La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä voisin luopua jo tästä massusta, tuuppailut ja potkut voin vielä pitää kun kylkiluut saanut olla rauhassa..mutta tämä pötsi.. miten tämän kanssa pitäisi osata nukkua? :sad001
Niin vaikeaa kävelykin, mies jo hidastaa vauhtia minun takia niin silti tulen 10m sen jäljessä :grin:p

Mä löysin kirpparilta sellaisen vihreän liberokassin, koiran vaipat ja pikkuhousut on siinä.. :hilarious: ei mikään kaunein kedon kukkanen se pussukka mutta kätevä ja ihanan värinen :)
Täytyy käydä pirkka-lehti lukemassa että mitä siellä siitä kirjotetaan :happy:

30+1 :shy:

Bumble laitapa sinne muksun sänkyyn sipulin puolikkaat tyynyn viereen, niin helpottaa tehokkaasti nuhanenän hengitystä :) Meil on ahkerassa käytössä flunssissa toi kikka, kun ei muut auta. Lisäks itellä sit vielä Vikciä nenän alla/poskipäillä, mut ei viitti lapsille naamalle sitä laittaa. Apteekeista kyl saa niinä Vicks adaptereitaki (vai mitä ne oli), jotka laitetaan pistorasiaa kiinni, ja se sit vapauttaa sitä vaikuttavaa ainetta geelityynystä höyrynä huoneeseen. Itellä on ollu tarkotus sellanen hankkia mut ei koskaa muistu mieleen apteekkireissulla se.

Tänään 31+0 poks. Eilen neuvolas puhuin niistä mun poltoista alavatsal ja reisillä. Meinas et on ollu supistuksia, mut niin tehottomia et ei oo koko kohtu supistunu samal. Ei ollu siis huolissaa niistä eikä laittanu uutta lääkäriaikaa mulle sen takia. Ja ei onneksi ollu painokaa noussu vielä yli 90 vaan vaaka näytti 89,7kg eli 303g/vk tullu edelliskertaan :) Ja lähtöpaino oli sen 81, joten ei oo tullu niin paljon painoa kuin edellisis raskauksis näillä viikoilla, painoa vaan on ollu nyt valmiiksi enemmän.

Löysin ton babybox -viestin sähköpostista, joten sen voisin tänään hakea :) mut toi libero.fi ei nyt toimi, en muista saaneeni sielt mitään kuponkia.. Tuleeko se s-postiin vai kirjeellä?

Mä sain liberon toimimaan ja laitoin sinne postia sieltä sivujen kautta että miten homma toimii.. olen jo joskus aiemmin sinne rekisteröitynyt ja ei ole kuponkeja näkyny...

Mä laitan kostutettujen vanulappujen väliin vickiä kerroksia muutama ja pieneen pussukkaan ja sängyn päätyyn roikkuun niin vapautuu sit sitä höyryä kun laput kuivaa.

Ja tosiaa tääl tais siitä maidosta olla puhetta. Toisen eläimen maito ei oikeesti edes kuulu ihmisen ruokavalioon, ja tosi vähän sitä muualla maailmas käytetään ja varsinkaan lehmän maitoa. Vuohenmaito on lähempänä rintamaitoa koostumukseltaan. Ja kalkkia saa paljon kasviksista (ne mitkä sisältää paljon lehtivihreää esim. parsakaali,pinaatti, tummat salaatit, nokkonen ) ja kananmunasta jne. joten maitoa eikä maitotuotteita siihen tarvita. Ja mistä se lehmä maitoon kalkkia saa? No siitä mitä syö, eli ruohosta :wink Tärkeetä on huolehtia siitä että saa niitä vitamiineja jotka edesauttaa kalsiumin imeytymistä tarpeeksi.

Joo ei Liberolta vielä ole mitään lappuja tullut. Veikkaisin, että tulee lähempänä laskettua aikaa. Tässä on kuitenkin meitä ennen vielä marraskuiset ja joulukuiset "laukutettavina".

Mä tulin juuri ravintolasta syömästä. Että osasi olla hyvää. Ja muutenkin mukavaa syödä mukavassa aikuisseurassa :) Ja kotonakin oli asiat mallillaan eli sekä lapset, että appivanhemmat hyvissä voinneissa ;) Vielä kun saan noi lapset nukkumaan niin sit rentoudun ihan itsekseni hetken ennen nukkumaanmenoa. Miehet siis jäi vielä viihteelle kun me raskaana olevat vaimokkeet lähdettiin lapsia nukuttamaan.

