La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä 4h+k+s, ja tulisin hulluks, jos vauvan tavarat olis eri huoneissa ja lelut tms. olkkarin nurkassa yms. joten vauvalle heti oma huone ihan jo tavaroiden takia :) saa opetella pienestä asti (eli sitten kun osaa) pitämään tavaransa ja vaatteensa siellä ja omilla paikoillaan.. Jep, oon nipo, mutta en voi sietää sitä, että tavarat on jossakin muualla, kuin pitäisi :|

Huomenna olis se painoarvio, jännittää ihan älyttömästi, minkä kokoinen jätti tuolla köllii :-o

Aphrael, onpa söpö sänky! :)

Tässä meidän poitsun ensipeti :)
88ce06dc1d7555936b44daa80ad7645e

Meillä on vauvaa varten oma huone mutta toki nukkuu meidän makkarissa. Hoitopöytä ja muut vauvan tavarat ja hänen vaatteet on sit vauvan huoneessa, ja tykkään että näin on hyvä.

Ihana ensisänky Sokerihuurre :) Voi ku itelläkin ois taitoja tehä tollasia. Tosin en tiiä tuleeko äp-laatikko toimittamaa ollenkaa sängyn virkaa, ku vauva nukkuu mun vieressä joka tapauksessa. Ja meiän pinnis on sellanen vanhanaikanen, et sen pituutta saa säädettyä ja pienimmillään on just sen kokonen et siihen mahtuu äp-laatikko :)

mämmi, mä oon ihan yhtä nipo ku säkin :D En voi sietää esim. sitä että mies kotiin tullessa tyhjentää taskunsa keittiön pöydälle! Tai ylipäätänsä, että tavarat lojuu missä sattuu... Vaateröykkiöitä meillä ei ole missään ja jos on niin kannan ne surutta pyykkikoriin! :D

Meillä on oikeastaan tässä asunnossa erityisesti täysi mahdottomuus pitää lapsen lelut vain hänen huoneessaan. Huone kun on eri kerroksessa missä suurin osa vuorokaudesta vietetään ja rappuset on sellaiset ettei lapsen voi antaa niissä yksin kulkea jne. Eli pääasiassahan tuo lapsi leikkii olohuoneessa, koska en mä voi olla koko päivää yläkerrassa vain sen takia että en haluaisi hänen tuovan tavaroita pois omasta huoneesta :D

Aphrael olen huomannut saman :) meillä tietty vauvan vaatteetkin on kodinhoito huoneessa kun siellä ne vaihdetaan... joten eipä mulla olis mitään laitettavaakaan vauvan huoneeseen vielä... ja ne lelut huoh.. 10vuotiaskin raahaa niitä vielä ympäri kämppää joten samase jos tässä nyt pyörii muutama vauvan lelu!

Tosi kauniit ensisängyt aprhael ja sokerihuurre :) tommonen ois kans kiva värkätä, mutta meille tulee kehto missä jo oma paappani on nukkunut aikoinaan, että ehkä nassikka ei kolmea sänkyä tarvitse... Mutta olishan se sit ihana muistokin!
Meilläkään ei tule varsinaista lastenhuonetta, toinen makkareista on yhdistetty vauvantavara ja vierashuone, mutta sisustukseltaan tavallinen. Sitten kun poitsu on noin vuoden ikäinen ja siirtyy omaan makkariin, sisustan ja laitan hänelle vasta lastenhuoneen :)

Kiitokset kehuista! Itse en oo yhtään käsityöihminen, kankaiden ompelu on anopin käsialaa. Miehen kanssa toki valitsimme kankaat :)

Pinnasänkyyn meillä tuo ensipeti menee, ei voisi muualla pitää kissan takia. Ja toki tuota voi pitää päiväsänkynä olkkarissakin.

Meillä on suvussa sellainen rottinkinen perinnesänky (66v vanha) jossa on siis aluksi nukkuneet mun isä ja hänen sisarukset, heidän lapset ja lapsenlapset. Meillä tää rottinkisänky on mun äidin luona vauvan ensisänkynä kun en viitsi raahata sitä tänne toiselle puolelle Suomea, ettei vaan hajoa kuljetuksessa.

