La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan läppä toi purppuraviiva ;) mulla edellissä raskaudessa tosi selkeä viiva joka tummeni tummenemistaan ja synty kuitenkin vasta käynnistyksellä. Nyt on taas todella selkeä viiva :D mut ei varmaan oo pelkoa synnytyksestä :D

Marianne81 mene ja tiedä... mä tulin just lahdesta pillit päällä tampereelle kun kohdun kaula supistu vaan... mut nyt tilanne on ihan hyvä!

Mitä mitä, taasko ForestFairy! :eek: Ja vielä ambulanssilla, mitä kävi??
Todella paljon jaksamisia sinne! Onneksi tilanne on rauhoittunut. Sun ei auta nyt kun kirjaimellisesti olla vaan :sad001, toivottavasti rauhoittuisi tuo tilanne sulla, millä rv olet nyt?

Rv27 +3 joo tämmöstä taas :) lääkkeillä on saatu supparit loppuu ja oli niin lepposaa toi matka tänne oli henk.koht kätilö mukana lahdesta nii tilanne oli heti jo parempi täällä päässä

Huii! Toivottavasti pikkunen pysyy vielä monta viikkoa sielä yksiössään! <3

Joo mull on hyvä tilanne... mun huonekaveri on ihan rikki ja väsy ja sitä supistaa koko ajan, sill rv29 :grumpy: nii mä pääsen helpolla kun ei satu mihkään tai mitään :)

Voimia FF. Voi olla, että tämäkin vielä itsensä löytää tässä joku päivä synnäriltä. Äsken sain ohjeeksi vain maata ja vessassa saa käydä, muuten vaan maataan kotona. Ja jos ei auta niin sitten Poriin.

KIIAMARIA tottele tota käskyä... meinaan mä antaisin vaikka käteni että saisin maata kotona enkä tääl 200km päässää kaikista rakkaista! Jaksamista sulle lepäilyyn...

No huh, tsemppiä kovasti lepäilyyn, toivottavasti malttavat nyt pikkuiset pysyä vielä yksiöissään hyvän tovin vaikka selviytymismahdollisuudet nykyaikana ovatkin pikkukeskosillakin kai aika hyvät. Onneksi ilmeisesti kuitenkin vauvoilla on kaikki hyvin muuten.

Itse synnyin pikkukeskosena istukan irrottua (luojan kiitos harvinaista, eikä periytyvää), siinä oli aika pirunmoinen hoppu sairaalaan ja vaikka sektio saatiinkin tehtyä ajoissa, niin tais ennusteet keskosilla olla vähän toista kun nykypäivänä. Onneksi lääketiede on mennyt eteenpäin koko ajan.

Toistaiseksi supistelua ei ole tänään vielä ollut, kun olen vain maannut. Rv26+5 kuitenkin vasta menossa.

Onneksi saatiin remontti valmiiksi ja täällä makuuhuoneessa on televisio. :D Ja on nyt käyttöä tuolle iPadillekin! :)

Tsemppiä supistelijoille! Kurjaa joutua vaan makoilemaan ja jännittämään :/ mut mitäpä sitä ei tekis että vauvan vaan on hyvä olla.

Täällä rv 28+5. La tosiaan alkukuusta mutta en jaksa jännittää syntyykö tammikuussa vai joulukuussa. Olisihan se ihanteellisempaa tammikuussa syntyä, mutta eipä sillä nyt niin isoa merkitystä ole. Moni tuttu ja minä itse oon loppuvuodesta syntynyt eikä oo ollu mitään ongelmia. Hengissä ollaan :D kunhan saa vauvan turvallisesti maailmaan niin ihan se ja sama onko se sit tammi -vai joulukuu, minulle ainakaan.

Tänään alkoi viikko 30 ja vatsa aivan sekaisin. Rauta-annos tuplattiin, se varmaan selittää... Mies on kaivurikuskin kanssa tekemässä meille pihaa. Kurjaa kun ei voi yhtään osallistua...

Hurjaa menoa meinaa olla sulla Ff! Pidähän jalat vielä ristissä. Mut tosiaan hyvä, että oot nyt sairaalassa jos vauvalla meinaa olla kiire maailmaan. Näillä viikoillahan ennusteet on jo hyvät onneksi. Mut toki jokainen päivä lisää kohdun suojassa on vauvalle hyväksi.

Mulla ei oo harkkasuppareiden lisäksi ollut mitään ihmeempiä tuntemuksia. Tänään tuli ekaa kertaa tunne "keilapallosta toosassa" kun kannoin painavaa kauppakassia ja sen jälkeen kyykistelin lattialta vaatteita. Taitaa pieni olla kiepsahtanut päivän mittaan raivotarjontaan (eilen oli vielä poikittain) ja nyt sit änkeää päätään alaspäin ja potkii mua keuhkoihin minkä ehtii. Esikoinen oli poikkitilassa vielä rv 36 niin tää tuntuu erikoiselta kun vauva nyt jo hakeutuu oikeeseen asentoon :D toki tässä nyt on vielä aikaa ja tilaa hänellä kääntyillä miten lystää. Tänään 28+4.

Mä tääl mietin tota omaa kohdunkaulaa. Huomaako ne supistukset varmasti? :D mulla on niin korkee kipukynnys muutenkin, että juuri tunnu missään. En oo huomannut oikeen ees harkka supareita? Rv 29+1 tääl kuitenkin :D eikä oo ollu puhetta neuvolassa sisätutkimuksista tms. Lähinnä parisuhde lippulappujen täyttämisestä (huoh...)

Ja seuraava neuvola käynti olis rv32? Pyysin kyllä lupaa synnytystapa arvioon kun itse ollut keveä keijukainen 5kg syntyessä :hilarious: keskikäyrällä kasvaa oma vauva, mutta niin olin kasvanut minäkin. Eli käyrä arvio heitti melkein 1,5kg omalla kohdalla.

Pelottaa että en oikeasti tajua että on supistuksia ja aiheutan vauvalle huonot olot...

Tissitkin vuotavat jo kun hanat..o_O

Takaisin