Laitoin äitiysavustuksen hakemuksen menemään keskiviikkona ja nyt eilen tehty päätös ja tänään postitettu, toivottavasti tulee pian ettei joudu iteki odottelee 3 viikkoa. :)
Hihii, tuleva mummo oli käyny eilen tilaamassa ja maksamassa meijän vaunut, ennakko joululahja :)
Ihan kiusallaan otan ne laatikossa olevana niin saa ukkelikin vähän touhuta.. :D
Just laitoin tuonne salaiselle puolelle mun sf-mitoista. Eilen sai lääkäri mitaksi 18cm kun 1,5vkoa sitten terkka mittasi 21cm. Tässä siis hyvä esimerkki miten mitta voi heittää mittaajasta riippuen :D
Mä varmaan saan kengästä persuksille kun vaaditaan kuitenkin lähes päivittäistä oleskelua foorumilla et sinne salaiseen ryhmään pääsee.. :S välillä saattaa olla päiviä ettei tuu kirjotettua tänne jos ei ehdi tms. Miettinyt toki olen et minkälaista menoa sielä puolella mahtaa olla.
Pitääpä itekin vähän ahkerampaa kirjoitella tänne, että pääsis tuonne salaiseen ryhmään Joka päivä kyllä lueskelen täällä, mutta harvemmin tulee kirjotettua kuitenkaan.
Sokerirasituskokeessa olin viikko sitten ja tulokset oli onneksi hyvät :)
Kaksi viikkoa vielä pitäis odottaa niin pääsis taas näkemään pikkuista..kontrolli ultra kun viimeksi oli raskausmyrkytys aikaisilla viikoilla ja pikkuinen syntyikin aikaisin.. On se hyvä että seurataan hyvin.
Mulla selkäkipu helpottui, en tiedä auttoiko tukivyö vai työtehtävien keventäminen vai molemmat :) mut nyt tuli flunssa tilalle taas viikonlopun tervehdytään että maanantaina jaksais töihin! 8 viikkoa pitäis vielä jaksaa töitä :/
Mä olen ottanut tänään ihan rauhassa. Supistelu ja liitoskivut ei kyllä vielä ole muuttunut mihinkään suuntaan, mutta pinnaa kiristelee vähemmän kun ei tarvi puuhata täysillä samalla kun sattuu.
Kyllä kai se kohdun kasvu (sf-mitta) viittaa jollain tavalla vauvan kasvuun. Ainakin mulle sanoi terkka näin. Meillä otettiin viimeksi eka mitta, asetuttiin siihen "3500 g - käyrälle" eli keskimmäiselle.
Tänään meidän talossa syntyi 3 vauvaa sektiolla. En sitten tiedä, kuinka monta syntyi synnytyssalin puolella.
Sf-mitta kertoo lähinnä vauvan kasvusta, lapsiveden määrästä, lapsen asennosta ja loppuvaiheessa lapsen laskeutumisesta. Tai siis noi kaikki ainakin vaikuttaa tuohon mittaan.
Ja tosiaan sitä seurataan sen vuoksi, että nähdään jos yhtäkkiä kääntyy huimaan kasvuun tai laskuun. Niissä tapauksissa saatetaan ultralla sit tarkistaa onko kaikki hyvin. Toki jos on ollut eri mittaajia niin mittavirheet voi olla isojakin.
Takaisin täällä tuulisessa Suomessa. Villasukat ja pitkät kalsarit jalassa, takass a palaa tuli :D Lähes kolmenkymmenen asteen lämmön ja auringonpaisteen jälkeen täällä on vähän kylmä!
Pirpana potkiskelee vatsassa ja onneksi kaikki sujui hyvin :)
Kiva kun nyt tietää miksi tuota mittaa otetaan, en tajunnut nimittäin neuvolassa kysyä... :)
Enni tervetuloa takasin! Tuliko hyvä rusketus? :) hyvä että kaikki sujui hyvin eikä tullut mitään ruokamyrkytyksiä eikä muita ongelmia!
Mulle ainakin sanottiin, että sen takia sf-mitta menee siellä käyrien yläpuolella, kun ylipainoa ennen raskautta. Mulla rakenne-ultrassa vauva oli vähän pienempi kuin raskausviikot. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä.