La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies on se allerginen osapuoli. On pujolle ja koivulle allerginen, sitten vielä ristiallerginen joillekin mausteille. Mä jouduin kerran soittamaan meille kotiin ambulanssin keskellä yötä, kun miehellä turposi ovula. Hänestä tuntui ettei henki kulkenut kurkussa. Ambulanssi tuli ja laittoi hänelle kortisoonia suoraan suoneen. Sitten vei hänet päivystykseen tarkkailtavaksi. Punaviiniglögin epäiltiin aiheuttaneen hänelle allergisen reaktion. Lisäksi olimme syöneet mausteista ruokaa. Käyneet saunassa ja mies kuorsaa öisin. Sen jälkeen hänellä on aina ollut voimassa oleva adrenaliinipiikki kotona, jos tulisi uudestaan samanlainen tilanne. Se oli tosi pelottava tilanne. Saa nähdä tuleeko tästä vauvasta allerginen. Itse olen vain kotipölylle herkkä.

1978, Juu siis tiedän myös maapähkinän olevan palkokasvi. Itse vaan reagoin sillekin. Tosin ei mulle kyllä sovi erityisen hyvin muutkaan palkokasvit. Aika paljon on tullut perehdyttyä näihin kasvien sukulaissuhteisiin kun vuosien varrella selvitellyt neljän ihmisen allergioita. Meitä on siis neljä moniallergista tässä perheessä ja todennäköisesti viides mahassa.. Nuorimmaisella (ikää 4v) on sopivia ruoka-aineita parisenkymmentä ja niistäkin ilmeisesti joku ylläpitää allergista ruokatorvitulehdusta vaikka ei muita oireita aiheutakaan.

Itse oon kyllä onnellisessa asemassa, kun ei ole allergioita ollenkaan (veljellä sitten senkin edestä), täydet sympatiat vaan kaikille, joilla niitä on.

Oli suuri helpotus eilen, kun kävin taas ultrassa. Vauva oli edellisenä iltana kääntynyt raivotarjontaan, ja ei tarvinnut kääntää. Olisivat nimittäin eilen jo samalla kääntäneet ja se pelotti kyllä enemmän kuin lähestyvä synnytys! Painoarviokin oli, että aikalailla neljä kiloinen olisi tulossa, hieman alle :) kaikki mitat oli hyviä radista huolimatta.
Käynnistys varattava vkolle 39, jotta saataisi käyntiin ennen LA:ta radin takia, yli ei sais mennä.

Voihan alapään vihlominen, eilen aamupäivällä alkoi ja eikun jatkuu, onneksi ei kokoaikaa tunnu mutta varsinkin sillon kun vauveli liikuskelee, suht rajuja nuo liikkeet, välillä tuntuivat jo hiljempina.. :bored:
Taitaa olla joku kyynerpäätaktiikka toisella..
Poraa vissiin päälläänkin jonnekkin hermoon tms.. :mad:
Ja purppuraviiva senku vaan loistaa persauksessa.. :grin
Ei pitäs tuijotella sitä, rupee vaan ahistamaan enemmän ja enemmän :woot:

Unettomat yöt senkun jatkuu, sanoin jo miehelle illalla että odotan niin että pääsen tästä massusta eroon että saan nukkua mahallani ja ei tarvitse pissillä juosta tunnin välein ja tämä närästys loppuisi.. :)

36+3 ja saa pysyä napero 1.1 saakka massussa, pakko... :shy: :woot: :)

Maajo, mä olisin samalla kannalla ton saunan kanssa synnärillä :D Nyt kun kolmas viikko menossa ilman saunaa, nii alkaa jo ahdistaa! Mut 31.12 iltana aion saunaan mennä jos vielä yhtenä kappaleena ollaan :D

Hemmutar, mulla kans tää kaveri painaa vasenta nivusta, oikeaa lantioluuta ja kylkeä. Kipua, kipua ja kipua! Mutta pakko jaksaa 1.1 asti! :D Onneksi tässä ei enää montaa viikkoo olis kiduttavana ;) Huomenna 36+0 ja lekuri :)

Tuli eilen mieleen, saunassa, et mitä jos tiistaina kääntöyrityksessä jotain meneekin pieleen ja mä joudun hätäsektioon?! Kauhee pelko tuli..
Mies on vielä toisella paikkakunnalla töissä ja menee väh. 2h et pääsee paikalle!

Mulla tiistaina lekuri ja ultra.. jännittää jo minkä kokoinen peikko tuolla kiusaa minua :)
Meinasin sanoa lääkärille että ronkkii sitten alakertaa varovasti jos.... :D

Mulla tulee vessassa käydessä tuonne vasempaan lonkkaam tunne että kohta menee sijoiltaan että pakko saada jalka suoraksi.. mut ei muualla istuessa, varmaan painaa sinne tosiaan.. ja kova alunen istua.. phuuh..

