samaa pelkään minäki Sandra, jospa tuo voide auttaisi edes vähän.

Närästyslääkettä myös täytyy hakea, kerroin neuvolassa että käytän päivittäin ruokasoodaa ei kuulemma ole hyväksi enkä saa jatkaa sitä.

Vauva oli taas laskeutunut alemmas ja kohdun mitta sen vuoksi pysyny samana. Saa kuulemma syntyä kun haluaa, kaikki lukemat on niin hyvällä mallilla.

EIpä mitään tammivauva! :) Toivotaan, että saat avun siitä myös! Äläkä säikähdä jos tuntuu voiteen laiton jälkeen, että on pakko mennä kakalle. Se jotenkin rentouttaa ilmeisesti sitä suolta ja helpottaa kakkaamista. Mulla ainakin alkoi paranemaan selvästi muutamassa päivässä pukamat.

Vitsit ku on niin saamaton olo taas, mut jos vähänki tekee jotain niin paikat väsyy... :3

Se ruokasooda sisältää runsaasti suolaa, joten siksi sitä ei suositella säännölliseen käyttöön.

Mä sain joskus muutama vuosi sitten Thaimaan reissulla mahapöpön ja sen sekä hoitoon määrättyjen lääkkeiden myötä mahan oma tasapaino meni ihan sekaisin. Silloin kärsin aika pahasta närästyksestä ja lääkäri määräsi sellaista lääkettä kuin Zolt. Saa ilman reseptiäkin, mutta tuo mulle määrätty oli jotain vahvempaa versiota. Närästys lähti sillä, mutta sitä ei ilmeisesti saa raskauden aikana käyttää?

Aika vähän taitaa olla närästyslääkkeitä mitä saa käyttää raskausaikana. Netin ihmeellisestä maailmasta luin että joillekin lääkäri määrännyt Gavisconia. Terkka sanoi että Renniellä pitää ainakin aloittaa ja jos ei auta niin lääkäriltä pyytää resepti seuraavaan vaihtoehtoon. Katsoi lääkärin tietokantoja ja siellä Gaviscon oli luokiteltu B luokkaan (A-D luokitukset taisi olla). Siellä oli ettei ole tutkittu tarpeeksi että tietäisi mitä vaikutuksia on vauvaan.

Meil ainaki neuvolassa sanottu että Gavisconia saa käyttää, samoin on sitten se Galieve Mint, ja niis on samat vaikuttavat aineet. Sit jos ne ei auta niin lääkäri on määränny Omeprazolia, joka on mahahapposalpaaja.

Tuo omeprazol ei mulla auttanu ollenkaan, hain sitten rennietä. Jospa nyt nukuttais yöllä kun kävi pikku kävelyllä kirjastossa lumimyräkässä (laiska mieheni ajoi autolla perässä)

Täällä ei oo nukuttu kunnolla kohta kahteen viikkoon! Järki menee.. Joskus nukahdan vasta puoli 7 aamulla ja herään taas 10 aikaan eikä taaskaan tuu uni.. :mad:

Takaisin