La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nää harkkasupparit kyl alkaa ärsyttää ku iltaisin alkaa mahaa kiristää niin et pakko vaa löhöö. :3

Juu, eii hitsi. Huomenna olis sokerirasitus 8.50 :3 mitä sitä tänään uskaltaa syödä.. :D

Hei taas todella pitkästä aikaa!!

En ymmärrä mihin tämä aika oikein kuluu, mitään ylimääräistä en saa kotona aikaiseksi vaikka olisi päivät aikaa...
Väsymys on ihan mahdoton ja ainoa ohje on levätä. Pojatkin jo tietää, että äidillä on taas vähän huono olo ja se nukkuu :sleep011.

Äitiyspakkaus on tullut myös tänne ja mummolastakin tuodut vauvan vaatteet on nyt pesty. Yksi ilta istuin tuossa olohuoneessa vauvan vaatteiden keskellä ja ihmettelin, millaiseen tilanteeseen elämä on taas meidät heittänyt. Vaikka raskaus on jo näin pitkällä (tänään 28+0), on minulla asian sulatteleminen välillä pahasti kesken. Toisaalta perhe ja koko suku odottaa vauvaa innokkaasti ja toisaalta olen kauhuissani kuinka koskaan tulen selviämään?? Esim. jo rattaiden ja turvakaukalon hankinnan ajattelu aiheuttaa pienen paniikin.

Tuosta vauvavakuutuksesta suosittelen ottamaan jos se vain on mahdollista. Meillä ainakin oli heti poikien syntymästä lähtien hyötyä, molemmat olivat kaksi viikkoa keskososastolla. Toki siihen sattui juuri vuoden vaihde, joten maksoimme molemmista vuosista omavastuut. Mutta senkin jälkeen on lääkärille päässyt heti ja molemmilta on esim. leikattu nielu- ja kitarisat Mehiläisessä saman viikon aikana kun on leikkaus todettu tarpeelliseksi. Kaupungin lähetteellä olisi leikkausaikaa odoteltu se puoli vuotta. Nyt tilanne on kohdallani toinen, ylipainon, verenpaineen ja radin myötä en niin vain vakuutusta saanutkaan. Lisäksi tämä 40v. aiheutti sen, että vakuutuksen hinta olisi noussut vielä 150 e vuodessa lisää. Joten lopulta päädyttiin siihen, että haetaan vakuutus vasta syntymän jälkeen.

Kuinka moni muu täällä käy neuvolan lisäksi äitiyspolilla? Itse käyn neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, puntarissa ja hemoglobiinin mittauksessa. Äitiyspolilla seurataan sokerit diabeteskätilön vastaanotolla ja lääkäri ultraa vauvan. Toistaiseksi vauva on kasvanut täysin keskikäyrillä. Välillä vain tuntuu hassulta juosta kahdessa paikassa, kun voisi kuvitella kaiken hoituvan vain tuolla äitiyspolilla. Vaan ei...

Vielä täältäkin paljon tsemppiä FF:lle ja muille, joilla huolia on ollut. Ajatuksissani olette:hello.

Nyt lähden valmistautumaan neuvolakäynnille...

Täälläkin huomenna sokerirasitus nro. 2. Ei inspaa ei yhtään, mutta on se vaan mentävä sinne pariks tuntia istuksimaan. Tai makoilemaan paremminkin niin kuin viimeks. Meinas vaan väkisellä puskea tuskan hikeä pintaan. Ja olen niin onnessani kun saa niiden mummelien ja papparaisten oudoksuvia ja pahoja katseita kun makoilen siellä labran aulassa. Penkkejä siellä kyllä riitti niille vanhuksillekin, mutta ne ei tunnu ymmärtävän että en siellä huvikseni makoile ja ole vaan "tollanen laiska nykynuori...". Tai sitten vaan ajattelen liikaa muiden mielipiteitä.