Meillä kyllä vauvanhuoneessa on paljonkin tavaraa. Toki kun meillä ei oo tässä kerrostaloasunnossa mitään kodinhoitohuonetta niin vauvanhuoneessa tosiaan on sit hoitopöytä jossa vaipanvaihtopiste, vauvan vaatelipasto ja lelulipasto. Sitten turvakaukalo majailee sielä ettei kissa menee pötköttelemään sinne ja tällä hetkellä sielä on vaunutkin. Kun tuonne alakerran lämpimään varastoon en uusia vaunuja uskalla jättää. Pienesti oon huonetta pesänrakennusvietissäni sisustanutkin mutta en isommin.

Meillä ei kans tuu vauvalle erikseen huonetta.. En sitä hennois tonne yläkertaan kulettaa ja toisekseen tuo meidän toinen makkari on mulla ompeluhuoneena. :) pari vauvan lelua ei olkkarissa kyllä haittaa.

Mulla ollu viikon päivät maha aivan sairaan kipeenä..het ku olis menkat tai jotain. Lepo ei auta. Huomenna aamulla nla klo 9, jospa syy löytyis.

Meilläkin otetaan tuo äp-laatikko sänkykäyttöön. Se on helpompi pitää oman sängyn vieressä kun ahtaa pinnasänkyä sinne (pieni makkari). Ja samaten sitä on helppo siirrellä jos vaikka haluaa olohuoneeseen tms. Toisena sänkynä menee kova rattaiden koppa, eli vaikka kyläillessä. Tän takia ei olla edes ostettu pinnasänkyä vielä.

Vauvalle on oma huone kyllä, mutta en usko että sillä on näin alkuun paljoa käyttöä. Vaatteet ja tarvikkeet on siellä.

Ajattelin, että vois syntymän jälkeen joskus ostaa sen pinniksen (haluaisin ihan perinteisen puisen vaan) ja sitten hioa ja maalata sen kivan väriseksi. Monesti liikkeissä kohtuuhintaiset on joko koivun- tai valkoisen värisiä. Esimerkiksi kirkkaan oranssi ois aika retro (ja sitä ei tarvitsisi sentään olkkarissa katsella :wink)

Miehen vaatteista ja vaatekasoista ym. oli jossain välissä puhetta. Meillä on ollut siis se ongelma, että mies käytännössä riisuu töistä tullessaan vaatteet milloin mihinkin; tuolin selkänojalle tai keskelle olohuoneen lattiaa tms. Ostettiin sitten ikeasta tällainen:

27ca43a77985eaf578bc7928b2faf2a7

Elättelen toiveita, että mies oppisi ripustamaan työvaatteensa (kauluspaitoja ym.) tuohon kun tulee kotiin, ja tuossa päällä on vielä taso johon saa laskettua esim. avaimet. Saa nähdä, miten käy; teline odottaa kokoamistaan uudessa kodissa joten ensi viikolla ehkä jo päästään testaamaan.

^meillä on miehellä just tuommonen ärsyttävä tapa ripotella ne vaatteensa millon mihinkin, ja sitten on aina pieni sota käynnissä, kun kuskaan ne pyykkikoriin ja "missä on mun vaatteet, meinasin vielä laittaa ne päälle!"..
Oon kokeillu kaikenmaailman kikkoja, mutta silti niitä sen rytkyt löytyy millon mistäkin, mutta ehkä tässä parempaan suuntaan mennään (eli ei täydellistä suoritusta tuu varmaan ikinä..) :shifty:

Mut huijui! Eka tammikuinen oli jo syntynyt! :eek: Ihan niinku tosissaan iski nyt tajuntaan, että hetken päästä se on kaikilla menoa :nailbiting:

Supistelee 7min välein, joten tulin tarkkailuun ja saan estolääkitystä. Kohdunkaula on vieläkin 2cm ja nyt rv32+2. Lupasivat, että pääsen huomenna kotiin jos vointi on hyvä.

Papu on nyt 2.2kg. :)

Takaisin