La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki iski kauhee siivousinspis, kämppä on kuurattu ja huomiseksi ostettiin vielä saunanpesuaineet että saan hankaa lauteet puhtaaksi sillä välin ku mies töissä. :)

Viime aikoina ollu pakko vähän kokoajan siivota ku mietin että mitä jos tulis yllättäen lähtö vaikka synnärille, niin ei halua paskaseen kotiin tulla ja ensimmäisenä alkaa siivoamaan.

nyt heräsin yölläkin tuohon menkkamaiseen kipuun. Aika kova oli ja tuntui sisäreisissä asti..
Onko nää jotain valmistelevia supistuksia? Pehmeneekö paikat nyt?

Muokattu viimeksi:
Sandra, tässä vaiheessa raskautta supistukset on tosiaan hyvä asia, kroppa valmistautuu tulevaan kuten sen kuuluukin.

Jokohan Sandrax86 lähti synnyttää... iik jänniä nää hetket kun joku käy vihjaamassa jotain ja sitten ei kuulu mitään! Kauheen vahvasti alkanut elää muiden kanssa tätä jännäily aikaa.. voiku sais reaaliajassa vielä tietää koko ajan miten menee! :) tai sit mull on vaan tylsää ja oon utelias. Mut tää on mielenkiintoisempi kuin joku BB tai vastaava...

Kuulostaa siltä Sandrax86, että sulla on tosiaan supistuksia. Mulla ei ole ollut mitään supistuksia, kun pari kertaa raskausaikana krampannut maha ja alaselkä. Ekan kerran viikolla 20. Toisen kerran 3 viikkoa sitten oli supistuksen takainen kramppi vatsassa.

Täällä ei myöskään ole minkäänlaisia merkkejä, että ulos oltais tulossa :D No ei vielä onneks kiirettä...saa pysytellä sinne ens vuoden puolelle masussa! Tosin omat olotilat alkaa olemaan "ei niin nautinnolliset" :/

Loppua kohden niin ne on täälläki supistelut loppunu :D tosin kaikkea muuta mukavaa tullu tilalle, unettomat tai pätkittäin nukutut yöt! Nyt ramppaa oikea pohje niin että en voi tässä sängyssä liikahtaakaan

Meilläkään ei ole vielä merkkejä kuoriutumisesta. Toisaalta hyvä, saa typy vielä muutaman viikon masussa ollakin (nyt rv 32+5 jos pikaisesti oikein laskin). Mutta on se aika huimaa, että ensimmäiset tammikuulaiset ovat jo synnyttäneet... Sitä alkaa nähdä, kuinka lähellä omakin laskettu aika on.

Mä ainaki oon välillä ihan sikakipee ku supistelee.. Maha on aivan koko ajan kova, myös sillon kun se ei oo kipee. Näin on jatkunut jo kolmisen viikkoa. saa aikalailla olla rauhassa kun en haluais vielä synnyttää.. Onneks suursiivous on tehty, eikä enää joululeipomisiakaan paljoa oo jäljellä. Nyt 36+6. :)

Muokattu viimeksi:
Mullakin on alkanu supistukset tuntuun. Ei ne vielä kipeitä ole mutta tosi tiukkoja että tulee epämiellyttävä olo. Mä vahtaan koko ajan puhelinta että koska äippäpolilta soitetaan. Viime yönäkin poika painoi kylkiluihin niin kipeesti että oli työnnettävä alaspäin.

Minä se en kyllä tykkää yhtään tuosta tykyttävästä elohiiri tunteesta tuolla alapään luissa, phyi.. :bored:

Tässä alkaa joulusiivous olemaan loppusuoralla, sanoinki eilen ukkelille että tämän paremmin en ala jynssäämään kun kuitenkin ristiäiset luultavimmin tulossa vielä talvella niin sama homma sitten edessä :mad::grin
Ja vielä kun tuo karvainen nelijalka touhuaa täällä niin sitä karvaa löytyy pian taas joka paikasta :woot:

Mutta.. nämä kun on tehty loppuun, pölyt pyyhitty ja kuusi kaivettu varastosta niin vedän vaan lonkkaa loppuajan, nautiskelen ja löhöilen :happy:

Ensi tiistaina neukkulääkäri ja ultra, saa tietää minkäkokoinen peikko tuolla majailee, alkaa jännittää.. ei niinkään se ultra mut yleensäkkin lääkärille ronkittavaks.. :shy: :nailbiting: :grin

35+6

Neuvolassa juttelin supistuksista, ja meinas et maanantain kolmen tunnin shoppailu vois olla vaikuttanut näihin. Eikä estellä jos vauva päättää tulla, nyt rv 35+2. Et nyt vaan enemmän lepoa!
Harmi on kun vauva edelleen perätilassa! Mä en kestä.. Ja lapsivettä aika vähän, et voi olla et tiistaina ei edes lähetä kääntämään. Hoitaja sanoi, että pitää henkisesti valmistautua keisarinleikkaukseen.
Kysyin myös siitä, et mitä kun nyt supistelee ja vauva pt, et pitääkö lähteä herkemmin näytille, meinas et joo, voi kuitenkin pari tuntia kattella säännöllisiä supistuksia, joita tulee muutama 10min sisällä. Vauva olis näillä viikoilla sen verran pieni et vois vielä mahtua alakautta. Jotenkin toivoisin synnytystä ja supistuksia ennemmin ku leikkausta, toisaalta vauva sais syntyä vasta tammikuun puolella... Tosi sekavat tunteet!

http://www.safkatutka.fi/2014/10/23...ten-yritysten-tuottama-ravinnekoyha-valmiste/

Ei ehkä niin kovin ajankohtaista vielä, mutta tulevaisuudessa kylläkin! Tää juttu herättti ainakin mun mielenkiinnon ja rupesin todella miettimään asiaa... Kovasti multa on kyselty meinaanko itse tehdä lapselle soseet ja oon ollut sitä mieltä, että helpoimman kautta, eli purkkiruualla mennään, mutta nyt mielipide kyllä muuttui.

Mistä tietää minkä verran sitä lapsivettä on?
Ultralla nyt ainakin mutta muuten... :)

Hölmö kysymys, i know... :)

Mä oon aatellu tehdä soseet ite ainakin alkuun kun niitä menee niin vähän ja sisältää yhtä kahta ruoka ainetta kerrallaan...

Esikoisen aikaan löysin yhestä piltti purkista ison musta hiuksen yök!! Myös vellit oon keittänyt ite ja käyttänyt valmis purkkeja lähinnä vaan reissuissa...

Lapsiveden määrän tietää siitä, että jos sitä on liian vähän tuntee lapsen raajat ym. todella selkeästi, jos liikaa niin vatsa on kuin koripallo ja sopivasti niin vauvan tuntee sillein mukavasti, että "tuossa voisi olla pylly"... Näin neuvolalääkäri opasti opiskelijaa kun tutkivat missä asennossa vauva on :)

Takaisin