Tänne iski eilen illalla oksennustauti. Luulin ensin, että söin vaan itseni ähkyyn tai jtn, mutta noin tunnin välein sai käydä oksentamassa aamuun asti, nyt on väli vähän harventunut. Toivottavasti lähtisi koko pöpö yhtä äkkiä pois, kun tulikin :|

Alinah, kannattaa syödä mahdollisimman samalla tavalla kuin normaalistikkin syöt että saat mahdollisimman luotettavan tuloksen rasituksesta :)

Maiju-75, me ollaan äippäpolin seurannassa kun on yksi epäonninen raskaus takana, joten tämä raskaus oltu sitten äippäpolin hellässä huomassa :)

Mämmi, oijoi parantumisia! Mua on oksettanut monta päivää mutta oletan sen olevan tätä viimeisen kolmanneksen pahoinvointia mitä joillakin esiintyy..

Mämmi, Toivottavasti vatsatauti helpotti jo! Anoppi eilen soitti ja kysyi onko meille tullut vatsatauti kun heillä on (ja tyttö oli heillä la-su hoidossa). Sanoin, että jos meille tulee vatsatauti nyt niin eivät saa tyttöä enää ikinä hoitoon ;) No ei vaan.. Mutta ei todellakaan kaivattaisi vatsatautia kun mulla supistelee muutenkin koko ajan ja tuolla tytöllä on muutenkin noita vatsavaivoja aina niin vatsataudit on venynyt tosi pitkiksi ja usein jouduttu hakemaan vauhtia toipumiseen sairaalasta.

Alinah, Syöt ihan normaalisti, mutta se kannattaa ennen paaston alkua huomioida, että syöt riittävästi selviytyäksesi pitkästä paastoajasta kunnialla. Mun pitää varmaan laittaa iltapalan syömisestä muistutus torstaille, ettei käy niin kuin edellisessä raskaudessa, että huomasin nälän vasta kun oli liian myöhäistä ;)

Alinah, ainakaan kevyemmin ei kannata syödä ku mitä normaalisti söis :) mä vedin kiireessä mcfeast aterian appelsiinimehulla ennen ekaa rasitusta ja olihan hyvät arvot ;) mietin uskaltaisko ens viikolla syödä saman satsin vai ei :D en taida raskia..mut kunnon iltapala kannattaa syödä.

Mämmi, koitahan päästä pöpöstä eroon! Ei oo kivaa muutenkaan oksennella, saati sitten raskaana..:(

Neuvolalääkärissä käyty ja ei isoja muutoksia kohdunkaulan pituudessa. Saikkua jatkettiin nyt kuitenkin kuukauden verran ja lääkäri sanoi suoraan, ettei usko mun palaavan töihin enää ennen äitiyslomaa. No en usko kyllä minäkään kun hoitotyötä teen niin johan siinä vaiheessa alkaa vatsan kokokin olemaan ongelma kun ei pääse potilasta riittävän lähelle auttaakseen ;)

8de618e74d376e9bad543d8ae355f8c4
Glögiä ja joulutorttuja! Nam!

Mämmi.. Vointeja sinne.. Mä niin tunnen tuon tunteen kun sama tauti rantautui pari viikkoa sitten meille.. Ensin minulle ja tuli molemmista päistä; vajaan vuorokauden itse tautia mutta sit meni pari päivää ihan lepäillen.. Mies sairasti sitten kuumeen kera mun jälkee.. Itsellä se oli oikein loman kunniaks..

Nyt meinas iskeä päättämättömyys. Saanko ottaa thoroxinin aamulla ennen sokerirasitusta? Kun joku mielikuva olis että välttämättömät lääkkeet saa ottaa ennen koetta. Elänhän mää ilman tuotakin kokeen loppuun, mutta sit täytyy olla puol tuntia syömättä lääkkeen oton jälkeen niin joutus ootteleen kokeen jälkeen että saa syödäkseen.

Ainakin apteekissa farmaseutti anto ohjeistuksen että vähintään se 20 min odottelua

Tein tänään terveysselvityksen op:n vauvavakuutusta varten . Saa nähdä saako sellaista, kun mulla oli toi downin syndrooman riskiluku 1:70 veriseulan mukaan. Siinä terveysselvityksessä kysyttiin, että olenko käynyt lapsivesitutkimuksessa tai istukkabiopsiassa. En käynyt niissä tutkimuksissa keskenmenoriskin takia. Vauvan niskaturvotus oli vain 1,2 mm ja rakenne-ultrassakin kaikki oli terve vauva.

Mies se mutustaa vaikka mitä tossa vieressä, ilkimys! :D mää painuin sit sänkyyn ku ei huvita kattoo vierestä ku toinen syö! :D

Takaisin