La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ainakin tuo "vielä pitäis jaksaa". Kivut kun on niin kovat jo, mutta mielellään saisi pieni vielä kasvaa ja toivon mukaan kääntyä itellään. Meilläkin on vielä paljon tehtävää ennen kuin vauva voi tulla. Lipasto vaatteille, pinnasängyn patjan hommaus, vaunut, kodinhoitohuoneeseen tilaa, että voi vaippoja vaihdella, viime hetken pikkuostokset (vaipat, liivinsuojat, siteet, pyllyrasvat yms...) Ja tietty vielä henkinen valmistautuminen mahdolliseen sektioon... Pikkujuttuja.

Mulla on lähinnä tuo pelko että aika loppuu kesken. Niin paljon on vielä kaikkea mitä haluaisin ennen vauvan tuloa saada kuntoon, se on vissiin se pesänrakennusvietti taas, mutta kun ei näine kolotuksineen ja väsymyksineen, ihan kamalasti saa päivässä aikaiseksi. Onneksi jotain pientä olen saanut tehtyä joka päivä. Tästä päivästä taitaa kyllä tulla huilipäivä, iski vielä flunssa tähän kaveriksi ja nyt on kyllä niin väsy, että oksat pois. Kunhan jaksaa lapset hakea koulusta ja ruuan laittaa niin siinä varmaan päivälle ohjelmaa riittävästi.

Täälläkin "vielä pitäis jaksaa". Vauvan vaatteita ei ole pesty eikä pinnistä/vauvan petiä ole valmisteltu, saatika muutakaan... Jos viitsis edes siivota, mutta kun ei kerta kaikkiaan mikään jaksa kiinnostaa! Makaa vaan sohvalla, kun pystyssä oleminen sattuu häpyluuhun ja varsinkin aamusta heittää verenpaineet :(

Mulla on vielä osa vaatteista pesemättä ja meillä on vielä makuuhuoneen maalaus kesken ja muutamia pikku hankintoja pitäis vielä tehdä hoitopöydän lisäksi.. :D

Rv 34+1! Vajaa kolme viikkoo kunhan masussa pysyy niin hyvä :) ylihuomenna alkaa virallisesti mammaloma.

Mulla ei oo ollenkaan malttamaton olo. Mulla on fyysisesti niin hyvä olo ja nukun vielä suht hyvin vaikka asentoa pitää vähän hakea. Kaikki on vauvaa varten valmiina, mitään ei enää sen suhteen tarvi tehdä. Paitsi sairaalakassi pakata mutta lista on jo valmiina. Jotain makeaa leivonnaista jos ehtis pakkaseen leipoa, suolaiset jo löytyy. Saa sit vauvavieraille tarjota :)
Eli täällä hyvällä mallilla. Nyt nautin tästä olotilasta ja omasta ajasta kun sitä vielä on ja laittelen joulua pikkuhiljaa. Vauva tulee sitten kun on valmis :)

Meillä on melkein kaikki vauvantarvikkeet vielä muualla säilössä, kun ei ole tietoa onko muutto ennen synnytystä. Ja muutenkin kaikki energia menee nyt töiden loppurutistukseen. :facepalm: Olen ajatellut ruveta laittamaan tätä väliaikaista vuokrakämppää vähän järjestykseen ja pesemään pienimmät vaatteet sitten kun mammaloma alkaa. Aika stressaavaa, kun ei ole ajoissa voinut mm. Muuttojuttujen takia laittaa valmiiksi. :arghh: Eli tää vauva sais olla mahassa ainakin laskettuun aikaan asti.

Täällä ehdottomasti enemmän se apua-fiilis. Muutto edessä viikonloppuna, uusi koti pitäisi laittaa kuntoon ja vauvan kalusteet koota, pyykinpesu on vasta alussa jne. Jotain ruokiakin pitäisi saada pakkaseen tehtyä ennen vauvan tuloa. Mielellään saisi ensi vuoden puolelle vauva pysyä mahassa, niin ehtisi varmasti kaiken tehdä ja valmistautua henkisestikin kaikkeen tulevaan.

Mulla on "vielä pitäisi jaksaa" -fiilis. Kovien kipujen ja supistusten kanssa olo on pääsääntöisesti kaamea, öisin saa nukuttua sellaista 2-3h per yö, mitään extraa ei pysty tekemään ja aika menee vaan sohvalla/sängyssä maaten. Vauvan huone ei todellakaan ole valmis, mutta ei tule ennen syntymää valmistumaankaan, koska mä en pysty mitään tekemään. Nyt menossa rv 33+2 ja toiveena olisi että pieni pysyisi ainakin pari viikkoa vielä kyydissä. Saikulla oon ollut jo 3,5 viikkoa ja aika menee todella hitaasti. Paikat oli avautuneet pari viikkoa sitten ja kohdunkaulaa 2cm. Sen jälkeen en tiedä miten on tilanne edistynyt. Mulle tää raskaus on ollut jotenkin tosi vaikea alusta lähtien ja odotan kyllä todella innolla vauvan syntymää ja sitä että saan taas oman kehoni hallintaan.