Mulla kanssa tiistaina nvl lääkäri ja se synnytystapa-arvio. Jännittää kuulla mikä on kohdunkaulan tilanne. Senverta on ollut noita ihania tuntemuksia, vihlontoja yms alapäässä.

Sandrax toivottavasti kääntö menee hyvin!

Mulla sattuu vessassakäydessä tuonne munasarjojen kohdalle, kuulemma kiinnikkeet jotka venyy.

Viime yö oli aivan kamala. Mulla alkoi illalla sattua mahaan ja heräsin yöllä siihen et oli pakko käydä kahdesti ripulipaskalla (sori) ja oksetti aivan järkyttävästi. En tiedä mistä menny maha noin sekasin. Oon kuiteski yrittäny olla tosi varovainen... vieläki paha olo. Vauva tosin liikkuu virkeästi.

Vauvaahan ei saisi viedä saunaan, edes ilman niitä löylyjä. Juuri muutama viikko sitten oltiin vauvapäivää viettämässä ja siellä asiasta puhuttiin. Lämmönsäätelyt ei vauvalla toimi ihan samallalailla ku aikuisella ja nestehukka tulee todella nopeasti. Neuvolatäti sanoi jonkun neurologin tmv sanoneen ettei veisi omaa lastaan saunaan edes vielä sen ikäisenä kun saa viedä. En muista mikä ikä se oli kun lapsi saa käydä saunassa hetken alalauteilla ja ilman löylyjä, 1-2 vuotias?

Tuolla salaisella puolella jo mainitsinkin, mutta täällä kun lähes kaikki toivoo, että vauva pysyis masussa tammikuulle, niin tarkan markan tytöille oivallus; päivähoitomaksuista säästää reilu 3000€, kun lapsi menee vuotta aiemmin kouluun jos vauva syntyy joulukuun puolella :) joten plussapuolia siinäkin!

Ja tosiaan toi lämmönsäätelykin on varsin yksilöllisesti kehittyvä juttu. Meiän esikko on nyt 5v ja hikoilee edelleen erittäin vähän, jos ollenkaan. Ja se auheuttaaki aikamoisia ongelmia kun kiukustuksissaan kuumenee koko likka ihan liikaa, ja sit siitä kiukusta on tosi vaikea päästä irti jo pelkän lämmönnousun takia. Nuorempi taas on hionnu jo vauvasta asti, eikä samal taval suutuksissaan kuumenekaan.

Esikko pääs ekan kerran saunaan noin vuoden iässä, ja nuorempi muistaakseni samoihin aikoihin. Meil onkii siitä "hyvä" sauna, kun alalauteilla vetää niin, että kylmä tulee jos ei löylyjä heitä :confused: Aiemmin ei edes vetäny, mut sitten noi tän kerrostalon ilmanvaihtohormit putsattii, ni joha alko vetämään. Ollu kaupunki vähän laiska tän asian suhteen, ku ne hormit pitäs putsata pikkasen useemmin kuin kerran kolmeskymmenes vuodes :grin Tosin ku muutettii tähän niin täs asunnos oli viel alkuperänen sähkökiuaskii Askon valmistama, eikä se oo kiukaita enää tehny vuosiin :laughing025

Thilda, mä en ymmärrä tota et säästää rahaa jos vauva syntyy joulukuun puolella, voitko selittää vähän tyhmälle? :) t. Päivähoidon työntekijä jonka aivot on narikassa

Meinaatko siis sitä että lapsi on "vuoden vähemmän" päivähoidossa? Tai siis puoli vuotta?

Ohhoh oon itse jotenki nukahtanut foorumilla :hilarious:
Koko viikon lähinnä nukkunut. Yöt nukun putkeen, herään sohvalle katsomaan sarjoja, nukahtelen vähän väliä ja illalla taas nukkumaan :oops:
On jotenkin todella laiska ja aikaansaamaton olo että pelottaa oikein jaksaako vauvankaan kanssa sitten olla. Kaipa ne hormonit sitten hyrähtää!

Vielä olisi ensiviikko rutistettava ja sitten olisi syyslukukausi koulussa niputettu ja voi hyvillä mielillä jäädä pois! Tietenkin tämä tenttiin valmistautuminen on toiminut lähinnä nukkumatin valmennuksessa!:rolleyes:

Nyt olisi siis 37+2 itsellä ja toivon kyllä että tyttö pysyisi ensi vuoden puolelle. Saa nähdä kun se LA:kin on 1.1 :grin

Meillä tyty tais olla pari-kolme kuukautinen kun mentiin saunaan... meill oli aina vesipullo mukana eikä tietysti mitään kovia löylyjä otettu...

Takaisin