Mä en taida sitä liberolaukkua täl kertaa edes hakea, ku ne laukut ei oo itessää tullu meillä minkäälaiseen käyttöön. Sisältö niis on tietty kiva, mut laukun sijaan vois olla joku muukin muoto ainakin uudelleen synnyttäjille.

Bettie, Meillä oli esikoisella hoitolaukkuna se Libero-laukku ja kummankin lapsen laukut on vielä tallella kun ovat olleet leikeissä mukana. Harmi vaan kun nuorimmaisille tulee saman väriset laukut ;) Esikoisella on siis violetti laukku ja noi on jo vuosikausia ollut noita vihreitä.

Nyt alkaa täälläkin olla tavarat kasassa ihan pikkusälää lukuun ottamatta. Ostettiin tänään kauppakierrokselta pienet kotiutumisvaatteet. Muuten en enempää 50 senttisiä ostakkaan lisää, kun esikoisen vanhat käy vielä hyvin. Noi kotiutumisvaatteet laitan sitten jemmaan kun menevät pieneksi, aivan kuten esikoiselta aikanaan. Niitä ei käytetä toisilla, saavat sitten laittaa omilleen päälle mikäli tahtovat :-)

Vaippapaketinkin ostin jo valmiiksi, tissirasvaa ei löytynyt, mutta sen ehtii seuraavan kerran kun käy apteekissa. Muutenpa tommoset hoitotarvikkeetkin suurimmaksi osaksi löytyy valmiina. Pitäisi varmaan ottaa oikein ajan kanssa ja käydä läpi että puuttuuko jotain :-) Tai no, vastiketta pitää ostaa varuilta 2 purkkia. Esikoisen kanssa ei imettäminen onnistunut, niin pitää varautua oman mielenrauhan takia vaikka rintapumppu kyllä kaapissa onkin :-)

Vali vali, nari nari..
On kyllä ollut kipeä viikko selän kanssa elää.. Huomenna on iltavuoro ja koitan sen vielä sinnitellä jotenkin läpi. Jos ei ihmettä tapahdu niin maanantaina haen saikkua.
Ei ole kauheen reilua työkavereitakaan kohtaan, kun joutuu normijuttuihin pyyteleen apua ja muutoinkin ylihuolehtivaisina tekevät mulle kuuluvia töitä.

Onko nää harjoitussupistukset vaarallisia? Siis jos niitä tulee "rasituksessa" peräjälkeen paljon.. Töissä ihmettelin kun vähän väliä oli epämiellyttävä tunne alavatsassa, kunnes nyt kaksi rauhallista kävelylenkkiä koiran kanssa tehneenä tajusin, et ne on ollut varmaan supistuksia mitä ei niin rekisteröinyt työpäivän ja selkäkivun lomassa. Lenkillä huomasin, että vähän väliä alavatsaan tulee ikävä kireä tunne joka helpottaa nopeasti, mutta alkaakseen vain hetken kuluttua uudestaan. Levossa ei kiristä ollenkaan. Eivät ole kivuliaita mutta ei tietty mitään mukavan tuntuisiakaan.
Pirpana tuntuu voivan muutoin hyvin potkiskellen massussa..

Täytyy tosiaan maanantaina olla yhteyksissä neuvolaan ja varmastikin saikku on edessä, kun pelkästään kävely ja oleminen tekee tuonne selkään kipeää. Lieneekö nämä supistukset johtuu tästä rasittuneesta kropasta sitten.
Täytyy toivoa, että huomisesta työillasta jotenkin selviää!

Jos ne supistukset on kivuttomia, niin ei ne vaarallisia ole vaik niitä tuliskii paljon. Mutta silti niitten takia kannattaa saikkua hakea, ku ei se elämä jatkuvien harkkasupistuksienkaa kanssa mukavaa ole. Ja ties vaikka pieni lepo ttekis hyvää ja ne rauhottuis.

Täällä tuli tänään 30min aikana yksi kivulias ja pari ei kivuliasta supistusta, kun poikakissa hyppäsi mahan päälle. Onneksi loppuivat kokonaan tuon kolmannen jälkeen.

Mulla alkaa selkä väsymään näistä pitkistä työpäivistä kun joutuu seisoo 8 tuntia jaloillaan... :/

Moikka kaikille tammikuisille! :)

Oon uusi täällä foorumilla. Sain kuulla että tälläinenkin sivu on olemassa tuttavaltani, ja päätimpä tehdä profiilin itselleni. Olen ensimmäistä lasta odottava nainen pk-seudulta, laskettu aika on 10.01. Ihanaa että tälläinen sivusto on olemassa! :)

POKS 30+0! ❤

Takaisin