La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kävi esikoista katsomassa mun vanhemmat, siskoni miehensä kanssa, serkku veljekset vanhempineen ja yhdet entiset naapurit. Eli mun vanhempia lukuun ottamatta kaikki tutut, jotka asuivat kuopiossa :D Ihan kivaa oli, kun kävivät. Saa nähdä miten paljon käy tulevan kohdalla, koska nyt asutaan paljon kauempana, nii kuinka moni tulee tänne asti katsomaan tai sit mummolassa on kaamea ryysis, kun sinne mennää ekan kerran tulevan vaavin kaa :D

Meillä varmaan käy vaan isovanhemmat katsomassa, tai minum vanhemmat voisivat sanoakkin että he käyvät sitten kun ollaan kotiuduttu mutta miehen äiti voi olla ihan tapaus erikseen, ensimmäisenä varmaan hynttäsee tulla sieltä.. ihana ihminen, ei mitään valitettavaa :)

Meillä on anopilla niin iso porukka perässä vedettävänä, nuorin 5v, että meille ei ole asiaa ensimmäisten viikkojen aikana ku appiukon kanssa. Eli kahestaan jos tulevat ni ok. Mun omat vanhemmat elelee kahdestaan ni saa tulla käymään. :) mitään lapsiperheitä en aio ottaa vastaan. :)

Meillä tulee sit varmaan käymään sairaalalla jengiä jos oon itte siinä kunnossa et jaksan vieraita.. :)

Nyt vaaka näytti -3,1kg enkai mä ihan kasaan kuihdu.. :D - tää ruokavalio näköjään pistää kilot tippumaan..

Helpottaa omaa elämää kun ei tarvi tota sokeriarvoja mittaa kun joka toinen viikko 4 aamupaastoa ja joka toinen viikko se yks 8 mittauksen vuorokausikäyrä. Helppoa! Mää hölmö mittasi. Nyt tällä viikolla 3 päivää putkee 8 mittauksen vuorokausikäyrän vaikka ei olisi tarvinnut. No ei se mitään, ensi viikolla sit taas jatkuu noista aamupaastoista... :D

Kyl tääl vaan paastoarvon (oli 5.5) sillon niin pitää mittailla 2-3krt viikossa ja niinä päivinä 4krt päivässä ja yhtään ylitystä ei ole ollut, mutta näillä jatketaan loppuun asti.. tosiaan en voi kun ihmetellä miten erilailla kaikilla paikkakunnilla on tuo käytäntö.. :O

Keskikäyrällä menee massun mitta ja painoa viikossa aina tullut n. 330g. Tuskin tuolla vielä ainakaan majailee mikään monsteri.. :D
Eilen kävin töissä niin olivat kyselleet minun lähdön jälkeen työkaverilta että syntyykö se maaliskuussa massun perusteella :D

Eilenki vedin sellaisen suklaakonvehti överit ja söin makaroonilaatikkoa vielä illalla niin aamun arvo oli 4.6 :D

Juu ihmettelen kanssa miten erilaiset ohjeet on paikkakunnittain.. :)

Hemmutar mullakin tuli puolituttu täti tänää kaupassa kyselemään että onko kaikki hyvin... oli kuullut että olin joutunu sairaalaan yms ja nyt luuli että vauva on syntynyt ennen aikojaan :shifty: niin paljon näytän raskaana olevalta! En tiiä oliko se iloinen vai pettynyt kun kerroin että ei kaikki hyvin ja vauva vielä matkassa :) eipä saanut mitään uutta juoruttavaa!

Neuvolassa käyty. Mittausten mukaan vauva kasvaa tasaisesti keskikäyrän alapuolella.. Ihanat sydänäänet paukutti niin kovaa ja kuten olen huomannutkin niin vauva oli pää alaspäin. Kaikki hyvin supistuksia ja selkäkipua lukuunottamatta..

FF, juu, välillä huvittaa ihmisten reaktiot.. meidän naapurin naapuri näki kun kävelin muutama viikko sitten postilaatikolle ja se yskä vaivasi niin se pysähti polkupyörällä keskelle tietä ja kysy oikein mualaisittain että pahoinvointiko vaivaa kun kakistelet :D :D

Prismalla sattu ex viereiseen jonoon (sen kanssa tuli ero jo öö..4 vuotta sitten, sille oli vähän kova pala se...näköjään vieläkin.......) katsoi pitkään massua ja pyyhki kohta tipan silmäkulmastaan ja kamalaa vauhtia keräs ostokset ja melkein juos pois.. öö..
Mikä maailman ihmisiä vaivaa :D

Täällä kans tuntuu ihmisiä kiinnostavan että milloin jään mammalomalle ja millon vauva syntyy.. La:a ei tiedä ku mun oma äiti ja sit yks sisko, ja samoin sitä että lomailen jo. :D maha alkaa olla jo aika kookas joten voisin kuvitella että nää ihmiset parin viikon päästä höpöttää jo että on tuonki vauva menny jo niin ja niin paljon yliajalle, vaikka eivät asioista mitään tiedä.

Olipas aika hauska sattuma tänään. Mä olen innolla kääntänyt kaappeja ympäri ja vienyt vaatteita kirpparille yms. Tuli kuitenkin vastaan iso pussillinen käyttämättömiä, mutta mulle liian pieniä mammavaatteita. Ajattelin sitten laittaa ne paikalliselle nettikirpparille myyntiin, koska en ihan uusia vaatteita hennonut lahjoittaa ilmaiseksi poiskaan. Kaupat sovittiin sitten heti illalla ja sovittiin, että ostaja tulee ne hakemaan jo tänään. Kyselin sitten hänen raskausviikkoja ja kävi ilmi, että meidän lasketut ajat on vain parin päivän heitolla :-D Saa nähdä ollaanko samassa huoneessa vauvoja hakiessa ;-)

Minä taas en ole kertonut koulussa juuri kenellekään, enkä ihan kaikista kaukaisimmille tutuille ja puolitutuille koko raskaudesta. Hauskaa, että vaikka osaa näkee viikottain niin oon onnistunut "jemmaamaan" mahan niin että eivät ole edes tajunneet! (en nyt ihan tarkoituksella vaan viihdyn nyt vähän väljemmissä vaatteissa. Olisi inhottava mennä tiukoissa ja liian tyköistuvissa kun on muutenkin turvonnut olo)

Sitten kun olen muutamille kertonut niin ovat siinä raapineet päätään epäuskoisen näköisenä, "missä se on" =D =D -"Taskussa?"
Kyllä sit naurattaa kun vähän kiristän paitaa =D. -"Siis jo tammikuussa!?!" heh..

Huh, päivät ne vähenee vaan. 80 päivää jäljellä laskettuun ja joku 6 viikkoa mammalomaan! :) teillä alku kuusta lasketuilla nyt on vielä vähemmän päiviä jäljellä laskettuun mut pian meillä kaikilla on babyt sylissä! <3

56 päivää. Tää aika on mennyt ihan älyttömän nopeesti.

Eilen neuvolassa terkka kysyi että muistatko kun teit raskaustestin, mitä tuntemuksia aiheutti ym.
Justhan mää sen testin tein :) Eiku..
Aika menee kyllä ihan hirveetä kyytiä!
Maanantaina olisi synnytysvalmennus, jännää! :)

Mitä veriryhmää täällä mammat on?
Täällä yks AB-, hieman vissiin erikoisempi, miten lie vauvalle periytyy nuo veriryhmät..

Takaisin