Venla, sama juttu. Raskaus on ollut erittäin vaikea. mulla nyt rv32+1 menossa ja toivon todella, että vauva vielä 2vk ainakin pysyisi kohdussa kasvamassa. Kuitenkin heti tammikuun alussa saisi viimeistään syntyä. On ollut henkisesti ja fyysisesti tosi vaikeaa.

Meillä vauvan tavarat on yhdessä läjässä tuvan puolella, kun vauvan huone ei ole vielä kunnossa (maali puuttuu seinistä yms.) Ajateltiin niin, että kun saadaan maalattua, niin sitten kasataan pinnis sinne suoraan, ettei tarvi siirrellä kovin paljoa.
Suurimmat hankinnat on tehty. Täytynee hommata vielä liivinsuojia, vaippoja ja jotain muuta pientä.

Töitä olisi vielä täydet kolme viikkoa. Voisin toisaalta jäädä jo kotiin, mutta toisaalta pää kyllä vielä vaatii, että töissä kävisin kokeilemassa. Niinkuin huomenna menenkin :) Liitoskipuja on vain toistaiseksi mun harmina, niiden takia viikon ollut saikulla, mutta menen kokeilemaan.

Mulla on ihan "hohhoijaa, vielä pitäis jaksaa" fiilis... vauvaa varten ei oo mitään valmiina, vaunut sain eilen pestyä... Lauantaina lähdetään Ikeaan hakemaan pöytä/lipasto johon saa vauvan vaatteet ja tavarat.
Mulla on niin huono omatunto kun ei jaksa tuon pikkuneidin kanssa tehdä mitään, ihan yksin leikkii...
Taidan ruveta harrastaan kolmea ässää oikein urakalla kun poksuu tuo maaginen 37 täyteen.

Vau Sokerihuurre, ihan mahtava tilanne! Täällä 31+6 joten vielä ehtisin noin hyvään tilanteeseen sun viikoille päästyäni jos saisin itsestäni jotain irti. Vielä on muutamia hankintoja tekemättä, mutta niistä taitaa amme olla ainoa välttämätön juttu. Ja vielä haluaisin vauvan huoneen siirtää (lue: siirrättää) paikasta toiseen, mutta näilläkin tultaisiin toimeen. Onkohan tämäkin vain jotain turhaa pesänrakentamisviettiä, varmaan keksin vielä jonkin muun projektin, jos vauvan huoneen siirto käy liian nopeasti. Toi joulu tulee kyllä nyt sotkemaan aikataulut...

Ff mitä sitä laittamaan ennenku pikkunen sinne muuttaa nukkumaan :) meilläkin oli esikoisen huone niin pitkään tietokone huoneena kunnes muutettiin esikoinen sinne niin tein silloin siitä vasta neidille huoneen :)

ForestFairy, kuulostaa ihan järkevän ihmisen ajattelulta. Niin mäkin varmaan tekisin, jos ois järkeä mukana mutta tää loppuraskaus on sumentanut viimeisetkin järjen rippeet :grin - pakko hoitaa kaikki heti nyt!

Ff, Meillä nuorimmaisen huone laitettiin vasta kun oli 2,5v ja siirtyi pinnasängystä pois. Pinnasänky oli 1,5v iästä lähtien kyllä kyseisessä huoneessa, mutta huone palveli muuten ihan toisessa tarkoituksessa.

Meillä ei oo omaa huonetta edes vauvalle, täällä se nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Katotaan sitten kolmioo tms, vuoden tai kahden vuoden päästä.. :D

Niin esikoisen ekat puolvuotta asuttiin yksiössä... ja 6vuotiaaks kaksiossa... on kyll nyt luksusta kun joskus vielä kaikki nukkuu omissa huoneissa :)

Ff, Mä asuin esikoisen kanssa aikoinaan kaksiossa niin et esikolla oli oma huone ja mä nukuin miehen kanssa olohuoneessa :) Olihan se aika luksusta sit kun muutettiin 3h+k ja oli itsellekin makuuhuone. Meidän tulevassa kodissakaan ei ole kaikille omaa huonetta. Tosin tuo esikoinen on niin iso jo, että muuttaa pois kotoa siinä vaiheessa kun nämä nuorimmaiset alkaa kaipaamaan omia huoneita. Saavat siis jakaa yhden huoneen sitten kun vauva joskus siirtyy pois meidän makuuhuoneesta.

Tsemppiä kaikille supistelijoille ja sairaslomalaisille sekä kaikille joiden äitiysloma on jo alkanut. Parempaa vointia kaikille ! Mulla ei tänään särje alaselkää. Muutenkin on suhteellisen hyvä olo huolimatta työpäivän jälkeisestä väsymyksestä.

Takaisin