La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei se hulluutta ole :grin Meil esikko on pari kertaa lauleskelluki joululauluja :)

Hellu ja bettie mie oon kuunellu ja jopa lauleskellu ja ois hirmunen hinku ruveta laittaa joulukoristeita ja ka yks päivä suunittelin jopa joulukortteja :D ja kaupoilla käydessä oon joululahja ideoitakin keräilly :) ja kaikki tämä alko ku vaihtu marraskuu :D

Ff mie jo tuijottelin tänään muuten jouluverhoja ja mietin et vois joulukuun alkuun vaihtaa :D

Joo ensimmäinen adventti 29.11 on mulle lähtö laukaus siihen että saa repästä... no ei tänä vuonna aijon ottaa rennosti :)

Minä oon jo viikon tässä kuunnellu joululauluja, piti tänään ripustaa valot parvekkeelle mutta jää todennäköisesti maanantaille kun sillon ehdin kaivaa ne tuolta jemmasta.. Ajattelin tänään vielä paistaa pipareita! :D

Meillä on paistettu pipareita, joulutorttuja jo monta kertaa, glögiä kulunut monta litraa ja tyttö kuuntelee joululauluja läpi vuoden :D Joulukuun alusta laitetaan ne koristeet mitä ylipäänsä laitetaan. Tämä siksi että joulua ei vietetä kotona eli olisi hassua koristaa koti ns turhaan. Näin ehditään katsellakin koristeita hetki. Pois kerätään heti vuodenvaihteessa yleensä ja tänä vuonna varmasti kun on tuo muuttokin tulossa..

Heeii! Minä täälä mietiskelin. Onko teille (erityisesti hox hox tampereen alue) puhuttu noista loppuviikkojen paino arvioista? Tehdäänkö automaattisesti? Enemmän ja enemmän vaan alkaa jännittää että tyttö on kun äitinsä ja syntyy liki 5kilosena... Ja neukku täti ei laita lähetettä synnytystapa arvioon jos sf kasvaa käyrien mukasesti.

Naps, Tampereella on lääkärineuvola joskus rv 35-37 tms jolloin lääkäri arvioi (useimmiten käsikopelolla) onko lapsi sen kokoinen et mahtuu tulemaan. Jos epäilyttää niin laittaa sit lähetteen ultraan tarkempaa kokoarviota/synnytystapa-arviota varten. Käsittääkseni ensisynnyttäjällekään ei rutiinisti tehdä tuon kummempia selvityksiä nykyisin.

Mäkin tein tänään omena-kaneli torttuja ja join glögiä. Muuten joulunaloitus ja odotus on vielä vaiheessa. Täällä on kyllä naapurit laittaneet jo ulkovaloja taloihinsa. Mitkä on hienonnäköisiä muuten niin pimeässä illassa.

Maria, mäkin oon siirtynyt tavallisista luumutäytetortuista melkeinpä kokonaan noihin omena-kaneliversioihin. Ne on niiiiin hyviä! Niiden kanssa sitä vaniljalla maustettua vaaleaa glögiä, ai että.

Me ei olla edes mietitty joulun laittamista vielä ollenkaan. Hoidetaan tuo muutto ensin alta pois niin sitten jaksaa ehkä miettiä koristelujakin. Mutta nyt kun kerran ollaan joulu ihan kotona niin kai sitä jotain tulee laitettua.

