La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla saisi tuo painon nousu hidastua... 10kg paukahtanu jo rikki..

No mie periaateessa oon pysymy samassa kuopassa lähtöpaino ennen raskautta 84.4 ja tänää 87.2 eli n. 3kg on se paino mitä vasta tullu mut nyt se sit pelottaa ku lähtee nousuun niiku esikoista viotaissa viimesen kolmannen kohalla tuli se 10 kiloa mitä en koskaan pois saanu :( nyt vaan toivoo et ei nousis ku yritän päästä takas normipainoon niin nyt ei ois ku se 15kiloo vie mut miun tuurilla synnytyksen jälkeen 25kiloo normipainoon.

Mulla painoa viime neuvolaan +1.9kg. En ole kotona edes mittaillut.. maanantaina tietää sit paljonko taas vaaka näyttää :)

Noh.. onhan tätä painoa jo ennestään niin ihan hyvä ettei ole noussut....

Mullakin on painoa ennestään ja itseasiassa oli tässä puolessavälissä raskautta painoa jo tullut 3.5kg.

Pautulle voimahalauksia, itselläkin traumaattinen ensimmäinen raskaus, joka ei kyllä kestänyt noin pitkälle läheskään kuin sinulla. Kovia oot kokenut, voimia loppuraskauteen ♡

Mulla painoa tullut n.1kg verran. Yllättävän hillitysti, vaikka syön hyvin ja herkuttelenkin. Mut vielähän tässä kerkee paino nousta, enkä ota siitä ees stressiä, ei oo ylipainoa entuudestakaan juurikaan niin ei haittaa vaikka nousee vielä reippaastikkin.

Mulla paino tippu ekoilla viikoilla tasasesti sen reilu 8kg ja niistä nyt 5kg tullu takasin et lähtöpainosta ollaan viel se -3kg ja paino nousi aika tasasesti mut vikaan 2vkon ei oo kyllä grammaaka tullu vaikka oon syöny melkein enempi ku normaalisti ja herkutellukki aika reippaasti.

Mulla myös on just nyt ruokahalu erittäin hyvä. Ehkä liiankin. Pitää oikeasti miettiä kuinka paljon syö. Toissa kerralla neuvolassa huomautettiin painosta, no onneks sit viime kerralla oli tasaantunut. Seuraava käynti onkin ens maanantaina ja viime aikoina oon syöny kun hevonen! Saa nähdä tuleeko nyt sanomista.

Juuri neuvolasta tulin ja kaikki oli hyvin. Terkka epäili vauvan istuvan ja sanoi että vauva saa olla niinpäin ku tykkää vielä viikolle 34 asti. Sen jälkeen ultraan katseleen jos epäilys on, että edelleen tykkää majailla pepputarjonnassa :)

Painoa on tullut n. 5 kiloa lisää alkupainoon. Yhtään ei varmasti voi syyttää tuota viime viikon mättämistä all inclusive hotellissa ja sitä edellisen viikon majailua äidin ruokapöydän äärellä :D Omnom :)

En ihan hirveästi jaksa ottaa paineita painon noususta vaikka olenkin aina ollut tarkka siitä mitä painan ja nousut on ahdistanut. Nyt lähinnä ärsyttää jos tuttavapiirissä kysellään onko paino noussut kun ei se mun mielestä nyt oleellisinta tässä ole. Ei jaksa liikaa stressata! Tuttavapiirissä ihmisiä joilla ei ole lapsia ja seuraavat syömisiään ja painoaan tarkkaan. Ennen raskautta ajattelin ettei saa yhtään tulla painoa lisää mut kyllä se asioiden tärkeysjärjestys on muuttunut tässä raskauden aikana :)
Täytyy uskoa että ne kertyneet kilot tippuu sitten pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen..

Neuvolassa tuli influenssarokote puheeksi, meinaatteko ottaa sitä?

