Hei taas todella pitkästä aikaa!!
En ymmärrä mihin tämä aika oikein kuluu, mitään ylimääräistä en saa kotona aikaiseksi vaikka olisi päivät aikaa...
Väsymys on ihan mahdoton ja ainoa ohje on levätä. Pojatkin jo tietää, että äidillä on taas vähän huono olo ja se nukkuu

.
Äitiyspakkaus on tullut myös tänne ja mummolastakin tuodut vauvan vaatteet on nyt pesty. Yksi ilta istuin tuossa olohuoneessa vauvan vaatteiden keskellä ja ihmettelin, millaiseen tilanteeseen elämä on taas meidät heittänyt. Vaikka raskaus on jo näin pitkällä (tänään 28+0), on minulla asian sulatteleminen välillä pahasti kesken. Toisaalta perhe ja koko suku odottaa vauvaa innokkaasti ja toisaalta olen kauhuissani kuinka koskaan tulen selviämään?? Esim. jo rattaiden ja turvakaukalon hankinnan ajattelu aiheuttaa pienen paniikin.
Tuosta vauvavakuutuksesta suosittelen ottamaan jos se vain on mahdollista. Meillä ainakin oli heti poikien syntymästä lähtien hyötyä, molemmat olivat kaksi viikkoa keskososastolla. Toki siihen sattui juuri vuoden vaihde, joten maksoimme molemmista vuosista omavastuut. Mutta senkin jälkeen on lääkärille päässyt heti ja molemmilta on esim. leikattu nielu- ja kitarisat Mehiläisessä saman viikon aikana kun on leikkaus todettu tarpeelliseksi. Kaupungin lähetteellä olisi leikkausaikaa odoteltu se puoli vuotta. Nyt tilanne on kohdallani toinen, ylipainon, verenpaineen ja radin myötä en niin vain vakuutusta saanutkaan. Lisäksi tämä 40v. aiheutti sen, että vakuutuksen hinta olisi noussut vielä 150 e vuodessa lisää. Joten lopulta päädyttiin siihen, että haetaan vakuutus vasta syntymän jälkeen.
Kuinka moni muu täällä käy neuvolan lisäksi äitiyspolilla? Itse käyn neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, puntarissa ja hemoglobiinin mittauksessa. Äitiyspolilla seurataan sokerit diabeteskätilön vastaanotolla ja lääkäri ultraa vauvan. Toistaiseksi vauva on kasvanut täysin keskikäyrillä. Välillä vain tuntuu hassulta juosta kahdessa paikassa, kun voisi kuvitella kaiken hoituvan vain tuolla äitiyspolilla. Vaan ei...
Vielä täältäkin paljon tsemppiä FF:lle ja muille, joilla huolia on ollut. Ajatuksissani olette

.
Nyt lähden valmistautumaan neuvolakäynnille...