La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pautu: Ei varmasti kaikilla aiheuta mitään muutoksia olotilaan mutta näin oli lääkäri sanonut, että se saattaa lisätä supistuksia raskauden aikana. Sitä en tiedä onko asiasta tutkimustietoa vai oliko lääkäri itse ajatellut asiakkaiden kokemusten perusteella näin. Tuttavalla oli ollut kovasti harkkasupistuksia ja samoin minulla on ollut.

Mulle sanoi neuvolassa terkka, että äidille se streptokokki ei yleensä aiheuta mitään oireita, mutta lapsen se saattaa altistaa tulehduksille ja siksi tutkitaan ja tarvittaessa hoidetaan synnytyksen yhteydessä pois. Ja siis siksi hoidetaan antibiooteilla niin myöhään että äiti ei ehtisi saada sitä bakteeria jostain uudelleen, jos liian aikaisin raskauden aikana hoidetaan.

Enni, minulla ainakin unettomuus heittää alapaineet huippuunsa, pari yötä pyörin ja hyörin peiton ja patjan välissä ja oli seur.päivänä se lääkärintarkastus, alapaine 103. Siihen unettomuuden päälle jännitys, se alapään esittely jotenkin on niin kammottavaa.. hyi.
Kotona illalla mittasin, rannemittarilla kylläkin niin oli alapaine 70..

Tuntuu että mulle vaan nauretaan neuvolassa ja lääkärissä päin naamaa kun selitän että olen nukkunut huonosti. Aina tehnyt sen että huonot unet=alapaine korkea.
Tiistaina pitäisi mennä ylimääräiseen neuvolareissuun mittauttamaan paineet.. huoh.

Varmaan valkotakkiset miehet vastassa minua...

Missään pissassa ei ole ollut mitään, ei näköhäiriöitä tms.. mut silti että tiedäthän raskausmyrkytyksen oireet ja heti päivystykseen jos...
Olo mitä mahtavin muuten..

Mulla auttaa närästykseen parhaiten mehulasiin teelusikallinen ruokasoodaa, erehdyin tänään syömään joulutorttuja niin voi tsiisus...
Mehulasi nassuun ja ei menny kauaa kun närästys poissa, rennie ei auttanut :(
Viheliäs vaiva, toiv.ei synnytyksen jälkeen enää tarvitse kestää tätä :D

Joo täällä kans sellasta närästystä että ei mitään rajaa. Rennie ei tehoo mullakaan, eikä se joku toinen tabu oisko ollu joku ärrällä alkava. Ja se on sit sama oliks pystyssä vai vaakassa ni samanlailla närästää..

Mittasin tuossa juuri paineet. Yläpaine just niinku pitääkin mut alapaine 97 ja se ei todellakaan ole mulle normaali lukema..
Yleensä vielä kun itse saanut rauhassa mitata niin paineet olleet vielä paremmat mitä neuvolassa mutta ei nyt..
Jospa ensi yönä uni maittaisi niin aamulla voi taas mittailla.

Viimeset 3 yötä menny aika huonoilla unilla täälkii.. Toivottavasti tää yö olis parempi. Flunssa ei helpota ollenkaa tätä nukkumista.

Joo mies "pauhasi" tuossa että ku en nuku öisin niin kait verenpaine on koholla. Niin no, ihan tahalteenhan valvon närästellen, kipuillen tai pyöriskellen kun mitenkään ei ole hyvä olla :D

Hemmutar: todellakin nukutaan ensi yönä ;D Ku se on niin helppoo. Ei muuta ku pää tyynylle ja muu kroppa peiton alle. Vai miten se nyt menikään..? :)

Tulin kurkkimaan tuolta joulukuisista :)

Mulla auttanu pahaan närästykseen (kova närästys: Herää siihen että oksennukset ja sappinesteet kurkussa) kans tuo ruokasoodaa vesilasiin ja huikalla alha. Tosin mä oon runtannu sitä ruokasoodaa pari ruokalusikallista, mammutti annoksen, mut eipä oo menny siitä sitte ku 5 minuuttia nii röyh röyh ja parempi olo :)

Hemmutar, oon kuullu että muuallakin tahtovat neuvolassa/lääkärissä ottaa turhan kepposesti tuon, kun mainitaan unettomuudesta, se kun nyt kuitenkin vaikuttaa melkeen kaikkeen, oikeesti :/ Voimia ja parempia unia teille, ketkä siitä unettomuudesta kärsitte! Täällä meinaan yks kohtalotoveri kans :(

Tai pää vaan tyynylle.. :) mul on jo pidempään ollut peitto lähinnä koristeena sängyssä kun sen alla ihan liian kuuma.. Ei tarvi miehen kans tapella peitosta ainakaan.. ;)

Joo, mulla ei oo ikuna nuo Renniet auttanu mihinkään, ruokasooda on toiminu aina pahimpaankin närästykseen! Nyt oon syöny välillä Galieve(?)- merkkistä, eikä oo oikeen hyvä ollu sekään :|

Täällä alkais olla melkein kaikki joulu-jutut valmiina javauvan huone, voi kohta ottaa oikeasti rennosti ja olla vaan :)

Mulla esikoisen raskaudessa käynnistyi synnytys jo varhaisilla viikoilla ja samassa yhteydessä todettiin b-streptokokki. Se hoidettiin pois antibiooteilla koska supistukset jatkuivat estolääkityksistä huolimatta (joskin synnytys saatiin pysähtymään) ja antibiootin jälkeen väheni säännölliset ja kivuliaat supistukset alle puoleen. Eli silloin oli ainakin vaikutusta selvästi tuolla bakteerilla. Nuorimmaisen raskaudessakin oli supisteluja paljon ja silloin kahdesti testattiin strepto joka oli molemmilla kerroilla negatiivinen. Nyt ei olekaan vielä testattu supisteluista huolimatta. Täällä käydään labrassa otattamassa näyte kun on rv 36 eli minä suuntaan labraan juuri ennen vuodenvaihdetta.

mulla kanssa verenpaineet nousee jos on stressiä tai oon nukkunu huonosti, heti ensimmäisenä korkeisiin verenpaineisiin kysytään että miten oot nukkunu, tosin neuvolassa ja mammapolilla tietävät mut ja mun "valkotakkis"paineet niin uskovat ennemmin noita mun kotimittausarvoja kuin heidän mittauksiaan :)

Täällä poitsu puskee itteään taas joka suunnasta tai siltä se tuntuu ainakin.

Mulla ois 29.12. Se näytteenotto, mua niin ahdistaa nuo pukamat, alkanu vaivaa enemmän ja märisinki miehelle että niinku kanan heltat ois perseessä ääääääk :(

Juu, pyllysilmä kyljelleen peiton alle... hah, sama homma kun muinakin öinä.. joskus puol 3 katsoin vielä kelloa ja sit lamppu sammu ja koiruus tuli pussailemaan puol 6 että äiskäääääää nyt kakalle :)

Mää en tiiä miten mä saisin neuvolatätin uskomaan että ne verenpaineet kohoaa aina kun...
Tuntu että välillä jo hieman oli ei niin epäileväinen mutta...
Nytkin kun soittelin sen ajan ens vkolle niin oli niiiim tympeän oloinen puhelimessa että taasko...
Mietin että pitäskö vaan heittää huulta kun spitaalinen kun menen ovesta sisään että minusta sinä et pääse eroon niin helpolla :P

Takaisin