La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Thilda, Joo ja ne kertakäyttövaipat vasta haiseekin jos ei aina vie heti ulkoroskikseen. Siihen verrattuna huuhdottu kestovaippa ei haise millekään. Meillä on tosiaan usein pesty ihan normipyykin seassa vaipatkin kun oman koneellisen täyttyminen olisi vienyt aikaa päiviä meidän käyttötahdilla ja toisaalta tavallinen pyykkikin pestään lähes poikkeuksetta 60 asteessa ja lisähuuhtelulla niin samassa meni vaipatkin.

Hui kyll taas säikyttää... kävin vessassa ja mitäs mitäs paperiin jäi verta ja veri hippuja!! Mull ei oo koko raskauden aikana ollut veristä vuotoa... noh mutta supistuksia ei onneks vielä ainakaan oo että seuraillaan tilannetta! Jospa se olis vaan joku limatulppa kun irtoilee tai joku pieni verisuoni katkennut...

Pitäis töihin mennä, tän päivän kun jaksaisin niin huomenna soitan ajan lekuriin että jos saisi sitä sairaslomaa...

Mä haluun kestoilua kokeilla nimenomaan siks et säästäis siinä rahaa :) Ja toisekseen siks et potuttaa ne haisevat kertikset roskiksessa. Tosin varmasti kertiksiäkin tullaa ostamaa ja öisin käyttämää ainaki siihen asti et ei enää kakkaa tee yöllä.
Osassa kestoista muuten lukee et ei saa liottaa, ja mietin et taitaa johtua siitä pul-kalvosta (vai mikä se oli), mut imutha voi liottaa. Mun äiti kokeili nuorimmallaan villahousuvaippoja ja teki siis harsoista ne sisävaipat, sanoi et ämpäriin vettä ja loraus etikkaa ja sinne likoomaa likaset. Ja ei muuten haise just sen etikan kanssa :) Ite en aio harsoja imuna käyttää muuten ku hätätapauksessa. Ja aion pestä vaipat muun pyykin seassa :grin Hommaa tosin helpottaa se, et nyt on käytetty vaan pesupähkinöitä niin ei tarvi huuhteluaineen kans läträillä, ja sitähää ei sais edes sit vaippojen kans käyttää.

Toivottavasti FF ei oo sen ihmeempää, mut sitte vaan soittoa polille :).
Täällä ei kyllä kestoilla, vaikka tuttavapiiri vois kyllä pudota pyllylleen jos näkis mun käyttävän kestoa. Eikä kyllä kukaan tuttavapiirissäkään käytä/ole käyttänyt. Mutta peukut teille jotka jaksatte! :)

Vauva potkii kovin, mutta nyt kun pyyhkii alapäätä niin tulee sitkeää limaa ihan kirkasta. Onko se ihan normaalia?

Keskiviikkona kohdunkaula oli kiinni ja sormin reilu 2cm pitkä. Ei ole kipua tai supistelua ollut.

Ff, mullakin oli yks yö tullut vähän verta. Oli aika tyksiin niin pääsin myös käyrille ja ultraan, kaikki oli hyvin, eikä veren tihkumiselle tullut selvyyttä. Kuitenkaan mullakaan ei ollut mitään mikä olis ärsyttänyt kohdunkaulaa tms..

Mä ajattelin jos se oli jotain vanhaa perjantailta kun se lääkäri runno mun kohtua ihan vaan huomatakseen että se kaula supistuu kun kohdun päältä painaa :) mene ja tiedä.. onneks ke on neuvola ja jo viimeinen päivä seuraava äippäpolikäynti!

Kohdunsuun aukeamisesta voi tulla vähän verensekaista vuotoa myös, mutta sekään ei ole näillä viikoilla enää katastrofi vaikka aukeaisikin vähän. Mutta todennäköisin syy Ff on varmaan juurikin noi lääkärin testailut. Mulla tosin esikoisen kohdalla eka merkki käynnistyneestä synnytyksestä (silloin rv 28) oli juurikin verensekainen vuoto ja hyvin vähäinen sellainen. Mitään supistuksia ei ollut siihen mennessä tullut kun sanoin tuosta neuvolassa ja sisätutkimus paljasti kohdunsuun auenneen jonkin verran. Siitä kun menin suorinta tietä synnärille niin alkoi supistellakin.

Mut älkää nyt ottako paniikkia tuosta mun kertomuksesta.. Mullahan tuo esikoinen syntyi lopulta 41+4 tms kun tuolloin saatiin synnytys pysähtymään sitkeällä yrityksellä ;)

Nii mä alan olee niin täynnä tätä makaamista että ensimmäinen jolukuuta ku tulee rv34 täyteen alan hyppiä tasajalkaa... ja tätä epävarmuutta kun ei tiedä mikä johtuu mistäkin! Esim tänään oon vetäny banadolia kun selkä on sairaan kipeä mutta että onko ne suppareita vai vaan iskias kun kiukuttelee tän makaamisen takia... kai sen sit huomaa jos/kun synnytys alkaa!

Ff, No mä väittäisin kaksi synnyttäneenä, että sen kyllä huomaa ;) Se on sit eri asia tajuaako tarpeeksi ajoissa lähteä sairaalaan (mun henkilökohtainen ongelma selvästi), mutta se on eri juttu. Ja mä todellakin tiedän miltä toi sun tilanne tuntuu. Kahdesti oon tossa tilanteessa ollut. Esikoisen kohdalla erityisesti otti koville kun synnytys pääsi etenemään silloin pikkuviikoilla jo varsin pitkälle eli meidät todella valmisteltiin keskosvauvan syntymään. Ja sit kun venyikin lopulta yli ajalle.. En halunnut puhua kenenkään kanssa lasketun ajan jälkeen jne :D Nuorimmaisen kanssa oli vähän helpompaa kun tilanne eteni hiljalleen ja toisaalta esikoisen raskaus valoi uskoa siihen, ettei se kuitenkaan synny ajoissa. Nyt oon lähinnä viitannut kintaalla noille supistuksille :D

Kiiamaria mulla tuli tos eilen ja toissapäivänä samanlaista ja ajoittain pitkin raskautta ollu kanssa, mut mul ainaki ollu ihan normaalia. Muistuttanu mulla paljonkin ovislimaa. Mut oon kuullu et limatulppakin voi kait lähteä sillee epämääräsenä limailuna, mut itellä se on ollu selkeemminki klimppi kuin pelkkää limaa.

Kiiamaria: Ilmeisesti tosiaan joillakin limatulpan irtoaminen ilmenee normaalia erilaisemmalla ja runsaalla vuodolla.

Taas on selvitty työpäivästä harkkasupparit vaivasi jälleen koko vuoron ja särky mahassa.. Ehkä tää tästä, huomenna lähtee soittoa lääkäriin..

Oo meillä on kiiamaria sit sama laskettuaika, täälä kans pyörähti 32 käyntiin! Enää 8 viikkoa, aika hurjaa :)

Takaisin