Mun tekee mieli tehdä niin noita pipareita, mut ehkä mä nyt jätän sen jonnekin ensi viikkoon kun huomenna taas pitää verensokeri arvoja mittailla.. :3

Tiita mun on pakko paljastaa että mä tein ekat joulukortit ennen pääsiäistä ku löysin alesta sellaisen askartelusetin ja puras askartelukärpänen. :)

Ja täällä tosiaan on kans joulutorttuja tehty jo ajat sitte ekan kerran ja glögiä piti saada heti ku sitä kaupassa näin eka kertaa. :D joululaulujen ja koristeiden kans oon yleensä odottanu ekaa adventtia, mutta enhä mä oo ku pari viikkoa liian aikasessa.. :P

Mulla on melkein kaikki joululahjat jo hankittuna/tehtynä.. Ei tuu ainakaan hoppu.. ;) tosin mä oon hankkinu niitä jo pitkin vuotta, ensimmäisen taisin ostaa jo helmikuussa..
Joululauluja en oo kuunnellu, meillä soi lähinnä Raskasta joulua-levyt kun ne on molempien mieleen.. Mut nekin lähempänä joulua..
Glögiä olen jo juonut, mutta itse ei tule juuri leivottua pipareita tai torttuja kun ei kehtaa tehdä ihan paria kappaletta vain.. Ne kun ovat parhaimpia juuri leivottuina tai ainaki tortut..

Meillä sopii onneksi vaunut eteiseen vaikka kerrostalossa asutaankin. Ja vaunut mahtuu hissiin hyvin. Olishan meidän rapussa lämmin varasto mutta minä en uusia vaunuja jätä sinne kyllä, vaikka ei oo mitään ongelmaa ollut pyörienkään kanssa mutta kun helppo noi vaunut tuoda sisälle kuitenkin.

Meillä on jo joululaulut soinu lokakuun alusta lähtien, glögiä kulunu monta litraa ja torttuja ja muita joululeivonnaisia tehty. Miehen joululahjaa lukuunottamatta kaikki lahjat hommattu ja paketoitu! Ei siis tietoakaan stressistä ☺

Kuskaisin kyllä vaunut kanssa kotiin asti, mutta on hiukan hankalaa kun ei ole hissiä. :D niin täytyy sitten tohon lukkoon satsata.

Muokattu viimeksi:
Täällä taitaa olla ensimmäinen joulu ilman lahjoja :( mulle seuraava raha kun tulee vasta tammikuussa.

Kissaa meillä ei onneksi ole eikä tule mutta naapurin kissa tykkää hyökätä tänne ovesta sisälle aamuisin ku mies lähtee töihin ja samantien alkaa merkkailee paikkoja, kyllä niin saa tämän hormonihirviön raivon partaalle ja vielä kerran jos tänne livahtaa ni hyvin ei käy :D

Tammivauva, Mä olisin jo valittanut kissasta naapurille ja jos silti jatkuu niin vääntänyt niskat nurin kissalta tai naapurilta. (No en nyt oikeasti.)

Mähän hermostuin tytön perhepäivähoitajan naapurillekin kun siellä oli pakko pitää rattaat ulkona hoitopäivän ajan ja heidän kissa kävi sit nukkumassa niissä rattaissa. Luin "vähän" lakia sille naapurille jonka mielestä kissojen kuuluu saada liikkua vapaana ja tehdä mitä haluaa. Kerran kiukuspäisssäni nappasin kissan sieltä rattaista syliin ja soitin taas naapurin ovikelloa ja sanoin et seuraavalla kerralla mä vien kissan eläinsuojeluyhdistykseen jos ette tämän enempää siitä välitä. Oikeasti mun mielestä on jopa kissaa kohtaan törkeää antaa sen kulkea 24/7 vapaana kaupunkialueella. Ja kun miettii millainen peto kissa on niin.. Sit valitetaan jos joku antaa koiran olla joskus ilman narua lenkillä. Ne kuitenkin yleensä tottelee omistajaansa eivätkä syö jokaista näkemäänsä pikkueläitä jne. ;)

Ja ei.. Meillä ei ole mitään eläimiä eikä allergioitten takia voi tullakaan vaikka haluttaisiin. Ja myös allergian takia tuo kissa rattaissa sai pinnan kiristymään ja lujaa kun oli ihan sama millä rattaita suojasi niin joka päivä oli niitä karvoja ym rattaissa..

Takaisin