La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi tuota miehen ilmettä kun annoin sille tuon isin selviytymispakkauksen :Heartred
Ei kerennyt menon takia siihen tutustumaan vielä tarkemmin mutta taitaa olla mieluisa yllätys jo ajatuksenakin :)
Odotan et tulee kohta takaisin kotia ja pääsee tutkimaan mitä paketti sisältää :)

Jnnajsmine meillä mies puristi joskus aiemmin kerran rinnasta ja kun sormet kastu vähän ni se oli siinä se puristelu :hilarious: oli kyllä ukon ilmekkin näkemisen arvonen siinä tilanteessa!

Verenpaineet on ollu itsellä koko ajan sem 100-120/60-70. Matalimmat kotona, korkeammalla neuvolassa :) oma neuvola täti nostattaa kyllä paineita jo ajatuksestakin:shifty:

Oma äiti oli isoveljeö odottaessa 2kk osastolla korkeista verenpaineista kun lääkitys eikä mikään purrut:wideyed: mun kohalla ne oli vaan korkeat 150-170/80-100 paikkeilla mutta sai olla kotona lääkkeiden kanssa :rolleyes:

Hyvä tietää, että muillakin on aika matalat verenpaineet :-) Ei mulla normitilanteessakaan korkeat ole, mutta nyt vaan tuntuu, että joka kerta kun mittaa niin ovat aina vaan matalammat.

Mul on paineet ollut neuvolassa 90-100/60-70 kotona en oo ees mittaillut.

Täällä ei ole maidosta tietoakaan (täytyy tunnustaa, että salaa sitä herumista jotenkin jopa toivoisin, kun meillä on suku epäonnistuneita imettäjiä täynnä).
Mulla oli sama fiilis esikon kanssa, mutta ei herumista tai mitään muutakaan tullu. Sitte synnärillä räjähti tissit täyteen ja olinkin lähisuvun ainoa maitokone. Näinkin voi käydä vaikka suvussa muilla ei olisi toiminut.

Mä mittailen vaan neuvolassa, iskän luona olis kyllä verenpainemittari.

Mä odotan sitä ahistavaa tunnetta mikä tulee kum tissit on täynnä... Huhhu! Nytkin jo välillä ahdistelee vaikka paljoo ei tuu

Mulla tulikin tästä päivästä sairaslomapäivä.. Aamulla koiran kanssa kävelylenkillä alkoi oikeaan pohkeeseen äkillisesti koskemaan ja kovaa, meni melkein nilkuttamiseks loppumatka.. :( soitin neuvolaan ihan vaan varmistaakseni et onkohan ihan normaalia niin laittoi hoitajalle eka ajan ja nyt odottelen lääkärin vastaanotolle pääsyä.. Epäili et jos olis vaikka laskimotukos... Tämä raskaus kun on jo itsessään yksi riskitekijä noille.. Mut toivotaan et olis jotaa muuta..

Mulla joskus aamulla saattaa krampata pohkeet ihan kunnolla, kun oon tottunu herätessä niitä venyttää jalkateriä painamalla ees taas. Nyt siis voi vaan polvia kohti vetää jalkateriä, muuten kramppaa niin pahasti, että melkein suoraa huutoa saa päästellä miljoonien kirosanojen kera.

Mulla on ruennu näkö huononemaan iha jonkun verran, onko kellää muulla vastaavaa? Ku joskus jonkun kanssa tästäkin juttelin, nii tää sano, että parani kyllä taas synnytyksen jälkeen.. Eli en nyt tiiä, meniskö optikolle vai ei :(

Mämmi täälläkin oon miettiny tota näön huonontumista. Mut mulle on lasit määrätty et pitäs varmaan ruveta päässä pitämään.

mämmi, mä muistelisin jostain lukeneeni, että raskaana ollessa ei kannata edes optikolle mennä kun tulokset ei pidä paikkaansa.. Mulla kans näkö heikentynyt.

Raskaus- ja imetysaikana ei kannata uusia silmälaseja hommata jos ei ole ihan pakko. Näkö saattaa tosiaan heikentyä, mutta korjautuakin taas kun hormonitoiminta normalisoituu. Mä sain joskus tällaiset ohjeet optikolta kun raskaana menin varaamaan aikaa näöntarkastukseen.

Sama koskee kenkien ostamista. Jalan malli ja kokokin saattaa muuttua raskauden aikana ja palautua (tai sit ei) myöhemmin.

Pitänee varmaan sitte tosiaan vaan ootella, eihän tässä kauaa enää toivottavasti joudu huononäkösenä olemaan :) lasit siis mulla ollu jokunen vuosi ja piilarit hylkäsin aikalailla alkuraskaudesta, kun rupes silmät vuotamaan ja piilarit tuntu niin epämukavilta.

Ja joo, kavion koko on kyllä muuttunu iha hitokseen kans :-o ei näytä entiseen verrattuna turvonneelta tai mitään, mutta kokoa tai kahta isommat sais kengät olla. Ihmeellisiä muutoksia kyllä, ei kyllä ois ihan äkkiä tämmösiä uskonu tulevankaa :D

Takaisin