Taitaa olla kilojen pistesaldo täällä! Elikkä nyt rv27+5 ja lähtöpainoon on tullut +18kg.. Että huhhuh! En mitenkään turhia syö ja en mielestäni mitenkään paljoakaan. Mutta kiloja vain tulee. Tähän voi joku näppärästi todeta että "ylimääräiset kilot tulee vain syömällä huonosti" mutta pyh.
Sokerirasituksesta puhtailla papereilla läpi ja vauva kasvaa keskikäyrällä :) ylimääräistä läskiä ei ole enempää kuin ennenkään omasta mielestä, mutta vauvamasu on tullut! Painoa tulee tasaisesti 800-900g/vk

Eli tiputettavaa tulee ja paljon... Onhan tässä vielä jokunen tovi laskettuun. :shifty:

Tää on näköjään hyvin yksilällistä, toisilla tulee monta kymmentä kiloa ja toisilla muutama. :)

Ainiin, tänään tuli Matkahuollolta viestiä että äitiyspakkaus on saapunut siwaan! :) viikko sitten hakemuksen laitoin menemään! Ihanan nopeeta toimintaa. :)

Naps93 no en nyt menis sanoo et ylimääräiset kilot tulee vaan huonosti ja paljon syömällä kyllä sitä niinkin tulee mut raskaus vaikuttaa aineenvaihduntaan ja joskus se voi hidastuakkin vaikka syöt saman verran ku ennen niin sit tulee painoa lisää ja siihen pienikin herkuttelu niin kilot on taattu. Joilain saattaa lisätä aineenvaihduntaa ja herkuttelu ei haittaa ja paino tippuu. Se on yksilöllistä.

Huh mä oon onneks vieläkin 1kg alle lähtöpainon! Pitkään oli alle2kg mut nyt on tullut kilo siihen päälle... vauva on ollu painossa jäljessä eikä mulla oo viel mitään ihanaa vauva mahaa joten sama se jos muutama kg tuliskin tosin ens viikolla äippäpolilla lääkäri voi olla toista mieltä kun mulle sanottiin alussa että radi potilaana mulle ei sais tulla lisää painoa tähän... mut joo lääkärit nyt on lääkäreitä enkä yleensäkkään oo niitten juttuja kuunnellu :wink

Mä meinaan ottaa rokotteen. Otin ekassakin kun en halua olla siinä pahimmassa influenssassa kun pitäis synnyttää.

Ff jos olet normipainoinen niin kyllä radista huolimatta painon on noustava jonkun verran jos itse meinaat pysyä samoissa lukemissa tai joutusit laihduttamaan et paino ei sen yli nouse. Ku tuskin he vaakaa löytäät mikä osaa automaattisesti vähentää vauvan, istukan ja lapsiveden tuoman painon määrää pois siitä :D et sellanen 4 kiloo ei musta haittaa koska nehän vaan viittaa siihen ku lapsi kasvaa ja sille tulee se paino :) tai sit joutus aika pienkokosena toista pitämään jos sille ei saa painoa tulla :s

Nii mull on ylipainoa joten ajatus onkin et ns laihdutan tässä samalla sen mitä vauva kasvaa... tai ainakin kehuttu kun paino on tippunut lähdöstä!

Mut miusta se menee niin et kuhan oma henkilökohtanen paino pysyisi samana et se lapsen tuoma paino ei lasketa eli sulla kohdun sisältö painaa jo 1,5kg - 2 kg. Mut outoo jos vaaditaan laihtumaan sitä mukaa mitä lapsi kasvaa.

Aika hurjaa tollanen "laihduttaminen", tietty vauva ottaa kaiken mitä tarvitsee, kunhan saa ravintoaineita..
Saako kysyä onko runsaastikin ylipainoa kun noin kehutaan? Mulla oli ylipainoa n. 5kg ennen raskautta ja sanottiin et 8-12 kg saa tulla raskauden aikana.

No tää on taas tällanen muna vai kana tilanne. Eli jos on ylipainoinen ja syö raskauden (radi jos on) takia terveellisemmin ja säännöllisemmin kuin normaalisti ja jättää sipsipussit transrasvoineen kaupan hyllylle ja sattuu siinä sivussa paino pysymään samana, eli laihtumaan kun yhtälöön ottaa vauvan ja muut niin en tiedä onko se nyt niin kamalaa.

Neuvolassa th sanoi ohimennen, että moni ylipainoinen radi-diagnoosin saanut laihtuu (eli paino pysyy samana, ei saisi tippua paljoa) jos noudattaa tunnollisesti sitä ruokavaliota. Ja tämä ei ole mitenkään kamalaa hänen mukaan. Erillinen laihduttaminen "normaaliin" tapaan, jossa tavoite on laihtua eikä syödä vaikka radiruokavalion mukaan on mielestäni myös äärimmäisen huono asia.

Itselläni paino on noussut n. 3kg, vielä ei oo sokerirasituksessa käyty ja saa nähä miten menee. En jaksa ottaa stressiä painosta vaikka se tuosta nousisi/ei nousisi lainkaan la:han mennessä, kunhan saisin syötyä säännöllisesti ja terveellisesti.

Takaisin