La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pyörähti tänään 28+0 :Heartpink

Mulla tulee nykyään aina lenkillä (siis ihan rauhallinen kävelylenkki, hölkkäämisestä oon vaan voinu haaveilla oikeestaan koko raskauden ajan :shifty: ) noita harkkareita(?). Vielä jokunen aika sitten niitä tuli vaan, jos erehty liian rivakasti kävelemään. Mahaa kiristää ihan hitokseen, mutta lenkin pystyy tekee loppuun asti, kun kävellä köpöttelee ihan hiljakseen.
Muutaman kerran on levossa tullut noita kipeitä suppareita, mutta ei oo kohdunkaula lähteny lyhenemään vielä ainaskaan, mutta on kyllä vähän säikäyttäny, että mitäs nyt.. Mutta sekin ollut sitten yhteyksissä nosteluun tms, jota yritän kyllä nykyään välttää niin hyvin kun voin, mutta kun välillä on vaan pakko.

mulla taas on käyny päin vastoin että nälkä on kadonnu johonkin mihin lie ja pitää muistuttaa itteä jatkuvasti että syö jotain että vs-arvot pysyy kohdillaan ko en todellakaan halua sen takia mitään lääkitystä etten syö säännöllisestä ja alan napustelen ja vs-arvot nousee

Laitan tänne saman kun tonne suljettuunkin:
Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 1170g, keskikäyrällä, n. 24-26cm pitkä, kovin liikkuvainen, tyttö edelleen. Ainoo vaan että tuli täyskielto seksiin, rasitukseen, tavaroiden nosteluun, pitkiin kävelyihin ym. Kohdunkaula lyhentynyt sormikopelolla kahteen senttiin, pehmeä ja suht kypsähkö. Ultralla oli sen 4cm mut käsikopelolla kuitenkin sentin lyhyempi kuin alkuraskaudessa. Kahen viikon päästä uudelleen tsekkaamaan kohdunkaulan tilanne. Mut tosiaan vauva keskikäyrällä ja kaikki muuten oikein hyvin.

Onpas moni joutunut täällä rasituskieltoon, kovasti tsemppiä! En pysty edes kuvittelemaan miten oma pää kestäisi, sillä elän ja hengitän luonnossa kävelystä ja se on ollut tärkein latautumiskeinoni ihan lapsesta saakka, paljon tärkeämpi kuin esim. ihmisten säännöllinen tapaaminen. Vaikka kyllähän omakin tahti on mm. just noiden harkkasupistusten takia hiljentynyt melkoiseksi köpöttelyksi ja liitoksetkin alkaa natista kun tarpeeksi pitkään kävelee. Vaikka mistään kivuista nyt ei voi puhua, mistä ei voi kuin kiitollinen olla, kun kaikkia kokemuksia lukee. Toisaalta sitten taas on ilmeisesti niitäkin, jotka vielä synnytystä edeltävällä viikolla ovat tehneet hölkkälenkkejä, mitä en pysty käsittämään. Siis ei kai sille mitään estettä ole, jos omat tuntemukset sen sallivat, mutta itse en ole keskikolmanneksessa pystynyt kuvittelemaankaan juoksuaskelien ottamista, vaikka suht hyväkuntoinen olinkin ennen raskautumista.

Onpas tosiaan monilla edistynyt tilanne kohdunsuulla..toivotaan ettei kukaan kuitenkaan ainakaan ennen joulukuuta synnytä :)

Täällä kans ollut tissikipua ajoittain ja välillä tuntuu tosi pinkeiltä, niinku ois täynnä maitoa. Puristamalla tulee aika helposti pisaroita, mutta ei oo koskaan ollut valumisongelmaa, ei edes imettäessä :) ei siis oo liivinsuojia tarvinnut.

Mä oon ihan suht hyvin pystynyt jatkamaan liikuntaa, mutta jos yhtään samaa tahtia kypsyy kuin pojulta, niin ainakaan viikon 35 jälkeen ei uskalla enää uimaan mennä kun olin jo silloin pari senttiä auki edellisellä kerralla. Saas nähdä miten käy nyt kun on vielä pienempi vauva :D

29+0 on täälläkin tänään :)

Muistakaas naiset käydä riittävän usein pissalla. Liian täysi rakko aiheuttaa meinaa sekin supistelua.

vettä tulee litkittyä ja sen myötä sitten juostuu veskissäkin... meidän jäpikkä on edelleen perätilassa joten arvatkaa saako sitäki sitten stressata vielä kaiken muun lisäksi?

Huohkaus.... Jos sitä nyt vaan istahtas paikalleen ja jois kahveet.. Aamun siivonnu ku huimapää ja vihdoin oon valmista :D mies pääsis kahelta töistä ja sit kaupunkiin :) kävisköhän kiertää kirpputoreja :p

Mä kyllä juon paljon ja ravaan pissallakin. Silti supistelee. Maajo, meilläkin istuskellaan vielä, mutta lääkäri sanoi illalla että vielä on hyvin aikaa kääntyä. ☺ Itse voi tietysti olla aktiivinen asentojen suhteen ja "ajaa" vauvaa optimaaliseen asentoon. Bebesinfo.fi sivustolla on hyviä vinkkejä

Hassua että murehditaan samaa asiaa eritavalla... mua on harmittanut kun vauva on raivotarjonnassa syvällä lähtökuopissa jo kolme viikkoa! Ei tarttis olla niin kovasti vielä tulossa ja painaa sitä kohdunkaulaa...

Teillä taitaa olla ihan tammikuun alussa laskettu kun noin pitkällä olette. Mä oon tämmönen loppukuun häntäheikki. :D vasta rv 25+4 olisipa mullakin ollu tammikuun alussa la.

Itse asiassa jos koon puolesta olis ultrassa menty, niin la olis 31.12.15... Saatiin itse päättää vaihdetaanko, mutta pidettiin kuukautisten mukaan lasketut ajasta eli 2.1.16 kiinni. Samapa se mikä tuo laskettuaika on. Suuntaa antava ajankohta vain ☺

Takaisin